DIREKTOR AGENCIJE BRIEFING

'Tužit ću Informativni program HTV-a!'

08.12.2009 u 13:03

Bionic
Reading

Davor Huić, direktor tvrtke Briefing koja je napravila istraživanje o minutaži predsjedničkih kandidata za HRT, reagirao je danas priopćenjem u povodu, kako navodi, grubog napada Uredništva informativnog programa Hrvatske televizije na njega osobno i na njegovu tvrtku zbog tog istraživanja, ističući kako stoji iza svakog podatka u toj analizi koju je izradila njegova agencija

'Stojim iza svakog podatka iznesenog u kvantitativnoj medijskoj analizi koju je agencija Briefing, čiji sam suvlasnik i direktor, izradila za račun HRT-a', ističe Huić u priopćenju.

Tvrdi kako Uredništvo informativnog programa dovodi u pitanje objektivnost kvantitativne medijske analize koju je Briefing napravio za račun HRT-a, i to bez ijednog valjanog dokaza te navodi kako će 'radi zaštite svojih prava i sprečavanja daljnjeg nanošenja ovakve štete iskoristiti sva pravna sredstva koja mu stoje na raspolaganju, uključujući i sudsku zaštitu'.

Naime, Uredništvo Informativnog programa u jučerašnjem priopćenju upozorilo je na manipulacije koje je u navedenom istraživanju proizveo Davor Huić, a sve u želji da, kako tvrde, 'difamira čelništvo Informativnog programa'.

Huić u priopćenju ističe kako prigovor da su u analizi jednom predsjedničkom kandidatu 'uračunate' minute u kojima se on 'samo spominje' smatra besmislenim, jer je upravo zahtjev HRT-a bio da se, kako navodi, osim direktnih nastupa, zabilježi svako spominjanje kandidata, bilo u prilozima HTV-a, bilo u komentarima gostiju.

'Štoviše, zadani kriteriji vrijedili su za sve kandidate jednako, pa su svima uračunate sekunde u kojima se samo spominju, tako da opet ne može biti govora o favoriziranju kandidata, jer su sekunde pripisane kako Milanu Bandiću, tako Ivi Josipoviću, Andriji Hebrangu itd', ističe.

Nadalje, navodi kako se drugi prigovor odnosi na to da pojavljivanja i spominjanja kandidata nisu ocijenjena s obzirom na tonalitet (pozitivno ili negativno). 'To nije učinjeno, zato što to od nas naručitelj nije tražio, što je i logično jer se tonalitet objave određuje u odnosu na subjekt, za koji mogu biti pozitivne, negativne ili neutralne. U slučaju višestrukog subjekta (kao kod predmetne analize koja je obuhvaćala više kandidata), tonalitet svake pojedine objave nemoguće je jednoznačno odrediti, jer nešto što je za jednog kandidata pozitivno, za drugog može biti negativno, a za trećeg možda neutralno', pojašnjava Huić.

Treći prigovor, navodi, odnosi se na činjenicu da je Milan Bandić u ovoj analizi bio tretiran kao predsjednički kandidat. 'U to vrijeme sva relevantna istraživanja rejtinga kandidata za predsjednika Republike uključivala su Milana Bandića iako on još nije formalno objavio svoju kandidaturu. Istovremeno, javna televizija svaki je dan izvještavala o tome hoće li se Milan Bandić kandidirati za predsjednika ili ne, pa je njegovo uvrštavanje u analizu izgledalo logično - što je kasniji tijek događaja i potvrdio', ističe Huić.

Smatra da su prigovori Uredništva informativnog programa Briefingovoj analizi ništavni, tvrdeći kako se ne radi ni o kakvim 'manipulacijama' i 'falsifikatima', nego o profesionalno obavljenom poslu u skladu sa zadanim parametrima.

Poziva ravnateljstvo HRT-a da objavi analizu kako bi svi koji sude i pišu o ovoj temi mogli stvoriti svoj stav na temelju činjenica.

Inače, Davor Huić bio je u Josipovićevu stožeru savjetnik za odnose s medijima, a nakon što je otkriven sukob interesa, povukao se iz predizborne kampanje.