NASLJEDNIK F1

McLaren MP4-12C – evolucija superautomobila

09.09.2009 u 14:27

Bionic
Reading

Nakon višegodišnjeg razvoja, McLaren nam je predstavio svoj dugo očekivani superautomobil MP4-12C koji nasljeđuje nekoć najbrži automobil na svijetu McLaren F1

Novi superutomobil iz McLarena neće preuzeti titulu najbržeg, no zato bi vrlo lako mogao preuzeti ulogu ponajboljeg vozačkog automobila na svijetu. Britanski proizvođač poznat po svojim dosezima u Formuli 1 nije zanemario baš nijedan detalj pri izradi automobila, pa je tako svaki djelić karoserije funkcionalan. Automobil, premda pomalo generičkog izgleda, dizajniran je tako kako bi bio 'bezvremen'.

Karoserija je u potpunosti izrađena od ugljičnih vlakana i kompozitnih materijala, a omotana je oko jedinstvene putničke ćelije od ugljičnih vlakana koja teži tek 80 kilograma. Premda u McLarenu nisu objavili koliko je težak kompletan automobil, računa se da skala na vagi ne bi trebala prekoračiti brojku od 1.300 kilograma. Interijer je funkcionalan, no moderan, a vozačka pozicija ipak nije smještena centralno, kako je to bilo slučaj kod modela F1, već standardno. Detalj koji oduševljava jest upravljač bez ikakvih kontrolnih tipki – jednostavno rješenje koje onemogućava da u vožnji i brzom baratanju upravljačem neželjeno aktivirate audio sustav ili primjerice poglasnite glazbu.

Iza leđa je smješten novi biturbo punjeni 3,8-litreni V8 motor koji ipak nije preuzet od drugog proizvođača, kako se nagađalo, već je McLarenov proizvod. Motor koristi suhi karter i takozvana 'flat-plane' radilica, što omogućava nisko smještanje motora i težište, kao i višu rotaciju. Motor razvija 600 KS pri 8.500 okretaja u minuti, dok je 80 posto od 600 Nm okretnog momenta dostupno već od 2.000 okretaja u minuti. S ubrzanjem do stotke MP4 se obračunava za nešto više od tri sekunde, dok maksimalna brzina iznosi više od 320 km/h.

Ipak, u slučaju McLarena brojke predstavljaju tek djelić priče. Prvo iznenađenje krije se iza sedmerostupanjskog automatiziranog mjenjača s dvostrukom spojkom PreCog koji će vozaču omogućavati da pripremi sljedeći stupanj pritiskom poluge do pola, čime proces izmjene traje tek trenutak. Drugi mehanički trik je i razlog zašto se automobil zove MP4-12C. To je ime nosio McLarenov bolid u Formuli 1 koji je koristio sustav Brake Steer. Riječ je o tehnologiji koja vozaču omogućava da u zavoju zakoči kotač bez trakcije te na taj način sav dostupni okretni moment prenese na onaj s trakcijom, kao i da anulira nastanak famoznog podupravljanja.

Novi McLarenov superautomobil zasad obećava, a kako će se ponašati na cesti, tek nam ostaje vidjeti. Britanski proizvođač ih planira proizvesti tisuću 2011. godine, ako se svjetsko gospodarstvo oporavi od krize. Cijena automobila trebala bi iznositi 160.000 funti bez poreza i davanja.