SIMONA AUGUSTIĆ, ARYA INTIMates

Pokrenula je promjenu na tržištu otvaranjem trgovine za žene nakon operacije dojki: 'Želimo na svoje ožiljke gledati kao na medalje poslije bitke'

19.12.2022 u 16:02

Bionic
Reading

Prije šest godina Simoni Augustić dijagnosticiran je rak dojke. Imala je tad 30 godina, bila je trudna i tek se vratila iz Italije, u kojoj je živjela četiri godine. Planirala je vjenčanje i sve se, kaže, činilo 'kao posloženo'. No u drugom tromjesečju trudnoće pojavila joj se kvržica koju je u početku ignorirala. Tako mlada, bez obiteljske predispozicije za rak dojke, nije očekivala takav ishod. No drugi ultrazvuk ipak je bio alarmantan i poslali su je na punkciju kvržice. Bio je to, kaže, drugi ultrazvuk jer joj je na prvom radiolog rekao da ode doma i da se vrati kad rodi – 'kontrola za šest mjeseci'

No Simona je poslušala intuiciju i tražila drugo mišljenje. Čim joj je bila potvrđena dijagnoza, sve se, kaže, brzo odvilo – rodila je, krenula s kemoterapijama, nakon čega je bila i operirana. Učinjena joj je obostrana mastektomija s rekonstrukcijom, no zbog infekcije morali su joj izvaditi implantat iz jedne dojke.

Simona nam kaže da je sama dijagnoza i gubitak kose uslijed kemoterapija nisu izbacili iz tračnica kao što je to bio gubitak dojke.

Specijalizirana trgovina za žene nakon operacije dojki

'Mastektomiju sam doživjela kao gubitak ženstvenosti. Trebalo mi je dosta vremena da prihvatim svoje novo tijelo, da zavolim svoje ožiljke i da ponovo zavolim svoju sliku u ogledalu. Kako bih se ponovno osjećala kao prije, znala sam da si trebam izgledati dobro, osjećati se i izgledati potpuno – u svakodnevnom životu, kod kuće, na spavanju, na plaži. Krenula sam istraživati ponudu grudnjaka, pidžama i kupaćih kostima u Hrvatskoj – nažalost, bila je toliko slaba da me to još više bacilo u očaj.

Tada sam naručila nekoliko grudnjaka izvana. Ne mogu vam opisati koliko sam bila sretna. To su bili grudnjaci nalik onima kakve sam prije nosila. Bila sam to više ja. Također, upoznala sam dizajnericu koja mi je dizajnirala moju prvu pidžamu. Mekanu, nježnu, ženstvenu, s dodatkom čipke i, najvažnije, s džepićima za lagani umetak. Sve se to događalo kada sam već razmišljala o povratku na posao', kaže nam Simona.

Već je ranije razmišljala o tome da želi raditi za sebe, a ta je želja s vremenom postajala sve intenzivnija. U razgovoru s prijateljicom došla je na ideju o specijaliziranoj trgovini za žene nakon operacije dojki – od pidžama i donjeg rublja do kupaćih kostima. 'Ponovno se sve nekako brzo odvijalo, jedna ideja je vukla drugu, bila sam sve bliže realizaciji svoje ideje o pokretanju takvog posla. Imala sam i podršku supruga i cijele obitelji. Prijavila sam se na poticaje za samozapošljavanje, našla stručnjake koji su mi vrlo brzo izradili web trgovinu (DWizards Agency) i sve je nekako krenulo', kaže nam mlada poduzetnica, a svoj brend Arya Intimates pokrenula je prije godinu i pol.

Arya Intimates

U ponudi ima pidžame s džepićima koje se mogu nositi i kao kućna odjeća/odjeća za oporavak nakon operacije, kada tijelo prije svega zahtijeva udobnost i nježnost, a žena osjećaj sigurnosti, kao i 'osjećaj sebe'.

Tu su i potkošulje s već integriranim topićem, u koji se lako umeće silikonska proteza, te elegantni kupaći kostimi koji jamče simetriju i ljepotu i na plaži.

Ugovorni isporučitelj grudnjaka i silikonskih proteza za HZZO

'Moje pidžame najviše kupuju mlade žene, ali i bake koje traže pidžamu u koju mogu umetnuti lagani umetak za trenutke u kojima unuci dođu prespavati kod njih. Krenula sam samo s proizvodima vlastite proizvodnje, ubacila u ponudu najljepše turbane i marame za žene na kemoterapiji, postoperativne kompresijske grudnjake za žene koje se odlučuju na rekonstrukciju dojki te lijepe i ženstvene grudnjake bez žica, s džepićima za silikonske proteze.

Također, postala sam ugovorni isporučitelj grudnjaka i silikonskih proteza na doznaku HZZO-a. S obzirom na to da sam u ovaj projekt krenula s vlastitim sredstvima, dosta sam uložila, iako bih trebala još ulagati. Malo po malo', kaže Simona.

Osim webshopa, prije šest mjeseci otvorila je trgovinu u Rotonda centru u Jurišićevoj 19 u Zagrebu nakon što je počela isporučivati grudnjake na doznaku HZZO-a.

