reKORDNI REZULTATI

U rujnu u Hrvatskoj više nautičara nego pretpandemijske 2019.

11.10.2021 u 10:42

Bionic
Reading

Samo u rujnu u Hrvatskoj je boravilo oko 90.000 nautičara i ostvareno je 656.000 noćenja, što je čak i više nego rekordne 2019. godine, a i ljeto je skoro vratilo pretpandemijske brojke

Od siječnja do kraja rujna u Hrvatskoj je boravilo oko 400.000 nautičara te je ostvareno oko 2,8 milijuna noćenja, pokazuju podaci sustava e-Crew Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Samo u rujnu je boravilo oko 90.000 nautičara i ostvareno je 656.000 noćenja, što je čak i više nego rekordne 2019. godine.

Za usporedbu, u nautici je 2019. ostvareno oko 3,3 milijuna noćenja, s time da je u Hrvatskoj boravilo oko pola milijuna nautičara. U rujnu 2019. je Jadranom plovilo oko 93.000 nautičara te je ostvareno oko 661.000 noćenja.

Nautika se u pandemiji pokazala kao jedan od najžilavijih turističkih segmenata pa su marine i lani izvukle dosta dobru sezonu. Ove godine ljeto je gotovo vratilo pretpandemijske brojke, dok je rujan bio i bolji nego 2019. godine. Ovoga ljeta oporavila su se i čarter plovila, neke agencije imale su u rujnu više posla no ikad, dok je lani čarter doista bio na koljenima, piše Novi list.

Govoreći o ovogodišnjoj sezoni, Paško Klisović, predsjednik Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – čarter Hrvatske gospodarske komore (HGK). Podsjetio je na to da se manjak realizacije ove godine primarno osjetio u predsezoni i to poglavito u čarter bazama južnije od Splita, i to zbog izrazitije ovisnosti o avio gostima.

Špica čarter sezone, dakle srpanj, kolovoz i rujan, su u prosjeku bili na razini ili čak i nešto bolji od 2019. godine. Tako je od početka godine do kraja rujna u nautičkom čarteru ostvareno ukupno 403.132 dolazaka i oko 2,8 milijuna noćenja, što je 80 posto bolji rezultat nego u istom razdoblju 2020. godine. Rezervacije za posezonu, koja se u čarter segmentu odnosi na razdoblje nakon 1. listopada, su prilično dobre, ali je još rano za usporedbu. Ipak, pandemija je ostavila neke posljedice.

– U ovoj godini nije bilo značajnijeg zatvaranja čarter tvrtki, ali je došlo do smanjenja ukupne čarter flote u odnosu na 2019., i to za nekih desetak posto, kazao je Klisović dodajući da će se to negativno odraziti u statistikama ukupnog fizičkog prometa na razini Hrvatske, ali se pozitivno odražava na realizaciju čarter tjedana i prihoda po plovilu.

– To nas zapravo vraća u jedan zdraviji i dugoročno održiviji, i ekološki i ekonomski, odnos ponude i potražnje, što bi se, obzirom na manje proizvodne kapacitete najvećih proizvođača plovila te posljedično izostanak isporuka većeg broja novih plovila u nadolazećem razdoblju, trebalo zadržati barem još koju godinu. Treba imati na umu kod sagledavanja rezultata ove turističke sezone, a što se odnosi na cijeli turistički sektor, određeni cash flow »gap«, odnosno odstupanje fizičke realizacije od financijske realizacije. Naime, mnogo lanjskih rezervacija, a za koje su lani stigle uplate, prebačeno je za ovu godinu. Dakle, plaćene su u 2020. i taj moment će još neko vrijeme opterećivati poslovanje dijela tvrtki u turizmu, pa tako i dijela čarter tvrtki, zaključio je Klisović.