KRITIKA NA KRITIKU

Frljić uzvraća: Gdje ste bili proteklih 20 godina?

31.10.2014 u 10:40

Bionic
Reading

Oliver Frljić, redatelj i intendant riječkog HNK Ivana pl. Zajca, progovorio je o kontroverzama u slučaju pripreme njegove nove predstave 'Hrvatsko glumište – u spomen na Hrvatskog Fausta Slobodana Šnajdera' u intervjuu za Jutarnji list te se ujedno obratio svojim kritičarima Saši Broz, Vitomiri Lončar i Jakovu Sedlaru

'Hrvatsko glumište – u spomen na Hrvatskog Fausta Slobodana Šnajdera' autorski je projekt na kojem Frljić radi s kolegom Marinom Blaževićem, u kojem ne postoji unaprijed zadan tekst niti fabularna organizacija scenske građe. U intervjuu za Jutarnji list redatelj je govorio i o dijelu kazališne javnosti koji se ovih dana jako uznemirio zbog nepostavljanja drame.

'Gdje su bili proteklih 20 godina? Ne sjećam se da je netko javno kritizirao službenu hrvatsku kulturnu politiku koja je u devedesetima izgnala Šnajdera, a onda ga vratila u širokom luku zaobilazeći njegovo kapitalno djelo', kazao je te nastavio:

'Uostalom, Šnajderov bi se komad mogao igrati i na nekoj maloj sceni. Kakva agilna ravnateljica, koja na prsa kači spomenicu Domovinskog rata dobivenu od onoga zbog kojeg je Šnajder cijele devedesete bio izgnan s hrvatskih pozornica, a u isto vrijeme pušta suzu pitajući se 'zašto je njegova kultna drama Hrvatski Faust nestala s repertoara' riječkog HNK, čini mi se kao idealan izbor za takvo nešto', objašnjava Frljić.

Osvrnuo se i na nedavno objavljen kazališni bilten, koji je izazvao kontroverzu. Podsjetimo, redateljica Saša Brozosvrnula se na Frljićev bilten na svom profilu na Facebooku kazavši kako bi 'Saša Broz – ustaška nevjesta' mogao biti naslov novog autorskog projekta. U biltenu se spominje uprizorenje 'Ognjišta' Mile Budaka u režiji Jakova Sedlara, te tvrdi da su biltenom željeli progovoriti protiv kolektivnog zaborava i revitalizirati kazalište sjećanja, koje pamti i postavlja pitanja.

'Postavljamo pitanje o odgovornosti za izgovoreno u turbulentnom periodu 90-ih godina prošlog stoljeća i nakon toga. Postavljamo pitanja o posljedicama javnog djelovanja naših kolega i nas samih. Što kazalište može, smije i mora učiniti za svoju zajednicu', zaključio je Frljić.