MARKETING KAKAV JE NEKAD BIO

Sjećate li se genijalnih kampanja iz šezdesetih?

21.11.2022 u 10:43

Bionic
Reading

Povratak u prošlost omogućuju vam Pickbox TV i Pickbox NOW

Zasićeni današnjim životnim tempom, sve češće želimo malo stati na loptu i prisjetiti se kako je nekad bilo jer – kao da je sve bilo ljepše, lakše i jednostavnije. No, je li riječ o triku nostalgije zbog kojeg se sjećamo samo dobrih stvari, a one loše zanemarujemo? Moguće. Ipak, pripadnici starije generacije će najčešće istaknuti jedan određeni period prošlog stoljeća kao veseliji, ugodniji i društveniji. Ekonomija je cvjetala, razvijala se umjetnost, glazba i film, a relativna novost je bila i pojava televizije. Polako se stvarala nova navika okupljanja obitelji ispred malog ekrana koji im je pružao novi pogled u svijet. Riječ je o šezdesetima.

Zahvaljujući ekonomskom prosperitetu, marketing je imao dovoljno prostora potaknuti konzumerizam. Predstavljeni su novi načini provođenja slobodnog vremena, odijevanja, uređenja i održavanja doma, prehrane i ostalih segmenata koji život, u materijalnom smislu, čine ljepšim.

U suradnji s nekim od vodećih domaćih brendova koji su krojili razvoj tadašnjeg, ali i današnjeg marketinga, televizijski kanal Pickbox TV i streaming servis Pickbox NOW u nastavku vam donose podsjetnik na marketing kakav je bio u Hrvatskoj i Jugoslaviji u šezdesetima – od izgleda ambalaža i televizijskih reklama do izložbenih prostora.

Podravka je šezdesetih za svoju Vegetu jasno rekla – Dobro jelo s 'Vegetom 40' prija još bolje! Na ambalažu ovog legendarnog proizvoda 1964. godine dodao se i danas prepoznatljiv lik kuhara. Krajem šezdesetih Zvonimir Pavlek je sa svojim timom u Podravci osnovao prvi odjel marketinga u tadašnjoj Jugoslaviji. Ženama je stvorio naviku korištenja Vegete te ih uspio nagovoriti da to i javno priznaju, a kad je Podravka na Zagrebačkom velesajmu predstavila svoju ponudu, vodila se sloganom Ni odrasli ni dijete ne mogu bez Vegete.

Kako je Dr. Jamnička šezdesetih savjetovala: Tko Jamničku vodu uvijek pije rado, imat će život dug i srce mlado. Na jednom od svojih promotivnih letaka ovako su je opisali: Prirodna mineralna voda, djeluje okrepljujuće, kemijski analizirana, vanredna stolna voda, osvježuje pomiješana s voćnim sokovima, prikladna za miješanje s kvalitetnim vinima.

Franck je šezdesetih godina, osim inovacije u proizvodnji napitaka od žitarica i cikorije (poznatih kao kavovine), proširio svoj asortiman - od proizvodnje kave do snacka, instant proizvoda i dodataka jelima, praškova, šećera, esencija i čajeva u filter vrećicama.

Prvo bezalkoholno gazirano piće na tržištu cijele Jugoslavije bila je Cockta. Kako kažu, bila je službeno piće šezdesetih – desetljeća ljubavi. Godine 1967. godišnja prodaja iznosila je 80 milijuna boca. Cockta je predstavljala jedan od najboljih slovenskih (tada jugoslavenskih) izvoznih proizvoda te se dvije godine izvozila čak i u Nizozemsku.

Saponijin tim stručnjaka prepun entuzijazma predvođen ing. Prelić 1968. godine razvio je novu formulu deterdženta te je najsuvremenijom tehnologijom proizveden novi deterdžent za strojno i ručno pranje rublja – Faks. U to vrijeme, Faks je predstavljao revolucionarni proizvod jer je bio prvi deterdžent na ovim prostorima koji je sadržavao enzime, a mogao se koristiti za pranje u perilicama.

Farmaceut Martin Stanković (1932. – 2021.) stvorio je 1969. godine recepturu za instant napitak s devet vitamina – Cedevita! Vitaminski napitak se počeo prodavati iduće godine i to samo u ljekarnama, u staklenoj ambalaži s mjericom za doziranje. Čitava se proizvodnja odvijala od iduće godine i to na jednom jedinom stroju!

Uplovite u šezdesete kao nikad dosad uz Pickbox TV i Pickbox NOW

U marketingu šezdesetih možete uživati i uz jednu od najboljih serija u povijesti – sve epizode serije „Momci s Madisona“ dostupne su od ponedjeljka do petka u večernjem terminu na Pickbox TV-u te u bilo koje doba na streaming servisu Pickbox NOW. Proglašena jednom od najboljih serija u povijesti, osvojila je brojne nagrade za glumu, scenariji, režiju i produkciju. Nominirana čak 116 puta za nagradu Emmy, osvojila je taj prestižni kipić 16 puta, dok je Zlatni Globus osvojila pet puta – i to je samo dio njezinih priznanja.

Ova kultna serija prikazuje svakodnevicu uspješnih „marketingaša“ agencije Sterling Cooper, smještene na Madison Aveniji u New Yorku. Glavni lik je Don Draper, misteriozan, ambiciozan direktor kreativnog marketinškog odjela. Dani i noći ispunjeni su mu kreativnošću i burnim društvenim životom, ali i prilagodbom na novo doba - dokaz je to kako je serija Momci s Madisona bezvremenska, ali i prilika da se i vaša obitelj okupi ispred malih ekrana, baš kao nekad.