BARTOL – ONE PIECE PUZZLE

'U Hrvatskoj je hostija najpopularniji keks'

16.08.2010 u 07:00

Bionic
Reading

Na Art & Music Festivalu u Puli osvojili su više glasova žirija od Goribora te pobijedili i osvojili snimanje albumu za diskografsku kuću Menart. Dvije godine kasnije, debi albumom '13 zlatnih hitova' predstavljaju se publici i dospijevaju na godišnju listu među pet najboljih domaći albuma 2009. godine po mišljenju hrvatskih rock kritičara. Vrijeme grupe One Piece Puzzle iz Rijeke tek dolazi, pa je bio red da popričamo s jednim od članova benda – Bartolom

Odmah po izlasku, a paralelno s odličnim kritikama vašeg debi albuma '13 zlatnih hitova', mnogi su se složili da ste trenutno najbrutalniji domaći bend. Odakle ta želja za brutalnošću i odlično uobličenom bukom koju stvarate?

Mislim da je poželjno odmah na početku otvoriti karte i reći da je OPP komercijalan bend, što znači da je namijenjen svim društvenim slojevima i svjetonazorima. Svi su pozvani konzumirati i procesirati našu glazbu. Smatramo se nekom vrstom katalizatora/pojačivača. Što i koga pojačavamo, nije naša stvar i OPP na to nema niti želi imati upliva. Kad govorimo o buci, poanta je upravo u odličnom uobličenju te nesretne buke. Buka ima veliku potencijalnu energiju i upravo je izazov 'osedlati' to moćno oruđe. Kad ratnici svijetlosti prihvate OPP za svog stjegonošu i kad uši budu adekvatno ugođene, otvorit ćemo i front tišine, zasad dijelimo sonične šamarčine.

Postoji kod mnogih određena dilema o stilu glazbe koju stvarate: industrial, metal, rock…?

Mi nismo industrial, ni metal, ni rock bend.

Puno pažnje poklanjate imidžu. Koliko je, po vašem mišljenju, važan imidž grupe u odnosu na glazbu koju stvarate?

S imidžem, odnosno vizualnim identitetom benda, stvari su diferencijalne. On te može sjebati, ali može i doprinijeti. Sve ovisi o tome koliki su ti testisi i koliko si mentalno fleksibilan. Oči su naši primarni informatori i to treba prihvatiti.


Krasi vas i prepoznatljiv rječnik vaših tekstova, tj. rječnik ulice. Niste se baš obazirali na moguće cenzure svojih pjesama u domaćem eteru?

Ukoliko misliš na termine poput kurac, pička i jebanje, moram priznati da su ti termini već dugo i u domovima. To nije ni dobro ni loše, nego je jednostavno tako. Prvo očevi jebu majke, onda majke sinove, a onda ti sinovi kćeri nekih drugih očeva i onda ti očevi ponovno svoje žene. Jebanje je primordijalna radnja. U našem eteru još uvijek vlada puritanizam i licemjerje, a mi, umjetnici i mislioci, koji smo generatori OPP izričaja, ne želimo se podčiniti takvom neukusu. Smatramo da bi to bilo dekadentno.

Dio publike povezao vas je s narkoscenom s obzirom na pjesmu 'LSD' u kojoj, na neki način, slavite LSD. Ne brine vas to etiketiranje i potencijalno nove zabrane?

Doista jako pazimo da ne konzumiramo lošu drogu. Loša droga uništava čovjeka. Međutim, eLeSDe je isto kao i OPP katalizator/pojačivač, pa po našem poimanju stvari spada u dobru drogu. Uostalom, eLeSDe je već sto puta opjevan od raznih planetarno popularnih autora, pa izgleda nestvarno da mi takvim tekstom probijamo neke granice prihvatljivog.

Odakle ideja za pjesmu 'Mala voćka', odnosno vašeg rješenja povećanja nataliteta u Hrvatskoj idejom da treba staviti Viagru u hostije?

Pjesmu 'Mala voćka' smo nesebično usvojili i sada o njoj skrbimo kao da je naša vlastita. Zapravo ona je poklon isto/sličnomišljenika i mi smo na takvom poklonu beskrajno zahvalni. Autor teksta je Predrag Lucić, a autori glazbe JMBT i Gori Ussi Winetou. U Hrvatskoj je hostija najpopularniji keks, pa je onda u kontekstu pronatalističke politike najsmislenije u taj popularni i prijetvorno konzumirani keks staviti seksualni stimulans kako bi sve to skupa bilo finalizirano privatnim ili javnim sladostrašćem. Takav pristup bi sasvim sigurno urodio plodom, pa ne bi bilo potrebe da se hrvatske obitelji s jednim djetetom nazivaju grobarskima, što smatramo u potpunosti neprimjerenim i neukusnim.

