zagrebački gradonačelnik

Tomašević: Ne miješam se u kadroviranje! Sandra Benčić i Dario Juričan išli su na sastanak na Vukovićev zahtjev

12.10.2021 u 11:14

Bionic
Reading

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević (Možemo!) izjavio je u utorak da je suradnja s bivšim članovima uprave Zagrebačkog holdinga bila loša, dodavši da nikakvog političkog kadroviranja nije bilo

"Nije bila loša komunikacija, nego loša suradnja. Novi članovi Uprave izabrani su na javnom natječaju. Mi ih prije nismo znali. Kada smo vidjeli da stvari ne funkcioniraju, da ih stara Uprava ne uključuje u donošenje odluka, jednostavno je to bila situacija koja se više nije mogla tolerirati", rekao je Tomašević na konferenciji za novinare u Gradskoj upravi.

Dodao je kako žele jaki Nadzorni odbor te jaki nadzor u svim gradskim poduzećima, a kao Skupština žele biti informirani o svim ključnim odlukama. "Naravno da se ne miješamo u kadroviranje", kaže.

Podsjetio je kako je bivši gradonačelnik Milan Bandić imao odluku o tome da se traži suglasnost gradonačelnika za svako zapošljavanje u Holdingu, te kaže kako im je jedan od prvih poteza bio ukidanje te odluke.

O navodima bivših članova uprave da su na sastancima bili prisutni i Dario Juričan te Sandra Benčić, Tomašević kaže kako o tome treba pitati njih.

"Koliko sam shvatio oni su na taj sastanak otišli na molbu bivšeg predsjednika Uprave Vukovića, na njegovu molbu. Zašto su sve te stvari počele izlaziti van, to pitajte njih. Taj sastanak se dogodio nakon naše odluke kao Skupštine o razrješenju ta dva člana Uprave", kazao je Tomašević.

Na pitanje jesu li se otvarali računi Holdinga te se održavali sastanci mimo znanja dva člana Uprave, Tomašević kaže kako ne zna ni kako bi Nadzorni odbor mogao otvoriti račun Holdinga bez Uprave.

"Nikakvog političkog kadroviranja nije bilo. Mi smo za najniže pozicije do najviše pozicije maknuli bilo kakvu suglasnost gradonačelnika koja je do sada postojala. Sasvim je jasno iz epizode vezane za Dječju bolnicu Srebrnjak kako mi to, pod navodnicima, "kadroviramo". Gdje je to političko kadroviranje gdje smo mi nekome rekli izvoli postaviti toga i toga, ili letiš, gdje se to dogodilo", istaknuo je Tomašević.

Po pitanju ovrha u Holdingu kazao je kako su naslijedili vrlo tešku likvidnost i dug od otprilike pet milijardi kuna.

"Bila je potrebna stabilizacija Holdinga. Već smo rekli da, nažalost, nije dolazilo do dobre suradnje na relaciji niti s Nadzornim odborom, ni s novim članovima Uprave. Međutim tri člana nove Uprave normalno funkcioniraju, Holding normalno funkcionira. Što se tiče najave ovrha službena informacija o tome još nije došla, provjerio sam s članovima Uprave Holdinga", kazao je Tomašević.

Gradska uprava predlaže prodaju 25 gradskih poslovnih prostora

Dodaje kako je financijski sve pod kontrolom, ali da nije super.

"Veliko je zaduženje Holdinga i likvidnost nije dobra, ne samo Holdinga nego cijelog Grada Zagreba. Veliki dio prihoda Holdinga ne dolazi od kupaca komunalnih usluga, nego dolazi direktno od Grada Zagreba. Međutim ništa nije izvanredno, obaveze se podmiruju redovno. Redovno se komunicira sa svim dobavljačima", kazao je Tomašević.

Najavio je da će s obzirom na financijsku situaciju Grada ići u aktivaciju gradskih poslovnih prostora kojih je ukupno oko 2000.

