CONCOURS OF ELEGANCE 2023

Predivni automobili Fritza Burkarda 'Kolekcionara': Povijest automobila koja se može namirisati

02.08.2023 u 13:51

Bionic
Reading

Burkardova prekrasno raznolika kolekcija Pearl obuhvaća desetljeća od osvita automobilskog doba do današnjih dana. Stalno rastuća zbirka sa sjedištem u Švicarskoj uključuje sve, od povijesnih Grand Prix strojeva do idiosinkratičnih jednokratnih primjeraka iz 1960-ih i hiperautomobila 21. stoljeća

Ovogodišnji Concours of Elegance ugostiti će jednog od najplodnijih švicarskih ljubitelja klasičnih automobila, Fritza Burkarda, poznatijeg kao 'Kolekcionar'. Predstavlja ga A. Lange & Söhne, a ova će se izložba održati u prestižnoj palači Hampton Court u blizini Londona, od 1. do 3. rujna 2023.

Burkardova prekrasno raznolika kolekcija Pearl obuhvaća desetljeća od osvita automobilskog doba do današnjih dana. Stalno rastuća zbirka sa sjedištem u Švicarskoj uključuje sve, od povijesnih Grand Prix strojeva do idiosinkratičnih jednokratnih primjeraka iz 1960-ih i hiperautomobila 21. stoljeća.

Concours of Elegance 2022 Izvor: Promo fotografije / Autor: Concours of Elegance

Burkard je strastven za sve svoje akvizicije, čvrsto vjerujući da ljubav prema takvim strojevima dolazi iz srca. Zapravo, on o sebi čak i ne razmišlja kao o kolekcionaru, u tradicionalnom smislu: 'Više sebe vidim kao čuvara, kao nekoga tko se zabavlja za sebe i ljude oko sebe,' rekao je redatelju Luca Pieriju Pilotti. 'Postajem vrlo emotivan u vezi sa svojim automobilima, pogotovo kada mogu vidjeti njihovu povijest, kada mogu namirisati.'

Kolekcija Pearl poznata je po entuzijastičnom korištenju svojih vozila, umjesto da ih samo ostavlja na statičnom izložbi, kako Burkard objašnjava: 'Automobili spajaju nekoliko strasti: povijest, dizajn, inovacije, osjećaj dok ih vozite, zvuk... automobil ima svoje vlastitu auru. Osjećate to ili ne. Mi u kolekciji Pearl volimo neobične i neobične modele. Pokazujemo ih, natječemo se s njima i koristimo ih.'

Ove će godine Concours of Elegance proslaviti takav izvanredno otvoren pristup, ističući eklektičan izbor Fritzovih automobila koji datiraju od 1897. do 2022. godine.

Prinetti & Stucchi tricikl iz 1897.

Osnovan u Milanu 1883., talijanski Prinetti & Stucchi bio je veliko ime u šivaćim strojevima, biciklima i, na kraju, u proizvodnji licenciranih DeDion tricikala, motornih vozila. No, to je također bila polazna točka za jednog Ettorea Bugattija, tinejdžerskog šegrta predodređenog za automobilsku izvrsnost.

Pokazujući inovativnost i mehaničku vještinu izvan svojih godina, po narudžbi Talijanskog automobilističkog kluba Bugatti je razvio dvomotornu trkaću verziju tricikla – točnije, prvi Bugatti Type 1. Godine 1899. osvojio je svoju prvu utrku u Reggio Emiliju protiv vrlo jaka konkurencija, uz svjetsku rekordnu prosječnu brzinu od 64 km/h na udaljenost od 90 km. Ovo je bio izvanredan podvig – onaj koji je postavio letvicu za još mnogo nevjerojatnih pobjeda u automobilima i moto utrkama koje Ettore dolazi.

Alfa Romeo 8C Monza iz 1933.

Pomaknuvši se nekoliko desetljeća naprijed, sljedeći izložbeni automobil iz kolekcije Pearl je 8C 2300 Monza iz 1933. s motorom od 2866 cm³ s linijskim osmim motorom. Dizajnirao ga je legendarni Vittorio Jano, ovaj natjecateljski stroj s kompresorom i karoserijom Brianza registriran je za Scuderia Ferrari. Na Velikoj nagradi Monaka vozio ga je Tazio Nuvolari, a zatim je osvojio VN Švedske u kolovozu 1933. Također se natjecao na brdskim usponima Mont Ventoux i San Sebastian.