Iako je vaš prvi singl 'Derem! Rokam! Guzim!' zapravo najmanje eksplicitna pjesma na albumu, upravo je ona doživjela svojevrsnu cenzuru jer je neko vrijeme spot bio zabranjen. Kako objašnjavaš tu činjenicu i cenzuru te pjesme?

Nama je drago da je pjesma bila cenzurirana. Mislim da 'DRG' nije bila cenzurirana zbog teksta, koliko zbog spota na kojem smo zalijevali novac benzinom i palili ga. Takvo što je kažnjivo zakonom.


Na omotu albuma '13 zlatnih hitova' objavili ste 'Poslanicu svijetu, glazbenicima i Hrvatima'. Odakle ideja za tu poslanicu u kojoj ste, zapravo na odličan i vrlo precizan način opisali univerzalna načela stvaranja glazbe kako je vi vidite?

'Poslanica svijetu glazbenicima i Hrvatima' namijenjena je svim glazbenicima i stvarateljima bilo koje vrste kao svojevrstan putokaz kroz vlastitu kreaciju. Sva načela koja se u njoj zagovaraju su derivirana iz iskustva i naših vlastitih uvjerenja. Ona je subjektivna, osobna, pristrana i, vjerujem, istinita.

Mnogi današnji bendovi odbijaju pjevati na hrvatskom jeziku, za razliku od vas. Zašto?

Padaju mi mnogi razlozi na pamet:
1. Zato što ne znaju o čemu bi pjevali, pa to kamufliraju jezičnom barijerom.
2. Zato što engleski znaju bolje od materinjeg, pa na engleskom mogu bolje naglasiti sve finese tekstopisanja (?!).
3. Ili pak žele svojom glazbom 'osvojiti svijet', pa nesvjesni svih izazova koji stoje pred njima krenu u taj veličanstveni poduhvat nesmotreno i naivno. Takve najviše cijenimo jer posjeduju onu rušilačko-stvaralačku snagu koja je nužna za svaku umjetnost.

Krase vas prilično neobična imena: Ratka Rural, Armageljon Espaljon, Bartol i gospodin T. Štoviše, vaših vlastitih imena nema nigdje. Zašto?

Zato što u cijeloj ovoj priči mi nismo bitni.

Nedavno ste za potrebe predstave 'Dolina ruža' u produkciji kazališta Gavella, a po tekstu Ivana Vidića i u režiji Krešimira Dolenčića, skladali pjesmu 'Da! Da! Da!'. Kako je došlo do te suradnje i kako ste se snašli u 'ponešto' drukčijem okružju?

Slični ljudi se druže sa sličnim ljudima, to je u potpunosti prirodno. Tako smo se susreli s Ivanom Vidićem koji je izrazio želju da OPP sudjeluje u realizaciji predstave 'Dolina ruža'. Otišli smo u Zagreb, prisustvovali probama, upoznali se s glumcima i redateljem Krešimirom Dolenčićem i vratili se u Rijeku s jasnom vizijom hita koji trebamo komponirati. Nakon slatkih porođajnih muka OPP je porodio 'Da!Da!Da!'.

Vaš nastup na ovogodišnjem T-Mobile INmusic festivalu bio je maestralan. I nemali broj okupljene publike ostao je oduševljen vašim nastupom. Kako to da još uvijek niste u Zagrebu održali primjerenu promociju svog debi albuma?

Najesen radimo veliki OPP koncert u Zagrebu, to će sasvim sigurno biti primjerena promocija albuma '13 zlatnih hitova' i najava novog albuma koji će isto na jasen izaći pod nazivom 'Obiteljska simfonija'. To je nešto o čemu mantramo već par mjeseci i na dobrom smo putu da to i realiziramo.

Hoće li vaši obožavatelji u Hrvatskoj uskoro doći na svoje i doživjeti vas uživo?

Hoće ukoliko budu u pravo vrijeme na pravom mjestu:
21. kolovoza - Pannonian Challenge, Osijek
22. kolovoza - RocKorana festival, Karlovac
28. kolovoza -  Špancir fest, Varaždin
29. kolovoza - Kult, Varaždin – u sitnim jutarnjim satima

Ljubav i mir
OPP