FESTIVAL U TRI GRADA

Perforacije za publiku i teoretičare

18.10.2012 u 09:09

Bionic
Reading

Perforacije su festival čije su granice upisane u imenu, što u domaćim okvirima i nije čest slučaj. Unatoč iskoracima u Sjedinjene Američke Države i Francusku, Perforacije - tjedan izvedbenih umjetnosti ipak je domaći festival, s domaćim vodstvom i većinom domaćih umjetnika. Pogotovo ove godine, kad uz domaću publiku ima i onu inozemnu, i to takvu koja može – stvoriti novu

Ovogodišnji perforacijski termin je od 24. do 31. listopada, i ponovno su u igri tri grada - Rijeka, Zagreb i Dubrovnik. Spomenuto pojačanje u gledalištu očekuje se s obzirom da se od 25. do 28. listopada u Zagrebu održava i zasjedanjem IETM, jedne od najvećih krovnih svjetskih organizacija za izvedbene umjetnosti.

Nekadašnji Neformalni europski kazališni susreti, koje je Zagreb već ugostio prije dvadesetak godina, u međuvremenu su postali mreža s preko 500 organizacija iz 45 zemalja. Njihovi predstavnici u Zagrebu tako će moći vidjeti i presjek uglavnom neovisne i novokazališne domaće i regionalne produkcije u izboru programskog direktora festivala Zvonimira Dobrovića

Otvorenje Perforacija dogodit će se u Rijeci, premijerom novog rada zagrebačke izvedbene skupine BADCo., ili barem njegovog prvog javnog dijela.

'Ima li života na sceni: Vježbe iz oblikovanja Zemlje' je zapravo predstava-serija, čija će svaka izvedba biti drukčija, što je i razumljivo s obzirom da je riječ o umjetničkom istraživanju koje povezuje ekološku tematiku uspostavljanja uvjeta za život na drugom i nepoznatom terenu te nešto strože teatrološko pitanje činjeničnosti u kazalištu.

U režiji Gorana Sergeja Pristaša i dramaturgiji Ivane Ivković i Tomislava Medaka život na Zemlji i u kazalištu izvode Ana Kreitmeyer, Zrinka Užbinec, Nikolina Pristaš i Pravdan Devlahović.

Od inozemnih gostovanja koje donose Perforacije neizbježno je spomenuti kultni slovenski kolektiv Betontanc, koji će u Zagrebu izvesti svoj multidisciplinarni show nazvan 'Show Your Face!' u režiji osnivača skupine Matjaža Pograjca.

Susret IETM

Članovi međunarodne mreže za suvremene izvedbene umjetnosti susrest će se u Zagrebu od 25. do 28. listopada kako bi kroz niz diskusija i predavanja odgovorili na pitanja što je posljednjih dvadesetak godina globalizacije i tehnoloških promjena donijelo kazalištu, plesu i srodnim umjetničkim granama. Na uvodnom panelu govorit će i Ministrica kulture RH Andrea Zlatar Violić i slovenski redatelj Dragan Živadinov, dok u radu po grupama sudjeluju gotovo svi koji se izvedbenim umjetnostima teorijski i praktično bave u Hrvatskoj, kao i posebni inozemni gosti. Konferenciju zajednički organiziraju zagrebačke organizacije Domino, POGON - Zagrebački centar za nezavisnu kulturu i mlade, SC Kultura promjene, Hrvatski institut za pokret i ples/ Zagrebački Plesni centar i Eurokaz, te Drugo more iz Rijeke.

Predstava je nastala u suradnji s latvijskom umjetničkom organizacijom Umka.lv koja je plesnom i fizičkom izrazu Betontanca dodala i lutkarstvo.

Iz Slovenije dolazi i novi rad Janeza Janše 'Tko je sljedeći?' u kojem nekadašnji Emil Hrvatin pozornicu pretvara u mjesto borbe za identitet i preuzimanje odgovornosti. Kao ni premijeru BADCo., zagrebačka publika neće vidjeti niti 'Točku bez povratka', rad beogradske koreografkinja Dalije Aćin i likovnjaka Siniše Ilića, jer oni u Dubrovniku i zatvaraju festivalski program.

Noć performansa, najposjećeniji segment festivala u prošla dva izdanja, ovoga puta ima naslov: 'Labrović (na kvadrat)'. Na poziv organizatora, radovima i možda još nečime će se 25. listopada u Domu HDLU-a sučeliti Jakov Labrović iz splitske novocirkuske skupine Room 100 i perforer Siniša Labrović

Pored rada 'Cabbage Clairvoyant' Željka Zorice i uličnog performansa Sindikata biciklista, u svojevrsne premijere ovogodišnjih Perforacija ulazi i izvedbeni dio projekta 'The Curators’ Piece' koji već nekoliko godina po europskim umjetničkim središtima realiziraju Petra Zanki i Tea Tupajić.

Okrenuvši se programatorima, kustosima i selektorima koji žive u sjeni umjetnosti, ali je umnogome određuju, u radu podnaslovljenom 'Suđenje umjetnosti' autorice na pozornicu zaista dovode nekoliko primjeraka te posebne vrste.

Ostatak programa čine već, na ovom ili drugim festivalima, viđeni radovi Ivice Buljana, Olivera Frljića, Damira Bartola Indoša, Male Kline, Senke Bulić, Branka Brezovca, Nataše Rajković i Bobe Jelčića ili Bacača sjenki.

Međutim, ljubiteljima plesa treba preporučiti Plesni showcase 26. listopada u Zagrebačkom plesnom centru, jer na programu su najnoviji radovi Saša Božića i Petre Hrašćanec, Petre Zanki i Britte Wirthmüller, Marjane Krajač, Zrinke Šimičić Mihanović i Sanje Tropp Frühwald.