Selina se ne da ni u šestoj sezoni 'Potpredsjednice'

• 08.04.2017 u 16:06

Američka humoristična serija 'Potpredsjednica' ili 'Veep' već je dokazala da se može nositi s izazovima kada ju je nakon četvrte sezone napustio njezin idejni tvorac i showrunner Armando Ianucci. U šestoj sezoni, koja s emitiranjem na domaćem HBO-u počinje 17. travnja, pokazat će kako se nosi s novim, 'prezrenim' statusom glavne junakinje, ali i s odgovorima na trenutačnu 'predsjedničku' situaciju u Americi.

Zažmirite ako niste gledali petu sezonu serije 'Potpredsjednica' jer je spoiler u ovom odlomku neizbježan. Selina Meyer tu je sezonu, naime, završila bez ikakve državničke funkcije. Nije više ni predsjednica ni potpredsjednica, ostavili smo je samu, poraženu i iskrcanu iz predsjedničkog helikoptera kako izgubljeno razmišlja o tome što će dalje biti s njom. I mi smo se sami to pitali. Ne samo što će biti sa Selinom, nego i što će biti sa serijom.

Od zadnje prikazane epizode 'Veepa' do danas nije se, naime, samo promijenila i situacija u toj seriji, nego se i dramatično promijenila politička situacija u Americi, a autori 'Potpredsjednice' dosad su pokazivali da se ne libe satiričkog komentara na aktualne odnose moći. Kako će reagirati na Trumpovu administraciju i imidž američkog predsjednika kakav je dosad nezabilježen u povijesti? Hoće li se znati nositi sa situacijom u kojoj stvarni događaji izgledaju bizarnije od onih koje su dosad karikirali u seriji? Hoće li se uopće baviti njima?

Sudeći prema prve tri epizode nove sezone koje je HBO dao na uvid TV kritičarima, zasad neće, barem ne izravno. Fokus je na Selini i njezinu izvanpredsjedničkom postojanju i djelovanju, što je već samo po sebi izazov i poziv da se otkriju nove, još svježije situacije. Selina je na više razina poražena i ponižena - iako to strastveno niječe u prvih nekoliko scena, nastupajući kao gošća u talk showu svojeg nekadašnjeg suradnika - no to je za scenariste ove serije očito bio poziv da se pozabave set-upom u kojem može ispasti još smješnija i još zabavnija. U vječitoj borbi da održi kakav-takav dignitet dok joj ga istodobno ugrožava brutalan svijet (pretežno muške) politike, ali i vlastita cinična, egoistična te megalomanska narav, Selina sada više ne mora toliko brinuti o savršeno damskoj prezentaciji pa je na određen način ogoljena još i više nego u dosadašnjim sezonama.

Foršpan za novu sezonu 'Potpredsjednice'

Scenaristi 'Potpredsjednice' i u prve su tri epizode nove sezone u izvrsnoj formi. Riječ je o seriji koja i dalje uspijeva lansirati neke od najpametnije duhovitih rečenica iz usta svojih politički beskrupuloznih likova još tamo negdje od Arona Sorkina. Tako će, recimo, jedan od Selininih bivših glavnih savjetnika ovdje svoj kratak angažman u poznatoj kompaniji za taksi-prijevoz opisati kao: '...hrpu milenijalaca koji su prelijeni da bi naučili voziti pijani', a neuspjeh i izolacija jednog washingtonskog senatora opisat će se kroz rečenicu: 'Lik je toliko radioaktivan da može čitati novine uz svjetlost svojeg dreka.' I dalje ćemo pratiti što se zbiva s nekim od glavnih likova iz prethodnih sezona, pri čemu mi je posebno drago da nije zanemarena priča Jonaha Ryana, sada kongresnika za državu Vermont, ali i dalje socijalno i intelektualno polusposobne budale kakav je bio u prvih pet sezona.

Drago mi je što su se u prvih nekoliko epizoda nove sezone pojavili i neki izvrsni epizodisti iz prethodnih sezona, kao što je urnebesna Sally Philips kao finska premijerka Minna Häkkinen, ali i Clea DuVall kao Marjorie Palmiotti, bivša predsjedničina dvojnica, a sada stalna djevojka njezine kćeri Catherine i nositeljica važne uloge u Selininu novome uredu. Prve tri epizode, unatoč tome što se ne bave suviše širom političkom situacijom u Washingtonu, zbog svega su toga apsolutni bombončić jer sada još dublje zadiru u mikrosvijet Selinine političke karijere, i to političke karijere koja odbija umrijeti i baviti se samo pisanjem memoara, obilaženjem svjetskim kriznih žarišta i poziranjem za portrete.

Vidjet ćemo još kako će se razvijati daljnje epizode 'Potpredsjednice', ali serija je već s prethodnom sezonom dokazala da se zna nositi s izazovima - jer je pokazala da zna ne samo preživjeti, nego i zablistati nakon odlaska svojeg idejnog tvorca i showrunnera  Armanda Ianuccija. Na temelju prve tri epizode nove sezone čini se da će se sasvim dobro snaći sa Selininim padom s državničkog trona.