opaka kilometraža

Zadarski javni prijevoznik ima 25 pravih oldtimera, nećete vjerovati koliko su prešli

05.02.2019 u 20:02

Bionic
Reading

Zadar će ove godine dobiti 25 gradskih i prigradskih autobusa s niskom emisijom ugljičnog dioksida i prilagođenih osobama s invaliditetom, vrijednih 44,9 milijuna kuna, od čega je 30,6 milijuna osigurano nepovratno iz EU fondova, a ostalih 5,4 milijuna kuna iz državnog proračuna, rečeno je u utorak na konferenciji za novinare u Zadru

"U Zadru nabavljamo 25 novih autobusa, a osim toga, nabavom novih 187 autobusa kvaliteta javnog prijevoza bit će podignuta na višu razinu i u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Puli, Sisku, Osijeku, Dubrovniku i Vinkovcima, što je izravni učinak članstva Hrvatske u EU", izjavio je pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Mario Madunić. Dodao je da će nabava za devet gradova stajati ukupno 315 milijuna kuna, od čega EU sudjeluje s 267 milijuna.

Pomoćnik ministra Madunić također je rekao da je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture kao posredničko tijelo učinilo sve potrebno za pokretanje projektnih aktivnosti, od analize javnoga gradskog prijevoza u Hrvatskoj do donošenja odluka o financiranju i na kraju potpisivanja ugovora o dodjeli nepovratnog novca.

 Kako je rekao Madunić, početkom siječnja 2019. počeo je teći rok za isporuku pa je predviđeno da se novi autobusi do kraja godine stave u promet na ulice Zadra i okolnih jedinica lokalne samouprave.  Zadarski župan Božidar Longin istaknuo je kako će nabava 25 novih autobusa znatno poboljšati kvalitetu javnog prijevoza na gradskim i prigradskim autobusnim linijama. "Županiji je primarno osigurati održivi i ravnomjerni razvoj cijele županije i ovaj projekt daje značajan doprinos tome", rekao je župan Longin. 

 Zamjenik zadarskoga gradonačelnika Ante Babić istaknuo da će nabavom novih autobusa javni prijevoz u gradu biti "efikasniji zahvaljujući smanjenju starosti voznog parka prijevoznika Liburnije". Kako je rekao direktor Liburnije Edvin Šimunov, prosječna starost gradskih autobusa je 10,1 godinu, prigradskih 16 godina, a 25 autobusa prosječno je staro 20,8 godina i u prosjeku su prešli između 646.000 i 2.392.000 kilometara.