'Pokušavam imati cijeli asortiman grudnjaka koji su na listi HZZO-a i koje žene mogu uzeti na doznaku. Imamo pravo na dva grudnjaka godišnje koje nam pokriva HZZO. Neopisivo sam zadovoljna ovime što radim, ispunjena sam! Posebno otkad sam otvorila i fizičku trgovinu, jer tek sam sada u kontaktu s kupcima. Kod mene u trgovini nema srama, baš zato što sam i sama prošla sve ono što i one. Trudim se da svaka žena uzme ono najljepše za sebe na doznaku, najlaganiju silikonsku protezu i, najvažnije, trudimo se pronaći potpunu simetriju. Tada smo zadovoljne. I one su moj marketing – zadovoljni kupci koji šire dobar glas.

Skoro svakodnevno šaljem pakete s asortimanom na doznaku po cijeloj Hrvatskoj. Naručuju ih žene koje već znaju svoju veličinu grudnjaka i proteze, ali žele neki novi grudnjak za koji nisu ni znale da je dostupan na doznaku, u točno određenoj boji. Povratne informacije su i više nego pozitivne i to je ono što me tjera dalje te svakodnevno potvrđuje da sam bila u pravu kada sam prije godinu i pol razmišljala o pokretanju upravo ovog posla', ističe Augustić. Materijal nabavlja iz Italije, šivanje se odvija u Zagrebu i Čakovcu, a za dizajn je zaslužna Dunja Tomić.

Započela promjenu na tržištu

A zašto baš Arya? Simona se prisjeća kad je s dizajnericom Dunjom razgovarala o nazivu brenda. Na pitanje o glavnim karakteristikama odjeće, Simona je navela udobnost, nježnost i mekoću, na što je Dunji na pamet pao 'zrak', odnosno aria na talijanskom.

Istražujući dublje, Simona je otkrila da arya na hebrejskom znači lavica te da je i hinduistička božica pobjede dobra nad zlim. 'Sviđa mi se to što taj naziv istovremeno opisuje nježnost, udobnost, prozračnost, ali i hrabrost, jakost, pobjedu', ističe.

'Na svoje ožiljke moramo gledati kao na medalje poslije bitke'

S obzirom na to da je na početku i sama imala problem s pronalaskom odgovarajuće odjeće, zanimalo nas je kakva je danas ponuda, odnosno je li se situacija na tržištu ipak popravila.

'Nažalost, kako sve mlađe žene obolijevaju od karcinoma dojke – tako se mijenja i ponuda donjeg rublja, silikonskih proteza, kupaćih kostima. Prije je karcinom dojke bio rezerviran za starije žene, one u menopauzi. Kod nas je ponuda grudnjaka modelima ostala rezervirana za starije žene. U svijetu su u posljednjih nekoliko godina niknuli brendovi koji proizvode upravo mladenačko, ženstveno, seksi donje rublje, a ono ni po čemu ne zaostaje za lijepim kolekcijama 'normalnog' donjeg rublja.

Žene smo i želimo se osjećati ženstveno i nakon dijagnoze, nakon što završi liječenje. Uz najvažniju stvar – da smo izvukle živu glavu – bitno je ne izgubiti sebe u bolesti. A na svoje ožiljke gledati kao na medalje poslije bitke. Sretna sam što sam upravo ja započela promjenu na našem tržištu', ističe Augustić.

  • +3
Arya Intimates Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Arya Intimo

Važna poruka svim ženama

Prema posljednjim podacima iz baze Registra za rak Republike Hrvatske, u 2019. od raka dojke oboljelo je 3009, a 2020. godine umrle su 722 žene. Rak dojke je zloćudna bolest od koje žene u Hrvatskoj najčešće obolijevaju te drugi najčešći razlog umiranja (poslije raka pluća) od malignih bolesti. No ujedno je ogledni primjer među malignim bolestima toga da je rana dijagnoza povezana s visokim stopama izlječenja i odličnom prognozom - petogodišnjim preživljavanjem većim od 90 posto.

Simonu raduje to što se danas puno radi na podizanju svijesti o raku dojke te na isticanju važnosti pregleda i samopregleda, no kaže da bi to moglo biti puno raširenije, pogotovo među mladim ženama.

'Samopregledi su ključni'

'Samopregledi su ključni i svaka žena – pa i one u 20-ima – trebale bi ih uvrstiti u svoju rutinu jednom mjesečno. Ne zato da svaki mjesec 'pronalaze' eventualni rak, već da upoznaju svoje dojke te da znaju odmah reagirati ako napipaju nešto sumnjivo, nešto čega prije nije bilo na tom mjestu, te da tada obavezno odu i na ultrazvuk koji bi trebale raditi jednom godišnje. Rak dojke je izlječiv ako se otkrije na vrijeme', naglašava Simona.

Ženama je odaslala važnu i snažnu poruku:

'Želim im poručiti da nisu same. Mastektomija je po svojoj prirodi gubitak i normalno je tugovati. Ne radi se tu samo o gubitku dijela tijela, za mnoge žene to je gubitak osjećaja sebe kao žene, gubitak ženstvenosti. Bez obzira odluče li se za rekonstrukciju ili ne, tijelo im se promijenilo i to ne njihovim izborom. Treba prihvatiti novu sebe, svoje novo tijelo, ponovno ga zavoljeti. Iskustvo s rakom dojke pogađa puno više od našeg tijela, često se osjećamo i emocionalno izgubljene. Iako naši dragi ljudi žele biti uz nas, biti nam podrška – teško je ponekad voditi razgovore s onima koji to nisu prošli. Priključite se grupama, udrugama, zajednicama. Ondje ćete otkriti da niste same. I dobit ćete podršku, motivaciju, inspiraciju.'