'Velika' je najzabavnija serija koju trenutačno možete pogledati na domaćem HBO-u

• 28.11.2021 u 15:30

...samo nemojte iz nje učiti povijest jer njezin autor, Tony McNamara, prema povijesnim činjenicama povezanim s vladavinom Katarine Velike ima vrlo fakultativan odnos, a i samu seriju po žanru naziva 'antihistorijskom'.

Kada smo se zadnji put susreli s Katarinom Velikom onako kako je vidi Tony McNamara, a glumi Elle Faning, bilo je to na kraju prve sezone serije 'Velika', kada je na dvoru ruskog cara Petra III došlo do totalne kuke i motike. Naslovna junakinja pokrenula je prevrat u kojem je naumila s prijestolja srušiti vlastitog supruga i zamijeniti ga, usput je saznala da je trudna - i to ne s voljenim ljubavnikom, nego upravo s carskim supružnikom, a carski dvor, i inače poprište svakojakih muka i okrutnosti, postao je i mjesto brutalnog krvoprolića.

Druga sezona antihistorijske satirične serije 'Velika', koju odnedavna možete pratiti na 'domaćem' HBO-u (iako je serija originalno Huluova), nakon početnog nas napucavanja između Katarine i Petra uvodi u razdoblje tik nakon što je Katarina, sada već u visokom stupnju trudnoće, preuzela vlast od muža. Preuzimanje vlasti, ispostavlja se, zapravo je najlakša bitka u njezinoj carskoj karijeri jer ono zbog čega je vlast preuzela - reforme i napredak u ruskome društvu - neće ići ni glatko ni uvijek uspješno, o onaj od kojeg je preuzela vlast - njezin suprug Petar III - neće joj dopustiti da s njim ostvari jednostavan odnos kakvom se nadala.

I dalje brutalno satirična, i dalje napisana jezikom današnjice (uz vrlo česte huzzah!, koji su postali zaštitni znak serije) zato što se, pričom o političkim i dvorskim spletkama s ruskoga dvora, uvelike obraća i današnjoj politici, druga sezona ove serije dala je još više prostora genijalnim izvedbama Elle Fanning (Katarina) i Nicholasu Holutu (Petar). Njihov se odnos ovdje razvija dalje od onoga koji je bio prikazan u prvoj sezoni. Petar više nije samo okrutni i impulzivni blesan kojeg smo upoznali u prvoj sezoni, nego postaje i brižni otac koji se iskreno raduje carskoj prinovi, ali suprug koji je ličnošću svoje žene fasciniran do te mjere da je spreman preuzeti ulogu konsorta bez carskih moći i privilegija. Katarina pak više nije idealima začarana mlada djevojka koja je naumila promijeniti i unaprijediti zaostalu Rusiju, nego i vladarica koja se suočava s političkim realnostima, ali i time da nisu samo 'seljaci' i stanovnici zabačenih dijelova Rusije oni koje je potrebno pogurnuti u budućnost.

Foršpan za drugu sezonu serije 'Velika' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Tony McNamara, Australac koji nam je donio ovu predivno smiješnu, okrutnu i zabavnu seriju, i dalje nastavlja s fakultativnim odnosom prema povijesnim činjenicama o vladavini Katarine Velike pa se ova serija može smatrati svačim, ali nikako ne pouzdanim edukativnim sredstvom koje bi u nekom svemiru koristilo nastavnicima povijesti. No svojim humorom, brutalnošću i iskrenošću gledatelja svakako educira o realnostima politike, no i o stvarnosti života najprivilegiranijih i najmoćnijih, koji žive nevjerojatnim životom i potpuno su razvedeni od stvarnosti čak i onda kada gaje prosvijećene ideale i planove o boljem svijetu.

Doda li se tome da se 'Velika' u svojoj drugoj sezoni bavi i razvojem odnosa između Petra i Katarine, koji od dogovorenog braka dvoje užasno mladih ljudi sada postaje seksualna, ali i emocionalna međuigra s visokim ulozima, ova serija dobiva i jednu dodatnu osjećajnu dimenziju koju fanovi prve sezone možda nisu očekivali. No bez brige, ova serija u svojoj DNK jednostavno nema ni tračka 'ljige' ili 'pekmeženja' pa je i ta ljubavna priča sasvim 'na liniji' dosadašnjeg tona i stila. Ukratko, baš kao i u prvoj sezoni, 'Velika' je jedna od najzabavnjih serija koje trenutačno možete pogledati na domaćoj ispostavi HBO-a pa se pobrinite da to i učinite.