Unfollow by Jasno i Glasno

U što se pretvara Facebook

20.09.2011 u 12:00

Bionic
Reading

Najveća online društvena mreža posljednjih dana uvodi velike promjene. One najznačajnije, koje bi mogle promijeniti način kako koristimo Facebook, dolaze uskoro

Proteklih ste dana vjerojatno primijetili brojne sitne promjene koje je Facebook uveo. Od novih opcija putem kojih možete rangirati svoje prijatelje u određene 'krugove' (po uzoru na Google+, dakako), do opcije 'subscribe' koja vam omogućuje da se pretplatite na javne statuse bilo koje osobe. Zbog toga je nešto ranije nastala nova promjena u postavkama privatnosti koja vam omogućuje da statuse i linkove dijelite ne samo sa svojim prijateljima, već i sa svima ostalima na Facebooku.

Vjerojatno niste već dugo koristili opciju 'poke', pa možda niste ni primijetili da je ista sada u potpunosti sakrivena, a nalazi se na profilu vaših prijatelja, u desnom izborniku bez na prvu vidljivog linka. Analitičari predviđaju da je tim postupkom Facebook završio već duže vrijeme relativno mrtvu eru 'pokanja'.

Prije nekoliko dana, na svega nekoliko sati, Facebook je testirao 'zaključano zaglavlje' koje bi trebalo natjerati korisnike da se dulje zadržavaju na Facebooku, nakon što pregledaju sav sadržaj koji ih je zanimao. Ta je pojedinost izuzetno slična načinu na koji Twitter komunicira sa svojim korisnicima, što su analitičari odmah iskoristili za priču o 'još jednom kopiranju Twittera'.

Lajkaj, ridaj, vačaj... 

No najzanimljivije i poprilično radikalne promjene tek nas očekuju. U četvrtak će se održati f8 konferencija, na kojoj  Facebook ima navadu predstaviti novitete. Kako pišu strani mediji, koji se pozivaju na svoje provjerene izvore direktno iz Facebooka, očekuje nas sasvim nova dimenzija korištenja ove popularne online društvene mreže. Nijedna od opcija koju ćemo vam predstaviti u nastavku nije potvrđena, no za svaku od njih postoji 'osnovana sumnja' da će uskoro zaživjeti.

Uz popularni 'like' navodno stiže još opcija putem kojih ćete moći izraziti 'mišljenje' o nekom sadržaju. To su 'read' (pročitao/la), listened (poslušao/la) i watched (pogledao/la). Riječ je o naizvjesnijim promjenama na Facebooku, s obzirom da je i sam moto nadolazeće f8 konferencije 'Read.Watch.Listen'.

Opcija 'read' navodno se odnosi na partnerstvo između Facebooka i online izdavača kao što su Yahoo, CNN, The Washington Post i drugi, a samo je pitanje vremena kada će i mediji diljem svijeta, uključujući i domaće, uvesti neku vrstu partnerstva s Facebookom. Putem ove opcije korisnici će dijeliti sadržaj s online medija, uz jasnu poruku 'pročitao sam, pročitajte i vi'.

Want! 

Najavljena opcija 'watch' odnosi se na integraciju nekoliko video platformi s Facebookom, koje će funkcionirati kao njihova 'produžena ruka' te nuditi korisnicima pregledavanje sadržaja direktno iz Facebooka. Isto se odnosi i na opciju 'listen', najavljenu glazbenu platformu, koja će vjerojatno biti predstavljena u suradnji sa servisom Spotify.  Način na koji korisnici Facebooka, posebice oni mlađi, slušaju glazbu putem online servisa mogao bi se u potpunosti promijeniti, a Facebook dobiti onaj majspejsovski element glazbene mreže.

Iako nije potvrđeno, među novim opcijama trebala bi se pronaći i 'want', odnosno 'želim'. Korisnici bi tako ispod određenih sadržaja mogli izraziti svoju 'želju'. Ideja koja stoji iza toga izuzetno je jednostavna, a omogućit će oglašivačima direktnije i jednostavnije targetiranje korisnika. Također, vlasnici brendova koji imaju svoje fan stranice na ovaj bi način mogli dobiti veći broj informacija o afinitetima svojih fanova.

Među zadnjim najavama je i veći naglasak na Facebook Creditsu, odnosno virutalnom Facebook novcu, čime će se na Facebooku naglašavati e-commerce dimenzija.  Sve ove najave, naravno, za sad ostaju samo najave, a što nam je Facebook pripremio, vidjet ćemo već u četvrtak.