RAT JUMBO PLAKATIMA

U Istri se već nazire 'prljava' kampanja

19.08.2011 u 16:26

Bionic
Reading

Iako datum izbora još nije određen, plakati koji su se pojavili u Puli, a navodno i drugdje u Istri, očito ukazuju na to da se kampanja zahuktava

Prema pisanju Ipressa, jedan takav plakat nepoznatog autora, a kojim se valjda aludira na 20 godina vladajuće stranke, pojavio se u Puli u Kranjčićevoj ulici, a navodno je isto tako nepoznati autor, samo iz suprotnog tabora, uzvratio istom mjerom aludirajući da je kampanja krenula iz Bala.

S obzirom na to da je sadržaj uvredljiv, prvenstveno za građane koji su poklonici jedne ili druge političke struje u Istri, moglo bi se reći da se radi o objavi 'neprimjerena sadržaja', što bi u vrijeme regularne političke kampanje bilo na neki način i sankcionirano od strane Državnog izbornog povjerenstva.

Zapravo, PR 'rat' plakatima, koji je danas mnoge Istrane nasmijao, otvara i ozbiljna pitanja, primjerice – mogu li pojedinci anonimno na ovakav način lobirati, jer očito da se radi o političkom diskursu za koji pak nitko ne preuzima odgovornost. Čini se da su stranke i njihovi simpatizeri (koji očito i u krizi imaju dovoljno sredstava za podršku putem jumbo plakata) u jednom vremenskom prostoru u kojem nema sankcija, odnosno dopušteno je sve što nije zabranjeno budući da 'prava' kampanja još nije ni startala.

'Kampanja službeno nije otvorena, no očito su neki već krenuli s njom. Takve stvari nisu još zabranjene, no pitanje je koliko je to korektno. U elektroničkim medijima je izričito zabranjeno oglašavanje, ali u ostalim nije, što znači da je dopušteno. Uvozimo razne načine oglašavanja, političkog marketinga, koji kod nas, za razliku od drugih zemalja, nisu regulirani propisima pa se čini da je sve dopušteno', kaže direktor GONG-a Dragan Zelić. Kako veli, i ovaj primjer pokazuje da bi područje političkog marketinga trebalo dodatno i zakonski regulirati, jer nije i ne smije biti sve dopušteno.

Za javnu objavu uvredljivog sadržaja može slijediti i kaznena odgovornost, no samo u slučaju da netko podnese prijavu, što plakatima 'pogođene' stranke ne kane učiniti, jer cilj je očito postignut – zabavljanje glasača s malo podizanja medijske prašine.