fcev

Toyota otkriva električni Hilux prototip na vodikove gorivne ćelije: Domet vožnje više od 600 km

12.09.2023 u 11:54

Bionic
Reading

Novi pogonski sklop koristi temeljne elemente električne limuzine Toyota Mirai na vodikove gorivne ćelije – tehnologiju koja je dokazala svoju kvalitetu u gotovo 10 godina komercijalne proizvodnje. Kada se vozi, gorivna ćelija ne proizvodi nikakve emisije iz ispušne cijevi osim čiste vode

Toyota je prošli tjedan postigla još jednu prekretnicu u svom napretku prema budućnosti bez ugljika s otkrivanjem prototipa električnog Hiluxa na vodikove gorive ćelije. Njegov debi daljnja je demonstracija širokog opsega Toyotine višestazne strategije za postizanje mobilnosti bez ugljika, primjenom različitih rješenja za pogon – hibridni električni (HEV), plug-in hibridni električni (PHEV), baterijski električni (BEV) i električni s gorivnim ćelijama (FCEV) – kako bi zadovoljili različite potrebe korisnika i operativnim okruženjima širom svijeta.

Revolucionarni pick-up predstavljen je u tvornici vozila Toyota Manufacturing UK (TMUK) u Derbyju u Engleskoj, gdje je razvijen u zajedničkom projektu s partnerima iz konzorcija, uz potporu britanske vlade. Pick-up Hilux je globalna ikona marke Toyota s reputacijom iznimne pouzdanosti i izdržljivosti. Razvojni projekt istražio je kako se te kvalitete mogu održati tijekom usvajanja novog električnog pogonskog sklopa s nultom emisijom gorivnih ćelija.

Toyota Hilux prototip na vodikove gorivne ćelije Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota UK

Profil vozila

Novi pogonski sklop koristi temeljne elemente električne limuzine Toyota Mirai na vodikove gorivne ćelije – tehnologiju koja je dokazala svoju kvalitetu u gotovo 10 godina komercijalne proizvodnje. Kada se vozi, gorivna ćelija ne proizvodi nikakve emisije iz ispušne cijevi osim čiste vode.

Vodik se skladišti u tri visokotlačna spremnika goriva, što prototipu Hiluxa daje očekivani domet vožnje od više od 600 km – znatno više nego što bi se moglo postići s baterijskim električnim sustavom. Hibridna baterija, koja skladišti električnu energiju proizvedenu gorivnom ćelijom u vozilu, smještena je u stražnjem prostoru za utovar, čime se izbjegava gubitak prostora u kabini.

Povijest projekta

Projekt je započeo početkom 2022. godine studijom izvedivosti koju su proveli TMUK i Toyota Motor Europe. Financiranje je naknadno dobiveno od britanske vlade kroz Advanced Propulsion Centre, neprofitnu organizaciju koja podupire razvoj čistijih tehnologija i novih koncepata mobilnosti. To je omogućilo početak intenzivnog programa dizajna i razvoja od 1. srpnja 2022., s partnerima u konzorciju Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies, Thatcham Research i dodatnom podrškom Toyota Motor Corporation-a (TMC).

  • +6
Toyota Hilux prototip na vodikove gorivne ćelije Izvor: Promo fotografije / Autor: Rod Kirkpatrick/RKP Photography

Izgradnja prototipa započela je 5. lipnja ove godine, radeći prema načelima Toyotinog proizvodnog sustava u namjenskom prostoru unutar pogona TMUK-a. Prvo vozilo dovršeno je samo tri tjedna kasnije, prvo od 10 koliko će biti proizvedeno do kraja ove godine. Oni će proći rigorozna testiranja kako bi se osiguralo da sigurnost, dinamička izvedba, funkcionalnost i trajnost zadovoljavaju visoke standarde koji se zahtijevaju od proizvodnog modela.

Projekt je omogućio članovima TMUK-a da razviju i primijene nove vještine u vezi s elektrificiranim vozilima na gorivne ćelije i komponentama vodikovog sustava. Članovi konzorcija također su igrali ključne uloge u početnoj fazi programa. Ricardo je podržavao pripreme za izradu prototipa, obavljajući zadatke dizajna i razvoja i potvrđujući kompletan proces proizvodnje paralelno s timovima u TMUK-u. Ricardo će tijekom sljedećih mjeseci provesti potpunu procjenu vozila, prije odluke o potencijalnom proizvodnom modelu koji će biti predstavljen u drugoj polovici ovog desetljeća.

O članovima konzorcija

Toyota Motor Manufacturing UK proizvodi modele Corolla Hatchback, Touring Sports i Commercial u svom proizvodnom centru u Burnastonu, Derbyshire, i hibridne motore u svom pogonu u Deeside North Wales. TMUK je započeo s proizvodnjom 1992. godine kao Toyotin prvi proizvodni posao u Europi u potpunom vlasništvu te je postao prva lokacija tvrtke za proizvodnju hibridnih električnih vozila izvan Japana. Do danas je Toyota uložila više od 2,75 milijardi funti u svoje proizvodne operacije u Velikoj Britaniji; TMUK trenutno zapošljava više od 3.000 ljudi i podržava mnoge daljnje poslove u svojoj širokoj mreži dobavljača u Velikoj Britaniji.

Ricardo je globalna konzultantska tvrtka za strateški inženjering i zaštitu okoliša specijalizirana za sektore prometa, energije i oskudnih resursa. Ricardo je podržao tehničku integraciju komponenti gorivnih ćelija u šasiju Hiluxa.

ETL (Europska termodinamika) predana je isporuci toplinskih rješenja visokog integriteta kroz izvrsnost u dizajnu i inovacijama. ETL je proučavao reverzibilne i više ventilatorske aranžmane.

D2H Advanced Technologies pruža visokotehnološke inženjerske usluge u simulaciji, modeliranju, aerodinamici, termodinamici i dizajnu za motorsport i druge industrije visokih performansi. D2H je dovršio CFD analizu kako bi istaknuo gdje se mogu napraviti poboljšanja.

Thatcham Research, tvrtka za istraživanje rizika u automobilskoj industriji posvećena razumijevanju mogućnosti i rizika nove tehnologije vozila, podržala je projekt kroz pružanje savjetovanja o održivim popravcima i pripremu obuke o vodiku za tržište popravaka.