"Što više njih će se dati u zakup, zakupnina će biti komercijalna, a isto tako, kada postoji interes da se komercijalni poslovni prostori kupe od Grada, da ih onda Grad i proda, kako bi se i time povećali prihodi", objasnio je gradonačelnik. Pritom će se, kaže, paziti da poslovni prostori koji nisu komercijalni, primjerice za udruge, i dalje ostanu u vlasništvu Grada, a napravljena je, dodao je, i analiza poslovnih prostora namijenjenih vrtićima.

Tomašević je najavio da će se na sljedeću Gradsku skupštinu, krajem listopada, ići s prodajom 25 poslovnih prostora, za koje je procijenjena vrijednost 22 milijuna kuna.

Najavio je i da se Grad prijavljuje na norveške fondove za projekte solarizacije gradskih javnih zgrada te da će prvo postaviti solarne panele na tri objekta u vlasništvu Holdinga i sedam objekata u vlasništvu Grada, a tu je riječ o bazenima Svetice, Utrine i Jelkovec, Psihijatrijskoj bolnici "Sveti Ivan", Domu za starije osobe Trešnjevka 1 i Trešnjevka 2 te dječjem vrtiću Trnsko.

To je, rekao je, samo početak solarizacije javnih zgrada, a htjeli bismo pomoći i građanima privatnih višestambenih zgrada da svoje krovove pretvore u sunčane.

Kad je riječ o stipendijama, Tomašević je najavio da će biti više stipendista nego dosad, da će se povećati iznosi za one iz socijalno ugroženih obitelji, a smanjiti za studente koji je dobivaju po kriteriju izvrsnosti.

Korlaet: Počela isplata obeštećenja za poplavljene u puknuću cijevi na Selskoj

Najavio je i da će u sklopu preustroja Gradske uprave rješavati problem odvjetničkih ureda koji za Grad rade poslove ovrha.

Za situaciju u Poliklinici za zaštitu djece i mladih rekao je da je u nedjelju informiran o sumnji u iznošenje ili uništavanje dokumentacije zbog čega se provode izvidi.

“Ne bih smio komentirati detalje jer je istraga još uvijek u tijeku. Informiran sam u nedjelju o sumnji da se dokumentacija iznosila. O tome su obaviješteni svi akteri koji su bili unutar Poliklinike. Nadležne institucije su isto tako obaviještene, istraga je u tijeku. Koliko znam, ako je bilo iznošenja ili uništavanja nekakve ključne dokumentacije, to je kazneno djelo i molim da policija istraži što se dogodilo”, istaknuo je Tomašević.

Izvijestio je i da je danas u Poliklinici krenuo zdravstveni nadzor Ministarstva.

“Nakon razrješenja Upravnog vijeća Poliklinike pokrenut je interni nadzor provjere financijskog poslovanja. U zdravstveni nadzor ne možemo ulaziti", rekao je.

  • +18
Tomašević komentirao stanje u Zagrebačkom holdingu Izvor: Pixsell / Autor: Jurica Galoić

Istaknuo je da će ovaj tjedan obavijestiti javnost o novim članovima Upravnog vijeća Dječje bolnice Srebrnjak te će krenuti postupak javnog natječaja za ravnatelja ili ravnateljicu.

Zamjenik gradonačelnika Luka Korlaet izvijestio je da je Grad bio punopravni partner u kreaciji izmjena i dopuna Zakona o obnovi te istaknuo kako zakon donosi puno dobrih novina, od financiranja u kojem 80 posto sudjeluje država, a 20 posto Grad preko reguliranja cijena radova i usluga u obnovi do privremenog stambenog zbrinjavanja...Rekao je i da petorica gradskih službenika pomažu Ministarstvu u rješavanju predmeta vezanih za obnovu.    

Izvijestio je i da je 87 predmeta građana koji su bili poplavljeni nakon puknuća vodovodnog cjevovoda na Selskoj cesti prijavljeno osiguravateljskoj kući i počela je isplata te je do danas isplaćeno 209.000 kuna za 19 predmeta, a procjena je da će ukupni iznos obeštećenja iznositi oko 3,5 milijuna kuna.