premijerno je prikazan sinoć

Dokumentarcu 'El Shatt - nacrt za utopiju' posebno priznanje i nagrada publike na Festivalu mediteranskog filma Split

25.06.2023 u 15:27

Nakon svjetske premijere na Festivalu mediteranskog filma Split, dokumentarac El Shatt – nacrt za utopiju, novi film redatelja Ivana Ramljaka, premijerno je prikazan sinoć zagrebačkoj publici na Ljetnoj pozornici Tuškanac. Istovremeno, iz Splita su stigle sjajne vijesti - film je osvojio posebno priznanje žirija te nagradu publike Festivala mediteranskog filma Split!

El Shatt – nacrt za utopiju govori o izuzetno važnom dijelu jugoslavenske prošlosti koji je obilježio živote velikog broja stanovnika Dalmacije - evakuaciju i život 28 tisuća Dalmatinaca u Egipat tijekom II. svjetskog rata, stoji u priopćenju.

Kroz zapanjujuće snimke svjedočimo činu Josipa Broza Tita koji je uz pomoć Saveznika organizirao evakuaciju tisuća ljudi u pustinju egipatskog poluotoka Sinaja stvarajući kompleks izbjegličkih logora. Ti su logori predstavljali svojevrsni komunistički model naselja kojim je trebalo pokazati Zapadu kako će funkcionirati nova Jugoslavija kad završi II. svjetski rat.

Žiri Festivala mediteranskog filma Split činili su regionalni kinoprikazivači Boban Stefanović, Artur Logar i Darko Tumpić, a u pojašnjenju dodjele posebnog priznanja filma istaknuli su: Posebno priznanje dodijelili smo dokumentarnom filmu 'El Shatt — nacrt za utopiju' jer nam donosi priču o izuzetno važnom dijelu prošlosti koji je obilježio živote velikog broja stanovnika Dalmacije. Ono što je posebno izdvojilo ovaj film je izvrsno korištenje arhivskog materijala odnosno snimaka i fotografija, ali i ispričana svjedočanstva ljudi koji su bili sudionici ovog događaja. Svi ti elementi doprinijeli su tome da nas film povede na putovanje kroz vrijeme, u prošlost, vješto stvarajući intenzivnu povezanost. Ovaj film postao je živi svjedok prošlosti.

Film je prema sudu splitske publike proglašen najboljim ostvarenjem Festivala. Izuzetno mi je drago zbog ovih nagrada jer smo stvarno uložili puno truda i vremena u ovaj film, ali još više sam sretan jer ovo znači da ovakve teme nužno treba otvarati i dalje - izjavio  je Ramljak povodom nagrada.

Nakon splitske i zagrebačke premijere, film će biti na repertoaru kina kina Tuškanac: u ponedjeljak 26. lipnja u 19 sati uz gostovanje autora Ramljaka i povjesničara dr. sc. Tvrtka Jakovine; u srijedu, 28. lipnja u 21h kino Tuškanac uz prisustvo redatelja i Davora Konjikušića, autora knjige 'Crveno svjetlo. Jugoslavenska partizanska fotografija i društveni pokret 1941.-1945.' te u petak, 30. lipnja u 19h. U nedjelju će biti održana projekcija u Dokukinu KIC uz gošću Helenu Klakočar, autoricu strip albuma 'El Shatt / fragmenti', dok će 1. srpnja biti održana riječka premijera u Art-kinu Croatia. Film potom kreće ljetnu turneju po Dalmaciji u sklopu Kina Mediteran.