Zdravlje NOVI TREND

Uz Nordijsku dijetu mršavite bez gladovanja

  • Autor: tportal.hr
  • 7.12.2011 11:17:42
  • 6.12.2011 8:00:00

Nakon mediteranske dijete i dijete s obrocima kao iz kamenog doba, čini se kako su Vikinzi najnoviji gurui zdrave hrane uz koju se mršavi. Naime, čini se kako je stiglo vrijeme za Nordijsku dijetu, potpuno drukčiji način ishrane

Thinkstock
Nordijski način prehrane preporučuje hranu koja se uzgaja u regiji u kojoj živite
Claus Meyer, jedan od vlasnika danskog restorana Noma koji je dva puta bio proglašen najboljim restoranom na svijetu predstavio je novu dijetu te ju nazvao Nordijska dijeta, piše Shine Yahoo.

Cijeli koncept Nordijske dijete razvijen je u suradnji sa znanstvenicom i stručnjakinjom za pretilost Arnejom Astrupom, a u cijelo istraživanje uloženo je više od 20 milijuna dolara. Danas, dvije godine nakon početka istraživanja, predstavljeni su prvi rezultati, a sasvim novi koncept nazvan Nordijska dijeta mogao bi predstavljati potpunu revoluciju na području zdravog i uravnoteženog načina prehrane.

Istraživanje u trajanju od 26 tjedana pod vodstvom znanstvenice Astrup i njezina tima sa Sveučilišta u Kopenhagenu pokazalo je kako su pretili ljudi koji su sudjelovali u istraživanju uspjeli unutar 12 tjedana, prakticirajući Nordijsku dijetu, smršavjeti više od tri kilograma što je bilo dvostruko više od onog koliko su smršavjeli ljudi koji su prakticirali standardnu dijetu.

'Teško je odrediti kako točno koji sastojak djeluje, no očigledno je da se kilogrami tope', kaže profesor Thomas Larsen koji je rezultate i samu Nordijsku dijetu predstavio Europskoj nutricionističkoj konvenciji.

U osnovama, ovaj način prehrane sadrži neke sastojke koji su klasični i nezaobilazni u nordijskim kuhinjama poput ribe, orašastih plodova, mahunarki, bobičastog voća te sirovog povrća poput kupusa te mesa divljači i nordijskog škroba kao što je zob.

Baš kao i kod Mediteranske dijete, hrana bogata omega masnim kiselinama i antioksidansima čini osnovu cijele dijete, no kod Nordijske dijete sastojci ne potječu s mediteranskog područja. Bobičasto voće prepuno antioksidansa koje uspijeva u sjevernim dijelovima Europe poput borovnica, zeleno povrće kao što su kelj i kupus blagotvorno djeluju na protok krvi, a nemasno meso divljači, poput losa i janjetine dio su hrane koju za zdraviji način života preporučuje Nordijska dijeta.

Još jedna od glavnih ideja ove dijete je prakticiranje umjerenosti, a izbjegavanje izgladnjivanja. U svom manifestu 'načela dobrog okusa', Meyer predlaže nekoliko ideja koje su iskoristive u bilo kojem načinu prehrane bez obzira na to jedete li puretinu ili sobetinu.

Jedite hranu koja se uzgaja u vašoj regiji
Meyer vjeruje u prehranu prema namirnicama koje uspijevaju u regiji u kojoj živite te preporučuje poticanje kreativnosti sa sezonskom hranom u vašoj regiji. Meyer ne samo da želi potaknuti kreativnost prilikom kuhanja, već postoje i povijesni dokazi da su se naši preci hranili regionalnom hranom prije nego li su naučili hranu čuvati i transportirati diljem svijeta.

Kod kuće doma skuhani obroci su ključni
Prilikom kuhanja kod kuće Meyer predlaže pripremanje jednostavnih jela koja su gotova ta svega pola sata do sat vremena što će vas navesti da promislite o svom načinu života. Dodavanje kulturnih i obiteljskih elemenata u sam koncept pripremanja hrane te psihološki promijeniti način na koji ljudi razmišljaju o svojoj prehrani.

Jedite više raznovrsnih priloga
Što više različitih jela i priloga učinit će obrok zdravijim, a upravo su prilozi ključ zdrave ishrane. Prilozi bi se trebala uglavnom bazirati na povrću koje se može skuhati u vodi ili na pari te blago začiniti s malo octa, maslinova ulja, kapara, senfa i peršina. Ukusne priloge također se može začiniti i kuminom, jogurtom, limunom, metvicom, šećerom, čilijem ili bilo čime drugim što će ih učiniti zanimljivijim i ukusnijim.

Thinkstock
Povrće radije začinite slatkim začinima
Masnoću zamijenite slatkim začinima

Umjesto da kelj uronite u ulje ili povrće pržite duboko u ulju, masne pripravke možete zamijeniti s prizvukom šećera koji se temelje na začinima. Osim toga, Meyer predlaže da koristite med umjesto masnih ulja kako bi umanjili gorkasti okusa blago prokuhanog povrća. Osim toga, sezonsko voće je najfinije začinjeno tek s malo ukusnog octa umjesto s uljem.

Koristite i druge začine, ne samo sol i papar
Svježe bilje ključan je sastojak Meyerove zdrave filozofije, poput slatkih i kiselih okusa. Cijeli niz začina, počevši od vina pa sve do jabučnog octa, soka limete i jogurta odlično idu uz većinu povrća. Čak i okus žitarica, mesa i ribe mogu biti pojačani trunkom jogurta ili kapljicama citrusa umjesto maslacem.

Meyer predlaže da se svakodnevno na tanjuru nađu kiseli krastavci, crvena repa, tamarind, rabarbara, pa čak i rajčice. Začinjavanje hranom slatkim začinima ne samo da cijelo jele čini puno zdravijim već ga čini i zanimljivijim.

Meyerova načela nastala su s ciljem da se spriječi vraćanje u stanje nezdrave prehrane. Nordijskim načinom ishrane niste na dijeti, jer je sama dijeta, prema Mayeru, stanje deprivacije koje nije održivo na dulji rok.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
ModaKomoda Pročitaj više
Horoskop
Horoskop Pročitaj više