svježe iz tiska

OceanMore donosi dva kultna romana u reizdanju: Damir Karakaš i Frédéric Beigbeder

31.08.2022 u 10:07

Bionic
Reading

Naklada OceanMore objavila je nova izdanja dva kultna romana: 'Sjećanje šume' Damira Karakaša i '129,90 kn' Frédérica Beigbedera

Nakon prvog izdanja 2016. u Sandorfu, za roman 'Sjećanje šume' Damir Karakaš osvojio je niz nagrada: Nagradu Fric za najbolju proznu knjigu u Hrvatskoj za 2017. godinu, regionalnu Nagradu Petar Kočić za visoka postignuća u suvremenoj književnosti i prestižnu talijansku književnu nagradu Premio ITAS za 2021. godinu.

Po romanu je 2018. godine u Gradskom dramskom kazalištu Gavella u Zagrebu izvedena istoimena predstava.

Roman 'Sjećanje šume' objavljen je u osam europskih zemalja i trenutačno čeka svoje francusko izdanje.

“Sjećanje šume Damira Karakaša je jedno inteligentno, zanimljivo djelo, moderne kompozicije, dinamičnog ritma, čistog jezika i maksimalne ekonomizacije vremenom i prostorom, roman o odrastanju, seoskom djetinjstvu dječaka koji otvorenim očima gleda svijet oko sebe, željan da ga upozna, doživi nešto neobično, nesvakidašnje i uzbudljivo.“ – iz obrazloženja žirija Nagrade Fric

Beigbederov roman danas je za nas aktualniji nego 2000. godine kada je skandalizirao francusku javnost

U godini kada slave dvadesetu obljetnicu svoga rada, Naklada OceanMore najavljuje novo izdanje romana koji je Beigbedera lansirao u književne zvijezde.

Danas možda za nas i aktualniji nego u vrijeme objavljivanja 2000. kada je skandalizirano francusku javnost, roman Frédérica Beigbedera €19,90, dvadeset godina nakon prvog hrvatskog izdanja (129,90 kn, jesen, 2002.), kultni je roman početka 21. stoljeća, koji je preživio zub vremena i koji nemilosrdno korespondira s današnjicom, potvrdivši snagu svakog dobrog književnog teksta.

Podsjetimo, za gostovanja Beigbedera u Hrvatskoj uvijek se tražilo mjesto više, a jedan je od autora koji su obilježili rad Naklade OceanMore.

O romanu:

Frédéric Beigbeder deset je godina radio kao kreativac u velikim pariškim agencijama za oglašavanje, dakle izvanredno, iznutra, poznaje okruženje i profesiju marketinga, a sve to je nemilosrdno raskrinkao u romanu €19,90. Octave Parango je gospodar svijeta. On odlučuje danas ono što ćete željeti sutra, “jer sve je privremeno i sve se kupuje. Čovjek je proizvod kao i svaki drugi, s ograničenim rokom prodaje. Ja sam tip koji vam prodaje govna. Tip zbog kojeg sanjate o stvarima koje nikada nećete imati... Kad si, zahvaljujući teško stečenoj ušteđevini, uspijete priuštiti auto iz snova… ja sam ga već izbacio iz mode… Glamur je zemlja u koju nikad ne stižemo.“

Roman je skandalizirao francusku javnost, pogotovo ljude u reklamnim agencijama koji budući da imaju velike prihode imaju i moć. F. Beigbeder, još uvijek zaposlenik agencije Young & Rubicam, dobiva naprasan otkaz. Ali tog ljeta 2000. u Parizu govorilo se da treba čitati Beigbedera... Premda osporavan i napadan od onih koje je uznemirio, ali hvaljen od kritike i publike, roman je svom autoru donio veliki uspjeh. €