Jurnjava kroz različite dekade u Marvelovoj seriji 'WandaVision'

• 24.01.2021 u 16:40

Nešto se skriva iza prizora iz serije 'WandaVision' - televizijskog spin-offa 'Avengersa' u kojem su glavni likovi superjunakinja Wanda i njezin androidski suprug Vision. Svaka je epizoda oblikovana kao epizoda nekog od klasičnih američkih sitcomova, a kad god u njihovu naizgled savršenu idilu mladog bračnog para u američkom predgrađu upadne nešto zlokobno - situacija se potpuno mijenja i likovi se sele - u drugi sitcom iz drugog desetljeća.

Nisam prevelika obožavateljica ni serija ni filmova o superjunacima, no s vremena na vrijeme pojavi se pokoja iznimka. Nisam, naime, među onima kojima je svaka strip-ekranizacija ili svaka priča u kojoj likovi imaju natprirodne moći automatski glupa. Shvaćam da su svaka supermoć, svaka nestvarna situacija i svako superzlo protiv kojh se bore takvi junaci - pripovjedački alat i simbol. Činjenica jest i da ljudi koji pišu takve priče obično imaju vrlo razrađenu priču te obično točno znaju kamo i zašto idu.

Tako je i s novom Marvelovom serijom s kanala Disney +, koja govori o dvoje junaka iz Avengersa - Wandi Maximoff (Elizabeth Olsen) i Visionu (Paul Bettany). Wanda je dosad bila sporedna junakinja u filmovima o Avengersima, njezine su supermoći telekineza, telepatija i sposobnost mijenjanja stvarnosti, a Vision je android nadljudske inteligencije i fizičkih moći. Wanda i Vision su ljubavni par, a u seriji dolaze živjeti u idilično predgrađe kao novovjenčani bračni par te pokušavaju živjeti kao obični ljudi, krijući svoje supermoći pred susjedima, prijateljima i kolegama.

Ono što je pritom superzabavno jest to što njihov život izgleda kao tipične epizode američkih obiteljskih sitcomova iz različitih razdoblja televizijske povijesti, pa u početku gledamo njihov život prikazan u stilu serija kao što su I Love Lucy, Bewitched i slično, da bi se na kraju svake epizode situacija promijenila, a onda sljedeća epizoda bila u stilu neke druge serije iz neke druge dekade američke televizije. U svoj toj zabavi i vrckavosti, međutim, nešto je zlokobno. Među ljudima koji ih okružuju, naime, pojavljuju se neki likovi koji se baš ne uklapaju u cijelu idiličnu priču, neke neobjašnjive prijetnje, netko doziva Wandu kroz smetnje na radiju, a na kraju svake epizode vidimo odjavu na televizoru pred kojim sjedi neka nepoznata osoba i gleda sve to na televiziji. Ubrzo shvaćamo i da je cijela priča na neki način povezana s Wandinim sposobnostima mijenjanja stvarnosti, da ništa nije onakvo kako izgleda i da glavni likovi kao da bježe iz jednog sitcoma u drugi.

'WandaVision', foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Nije neki veliki spoiler ako napišem da je Vision, Wandin suprug, smrtno stradao u jednom od zadnjih filmoa s Avengersima i vjerojatno je ta informacija povezana sa zapletom i raspletom serije 'WandaVision', no poznavanje predpovijesti glavnih likova nije preduvjet za uživanje u ovoj seriji. Ona će prije svega biti pravi bombon za sve ljubitelje klasične televizije, njezinih tropa i tipičnih situacija. Svojim parodijama klasičnih likova i priča iz klasičnih sitcomova ona s određenim pretjerivanjem, ali i melankolijom gledatelju daje do znanja da je riječ o 'dimnoj zavjesi' koja prikriva stvarno stanje stvari. Pritom su sve te parodije osmišljene s velikom ljubavlju prema izvorniku, a nipošto s izrugivanjem, cinizmom ili omalovažavanjem, što se vidi i u velikom trudu da to budu dobre epizode tih serija na koje se referira, a i u tome što su tehnički vrlo vjerne pa svaka epizoda doista i izgleda kao izvornik.

Serija je tek počela - emitirane su tri epizode - pa još ne znamo točno u kojem će obliku sitcomovske epizode točno spojiti s Marvelovim superherojskim svemirom, ali već sada se vidi da je riječ o superkreativnoj i vrhunski razrađenoj novoj vrsti TV serije kakvu još nismo imali prilike gledati. Doticanje pak emotivnog stanja glavne junakinje, u kojem ona očito od stvarnosti bježi u veseliji, jednostavniji i otkačeniji svijet fikcije - svakome bi trebalo biti vrlo dobro poznato. Ostaje još samo da vidimo od čega i zašto te kamo to točno Wanda bježi, štiteći se svijetom zlatnog doba američke televizije.