CES 2015

Što radi poker hrvatskih startupova u Las Vegasu?

Bionic
Reading

U hotelu Venetian svoje izlagačke štandove imaju DivIT, Teddy The Guardian, Zipato i Bellabeat koji svoje proizvode nude najširem tržištu, a sajam CES je prilika da započnu s međunarodnim uspjehom ili da ga prošire

Na najvećem svjetskom sajmu potrošačke elektronike koji se upravo održava u Las Vegasu, International CES-u (a kako je na press-konferenciji rekao Gary Shapiro, čelnik kompanije CEA koja organizira CES, i najvećem sajmu na svijetu), izlagačke štandove imale su četiri hrvatske tvrtke s nimalo hrvatskim imenima: DivIT (s projektom Mash.Me), Teddy The Guardian, Zipato i Bellabeat.

Prve dvije tvrtke predstavile su se u hotelu Venetian, u sklopu Eureka Parka, prostora namijenjenoga startupovima, dok su nešto dalje bili smješteni Zipato (u dijelu posvećenome automatizaciji doma) i Bellabeat, u prostoru namijenjenome primjeni tehnologije u zdravlju.

DivIT je na CES stigao kao pobjednik natječaja Idea Knockout koji je organizirao mjesečnik Bug, a pokroviteljski snažno podupro Hrvatski Telekom. Na sajmu su predstavili svoju tehnologiju Mash.Me, softverski sustav koji omogućuje animaciju u realnom vremenu pokretima tijela, ali i facijalnom mimikom.

Kako nam je rekao Vedran Škarica, već prvog dana sajma izazvali su zanimanje posjetitelja koji su rado dolazili isprobati kako izgledaju na zaslonu televizora kao roboti ili dinosauri, a ostvaren je i kontakt s nekim azijskim TV kućama koje očito vide potencijal u hrvatskoj aplikaciji.


Teddy The Guardian je drugi put na CES-u. Lani su djevojke koje su osmislile medvjedića koji bolesnoj djeci očitava zdravstvene podatke i bilježi na aplikaciji bile veliki hit sajma, osobito stoga što su došle bez ikakvog backgrounda i potpore.

Ove godine nije tako. Ana Burica i Josipa Majić otvaraju ured u San Joseu u Silicijskoj dolini, a njihova tvrtka ima 16 zaposlenih što znači da je ovogodišnji CES bila i možda posljednja prilika da se predstave kao startup.

Novi bijeli medvjedić se proizvodi u Hrvatskoj i Sloveniji, a do kraja ove godine namjeravaju isporučiti čak 10.000 plišanih uređaja.

Zipato je tvrtka koja djeluje od 2007., no pravi zamah u kreaciji uređaja za osiguranje doma i tržišni uspjeh ostvaruju od 2010. Kako nam je rekao Sebastian Popović, Zipato širi svoje međunarodno poslovanje, premda je većina zaposlenika u Hrvatskoj, a nedavno su im se pridružila i dvojica djelatnika u Indiji.

Proizvode izrađuju uglavnom u Hrvatskoj, dok se dio asortimana sastavlja u Kini. Prodaju ostvaruju uglavnom putem online prodavaonica, ponajviše putem Amazona.

Bellabeat je u rujnu lansirao novu liniju wearablesa, te svoj fokus s trudnica odlučio proširiti na sve žene. Na ovogodišnjem CES-u, kako je objasnio Sandro Mur, predstavljaju tri nova proizvoda: Leaf, pametni nakit koji prati aktivnost, san i razinu stresa korisnice, Shell, prvi uređaj koji uz svoju neinvazivnu tehnologiju prati razvoj trudnoće i nerođenog djeteta, ali je ujedno i baby monitor nakon djetetovog rođenja te Balance, pametnu vagu koja se povezuje s mobilnom aplikacijom te uz brojne grafove pomaže u očuvanju zdravog života.

Njihovi proizvodi namijenjeni su su širokome međunarodnom tržištu, a štand im je jedan od decentnije uređenih u hotelu Venetian.