Serija 'The Bear' vibrira stresom i panikom užurbane kuhinje, ali vas time neće odbiti nego osvojiti

• 23.07.2022 u 20:26

Akcija u ovoj seriji o kuhinji u jednom restoranu nikada ne prestaje, ali ipak je dovoljno slojevita da nam otkrije mnogo o emotivnom životu glavnih junaka. Usput, nije riječ o kuhinji vrhunskog restorana, nego o sendvičarni i zalogajnici s jelima od govedine, smještenoj na prljavim, urbanim ulicama suvremenog Chicaga, s nadzemnom željeznicom koja svima bruji nad glavama, kao i štošta drugo.

U seriji 'The Bear' nema pauze, uvoda ni objašnjavanja. U prvih par kadrova vidimo noćnu moru glavnog lika - Carmyja Berzata (Jeremy Allen White), u kojoj nije baš jasno zašto se suočava s medvjedom u kavezu, ali vrlo brzo postaje jasno zašto mu se noćne more sastoje i od požara u kuhinji. Carmy je svjetski poznat kuhar koji je radio u najboljim svjetskim restoranima, zna sve o 'posteljicama', 'pjenicama' i molekularnoj kuhinji, ali već neko vrijeme radi u 'običnoj' sendvičarnici koja poslužuje jela s govedinom pod tračnicama čikaškog nadzemnog vlaka. Razlog? Njegov brat Michael ispalio si je metak u glavu na jednom čikaškom mostu, a oporučno je restoran ostavio baš njemu. Sada Carmy vodi restoran i njegovu kuhinju i nastoji poboljšati restoran, a zapravo i 'popraviti' ono što mu je brata nagnalo na samoubojstvo. Uspjeh mu je klimav i upitan.

Ništa od toga, međutim, nećemo saznati ni u kakvom uvodu, ekspoziciji, objašnjenju. Ustvari, ovu emotivnu motivaciju Carmy će izričito izgovoriti tek u monologu na početku zadnje epizode ove sezone serije. Serija prije toga za objašnjavanja neće imati vremena. Lokal se otvara za dvadesetak minuta, treba sve pripremiti, narezati, ispržiti, začiniti, izgnječiti i složiti te se pritom pokušati ne poubijati s nekolicinom kolega i zaposlenika u natrpanoj kuhinji.

Carmyju u tome pokušava pomoći mlada kuharica Sydney Adamu (Ayo Edebiri, možda ćete joj prepoznati glas jer ga daje liku Missy u crtanoj seriji 'Big Mouth'), a većina ostalih djeluje na raznim stupnjevima ODMAGANJA - od onog nenamjernog pa sve do onog kivnog, destruktivnog i toksičnog, u čemu prednjači najbolji prijatelj Carmyjeva pokojnog brata, Richie (Ebon Moss-Bachrach, kojeg se možda sjećate kao Desija iz 'Djevojaka' ili kao novinara Johna Carreyroua u seriji iz još vrlo aktualne serije 'The Dropout'). Naviknut da ga se, iako pod milim Bogom izbjegava svaki smisleni rad, zbog prijateljstva sa šefom smatra jednim od 'glavnih', Richie na svakom koraku podriva Carmyjev autoritet, odluke i postupke. A Carmyju je samo još to falilo uz sav kaos koji je ostao iza njegova brata. Čovjeka koji je važne dokumente arhivirao u mapu s nazivom 'sranja'.

'The Bear', foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Ipak, iako će vam se bez sumnje zavrtjeti u glavi od brzinskog rezanja mrkve i luka, cvrčanja golemih komada govedine na tavi i neprekidnih, glasnih upozorenja: 'Iza tebe, chefe', 'Pazi, skrećem iza ugla, chefe' i 'Da, chefe', 'The Bear' vrlo vješto u sve to upliće i osobne momente, Carmyjeva i Richijeva previranja, sjećanja na karizmatičnog brata Michaela, ambicije pametne, odlučne i nimalo nesigurne Sydney, frustracije zbog kojih u jednom trenutku dolazi do eksplozije. Stres koji trese cijelu priču osjećat ćete duboko pod kožom, posebno u nevjerojatnoj sedmoj epizodi, koja traje samo dvadeset minuta i, čini se, snimljena je sva u jednom kadru, bez rezova.

'The Bear' ne nalikuje nijednoj drugoj seriji koja se trenutačno prikazuje na televizijskim kanalima i streaming servisima. Ne po temi - već smo gledali neke serije o kuharima i kuhinjama i kuhanju i vođenju restorana, a serija o međuljudskim odnosima, traumama, ovisnostima i posljedicama nečijeg samoubojstva ima na klaftre. No ovakav vrtlog izvanjskih zbivanja koji od samog početka pulsira nečim dubokim, vibrirajućim i snažnim što se kuha 'unutra', barem koliko je meni poznato, još nikada nije ovako briljantno ekraniziran. Gledajte zato 'The Bear'. Ali nemojte očekivati da će vas opustiti.