Treća i dosad najbolja sezona serije 'The Orville' završila je kao da je seriji kraj, ali postoji nada da će se nastaviti...

• 13.08.2022 u 20:03

Serija koja od samog početka ima vrlo kvrgav i neugodan put - od loših početaka i besramne krađe od 'Zvjezdanih staza', preko mnogo bolje druge sezone, ali i prelaska s Foxa na Hulu u trećoj sezoni, pandemije koja je treću sezonu odgodila za dvije godine - zasad je, izgleda završila. No budući da je riječ o projektu koji njegov autor - Seth MacFarlane - izuzetno voli, bori se za njega i uspio ga je podići na mnogo, mnogo višu razinu, postoji nada da će se nastaviti

Kada je Seth MacFarlane prije pet godina porodio 'The Orville', rijetko tko ga je dočekao aplauzom, čak ni ja, koja ću svaki drek za svemirskim brodom odgledati sa simpatijama i blesavim smiješkom na usnicama. Serija je jednostavno startala preblesavo. Autori kao da se nisu mogli odlučiti bi li se više pozabavili humorističnim ili dramskim dijelom pa su više-manje sfušali oba, besramno plagiranje 'Zvjezdanih staza' bilo je toliko banalno da je vrijeđalo 'Zvjezdane staze' čak i više nego novi serijali iz franšize 'Zvjezdanih staza' (a nadmašiti 'Discovery' u vrijeđanju svetog imena Star Treka uopće nije jednostavno) i, sve u svemu, činilo se kao da je seriju osmislio neki lik iz crtića kojemu Seth MacFarlane daje glas. I to ne jedan od pametnijih.

No već negdje tijekom prve sezone serija je ipak stekla oduševljenu sljedbu, koja je, kao i svi, shvaćala da je 'The Orville' na puno razina manjkav, ali ga je svejedno zavoljela. Blesavi humor postao je konzistentniji i povezaniji s dramskim pričama oko kojih se vrtio novi brod u televizijskom svemiru, likovi su počeli poprimati kakav-takav oblik, a vanzemaljske vrste obrise kultura koje su počele rađati plodove za priče oko kojih će se vrtjeti epizode, pa čak i širi lukovi priče. Moklanci sa svojom macho jednospolnom spikom, Krillovi kao religijsko-nacionalistički mračnjaci i Zemljani, odnosno ljudi sa sve naglašenijim problematičnim odnosu prema istraživanju svemira i drugih kultura počeli su se razvijati u dobrom pravcu.

U drugoj sezoni to je sve dobilo jedan dosta suvisao oblik, a uvedena je i nova vanzemaljska varijanta, odnosno prijetnja - Kajlonci, moćna i invazivna sila robota. Već je druga sezona, unatoč tome što je i dalje krala od Star Treka ko velika, tu krađu barem nominalno mogla pravdati da je čini iz ljubavi, poštovanja i hommagea, a ne zbog čiste bezidejnosti. Već otprije udobrovoljenoj publici pridružili su se i kritičari, koji su drugu sezonu ocijenili mnogo bolje ili joj barem nisu predbacivali kvar moralnog kompasa zbog nepoštivanja tuđeg djela.

• +3
    The Orville Izvor: Profimedia / Autor: HULU / Planet / Profimedia

E, a onda je došla treća sezona. Ustvari, došli su planovi za treću sezonu, serija je prešla na Hulu, ambicije su narasle i naslov se promijenio u 'The Orville: New Horizons', ali je pandemija, kao i u mnogim drugim slučajevima, skoro sve uništila. Planirana za kraj 2020., serija se počela prikazivati tek početkom lipnja 2022. No čekanje se isplatilo. Novi 'The Orville', naime, ispao je izvrsno. 'Preštrikan' u dulje epizode (gotovo u trajanju prosječnog filma), iznimno fokusiran na do tog trenutka dobro postavljene teme (invazija Kajlonaca, rodni identiteti u isključivo muškom društvu Moklanaca, moralne dileme o odnosu prema drugim vrstama i kulturama pri pokušajima mirovnih pregovora s Krillovima) i prilično slojevito postavljene likove i odnose među njima (odnos brodske liječnice i Kajlonca Isaca, odnos kapetana i njegove bivše žene - prve časnice, problematiziranje bezuvjetnosti roditeljske ljubavi u odnosu Moklanaca prema kćeri, izbor između dužnosti i budućnosti čovječanstva te ljubavi i osobne sreće u vremenskoj pustolovini Gordona Malloya...) - novi 'The Orville' postao je i više nego dostojan serije koju i dalje u mnogome kopira.

Stvorio je napokon i svoj identitet, uspijevajući pomiriti MacFarlaneovu sklonost komediji s dramskim linijama priče, čemu su uvelike pomogli i glumci, ponajviše Adrianne Palicki (prva časnica Kelly Grayson), Scott Grimes (poručnik Gordon Malloy) i Peter Macon (maklonski drugi časnik), za koje se ispostavilo da imaju sasvim pristojan, ako ne i izvrstan komičarski talent i tajming. Deseta i zadnja epizoda serije završila je tako da se njome može i zaključiti serija - simbolično je sukob s Kajloncima okončan na dvije razine - ali sada, kada su se fanovi skupili i na gledateljskoj i na zahtjevnijoj kritičarskoj strani, malo je šteta što zasad nema priče o nastavku serije, odnosno, Seth MacFarlane je izjavio da zasad nema planova za četvrtu sezonu.

The Orville: New Horizons, foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Ono o čemu se, međutim, šuška jest to da ti planovi ovise o uspjehu dosadašnjih sezona serije na streaming platformam jer se, zasad samo prva i druga, ali uskoro će sigurno tako biti i s trećom - mogu pogledati na nekoliko servisa. Kod nas je to Disney plus, a i inače se na uspjeh na toj platformi najviše 'gleda' jer je najjača od svih na kojima se 'The Orville' može pogledati. Ne znam koliko u tim pričama ima istine, ali bez obzira na to, od početne sumnjičavosti došla sam do toga da sada svim srcem držim fige da što više pretplatnika pogleda 'The Orville' na bilo kojoj platformi pa da se opet možemo družiti s ekipom ovog tapisonski uglađenog, ponekad blesavog, ali definitivno zabavnog televizijskog svemirskog broda.