Nakon mehaničkih nadogradnji, a sada preimenovan u SF28, sudjelovao je na Mille Miglia i Targa Florio, te na Circuito di Varese. Tijekom sljedećih desetljeća Alfa je mijenjala nekoliko vlasnika, a na kraju je prošla potpunu restauraciju. Od tada je redovita pojava u povijesnom automobilističkom sportu, a 2012. je odvezena iz Njemačke na Goodwood Revival. Uredno je pobijedio u svojoj utrci, prije nego što je odvezen natrag u Njemačku.

Bugatti Type 59 iz 1934.

U Pearl Collectionu se nalazi i Bugatti Type 59, proizveden 1934. kao odgovor na sve veću konkurenciju Alfa Romea i Mercedes-Benza. Sa svojom spuštenom karoserijom, nižim težištem, dužim međuosovinskim razmakom i kompresorskim linijskim osmercem, smatra se tehničkim čudom i remek-djelom industrijskog dizajna. Izgrađeno ih je samo šest, a ovaj je primjerak osvojio treće mjesto na VN Monaka i ukupnu pobjedu u Belgiji. T59 je bio Bugattijev posljednji GP automobil, a smatra se najelegantnijim od svih prijeratnih natjecateljskih strojeva.

Ovaj primjerak je zatim ponovno razvijen za utrke sportskih automobila, s uklonjenim kompresorom, instaliranim mjenjačem sa suhim karterom i temeljito revidiranom šasijom i karoserijom. Kroz niz uspjeha postao je najbrži sportski automobil u Francuskoj. Bio je čak i u vlasništvu belgijskog kralja Leopolda III. Beskrajno fascinantan ovaj povijesni, jedinstveni stroj, koji je predstavljen u vrlo originalnom stanju, utjelovljuje neizrecivu čaroliju marke Bugatti, 'le pur-sang des automobiles' (s fra. 'čistokrvni automobili').

Maserati 4CL Monoposto iz 1939.

Iako je marka Maserati još uvijek bila relativno nova u vrijeme kada je 4CL stigao 1939., već je izgradila ime za sebe u natjecateljskim krugovima. Sa svojim rednim četverocilindričnim motorom s četiri ventila po cilindru, model je debitirao na VN Tripolija, a prije početka Drugog svjetskog rata proizvedeno ih je samo sedam. Ovaj konkretni 4CL Monoposto, šasija 1564, bio je prototip. To bi vidjelo 'Works' timsku akciju u Napulju, Abbaziji i Livornu, s osobama poput Carla Felicea Trossija, Franca Cortesea i Luigija Villoresija za volanom.

Nastavlja se utrkivati nakon rata pod vodstvom takvih imena kao što su 'Raph' i Maurice Trintignant, prije nego što je započeo manje frenetičnu karijeru kao, različito, brdo-penjač, VSCC probni stroj i muzejski izložak. Na prijelazu tisućljeća ponovno je zauzeo svoje zasluženo mjesto na stazi i konačno se pridružio kolekciji Pearl 2019.

Rolls-Royce Phantom II Continental iz 1934.

Phantom II Continental pomiče fokus izložbenih automobila kolekcije s kontinentalne Europe na Britaniju. Dokazujući veličanstveni labuđi pjev za Rolls-Royceov cijenjeni šesterocilindrični motor s bočnim ventilom, ovaj Continental može se pohvaliti neobičnom aerodinamičnom limuzinom brušenom u zračnom tunelu iz Park Warda. S povećanim omjerom kompresije i visoko podignutom bregastom osovinom za svoj motor od 7668 cm³, automobil bi mogao doseći vrlo brzu brzinu 148 km/h.

Nakon što je zauzeo počasno mjesto na štandu Park Warda na Olympia Motor Showu 1934. godine, Phantom II je imao zapaženu karijeru u vlasništvu, da bi se naposljetku nastanio preko Atlantika. Početkom 2000-ih, nakon potpune restauracije, pojavio se na događajima Pebble Beach i Amelia Island Concours d’Elegance.

Daljnji izlošci kolekcije Pearl na Concours of Elegance 2023. uključivat će zadivljujući Bugatti T57S Atalante iz 1936., zajedno sa super-brzim rekordnim automobilom Abarth 1000 'La Principessa' iz 1960-ih, dizajniranim od strane Pininfarine. Kolekciju ažurira ograničeno izdanje Bugatti Centodieci iz 2022., izgrađeno za proslavu 110 godina iznimnog dizajna i performansi marke.