OKONČANO PRVO ROČIŠTE U MAĐARSKOJ

Sudski vještak: Čačić je vozio brzo i kasno reagirao!

Bionic
Reading

Čelniku HNS-a Radimiru Čačiću jutros je pred sudom u mađarskom Kaposvaru počelo suđenje zbog izazivanja teške prometne nesreće u kojoj su dvije osobe zadobile teške tjelesne ozljede od kojih su, nekoliko dana kasnije, i preminuli. Čačić je svoju obranu pred sudom počeo riječima: 'Ljudski osjećam odgovornost i žaljenje, a pravni aspekt je na sudu'. Prometni vještak je ustvrdio kako je Čačić vozio brzo i kasno reagirao, dok je medicinski vještak upozorio kako bi žrtve ostale žive da su bile vezane. Današnje ročište je završeno

Radimir Čačić je pred sudom, kako navodi Jutarnji list, ustvrdio da nije vozio više od 120 kilometara na sat, iako sudski vještak navodi da je išao između 140 i 150 na sat. 'Vidljivost je bila loša, a kolnik mokar. Kad sam vidio auto ispred sebe, pokušao sam kočiti i skrenuti. Malo sam skrenuo ulijevo i udario u lijevi stražnji kraj Škode. Nisam mogao izbjeći sudar', priznao je Čačić.

Na sud je došao u pratnji odvjetnika Čede Prodanovića i dvojice njegovih mađarskih kolega, a na pitanja mađarske sutkinje Krisztine Kostyak odgovara uz pomoć prevoditelja. Zatražio je i da iz sudnice izađu fotoreporteri i kamermani, a da ostanu novinari. Sutkinja Kostyak je prihvatila takav zahtjev.

'Nisam vozio prebrzo. Automobil koji sam udario nije bio osvijetljen i nisam stigao zakočiti', izjavio je pred sudom Čačić, dodajući da su 'lošu vidljivost dodatno pogoršali magla i vodeni oblak'.

Tužiteljica je 'podsjetila' Čačića da je nakon nesreće u policiji priznao krivnju, no on se požalio na prevoditelja kazavši da je 'policiji rekao da je odgovoran, a oni su napisali da je kriv'.

Iznošenje Čačićeve obrane trajalo je 50 minuta, a najsporniji dio je brzina. Čačić ne prihvaća da je vozio prebrzo

Na upit je li s članovima obitelji bio u kontaktu, Radimir Čačić je rekao da to 'nije za kamere'. Članovi obitelji poginulih, naime, pojavili su se u sudnici oko 10 sati, a od 11 sati svoj iskaz dat će svjedoci i vještaci.

Dajući svoj iskaz pred sudom, Katalin Liptak je potvrdila kako je kobnog dana vozila svoju Škodu dijelom autoceste koji nije najbolje poznavala te je pogriješila izlaz. Kad se vratila na autocestu u njezin automobil udario je Čačićev Chrysler.

Navodi i da je u trenutku sudara vozila između 110 i 120 kilometara na sat

Osim nje, svjedočilo je još dvoje ljudi - vatrogasac Tomas Nagy te suputnica Zoletanne Hitter koja je prilikom svjedočenja rekla da magle na autocesti nije bilo. Odmah nakon nesreće ta je svjedokinja tvrdila kako je magle - bilo. 'Nije bilo magle. Kad smo došli na intervenciju, nije ni kiša padala', posvjedočio je vatrogasac Nagy uz napomenu kako je svjetla u automobilu Kataline Liptak isključio njegov kolega.

Mjesečna primanja niža od 1.000 eura

Pred sudom u Kaposvaru Radimir Čačić je izjavio i kako se bavi politikom te kako su mu primanja nešto manja od 1000 eura i da ima pola stana u Zagrebu, pola kuće u Dubrovniku, stan u Kranjskoj Gori i automobil Smart, prenose 24 sata.
Vozački ispit položio je 1967. godine. Naveo je i kako je prije godišnje vozio 100.000 do 120.000 kilometara, no posljednjih godina godišnje prijeđe 7.000 do 8.000 kilometara.

U trećem dijelu suđenja najavljen je dolazak sudskih vještaka. Čačićevi su branitelji, kako doznaje Jutarnji list, prije nastavka rasprave najavili kako će tražiti novo prometno vještačenje. Odvjetnički tim Radimira Čačića vodi dr. Peter Zamecsnik, jedan od najpoznatijih mađarskih odvjetnika.

U svojem svjedočenju sudski medicinski vještak potvrdio je kako niti jedan od putnika, osim vozačice Kataline Lipták, nije bio vezan u automobilu. 'Da su bili vezani, ozljede bi bile teške, ali ne i smrtonosne', ukazao je vještak.

Prometni sudski vještak izjavio je kako je na temelju oštećenja vozila te računalnog programa izračunao kako se Chrysler 300C, kojim je upravljao Čačić, kretao brzinom između 145 i 150 kilometara na sat. Istodobno, Škoda Fabia koju je vozila Katalin Lipták kretala se između 100 i 110 kilometara na sat.

Vozač Chryslera počeo je kočiti tek nakon sudara', ustvrdio je prometni vještak navodeći kako je 'srž ekspertize o uzroku nesreće - zakašnjela reakcija vozača Radimira Čačića i neprimjerena brzina kojom se kretao njegov automobil'.

Prometni vještak je ustvrdio kako je metoda kojom se koristio pri utvrđivanju brzine automobila točna 90 posto, no i napomenuo kako je vještačio Škodu, a ne Chrysler.

Čačićeva obrana ne slaže s mišljenjem prometnog sudskog vještaka, pa će zatražiti dopunu vještačenja za devet novih parametara

Ročište na sudu u Kaposvaru završilo je oko 15,30 sati. O datumu nastavka suđenja, kad bi trebao svjedočiti policajac koji je vodio istragu nakon sudara, stranke će biti naknadno obaviještene.

U kratkoj izjavi novinarima Čačić je potvrdio kako ga je na suđenje dovezao vozač

Optužnica tereti Radimira Čačića za izazivanje teške prometne nesreće koja se dogodila 8. siječnja prošle godine na autocesti prema Budimpešti. Čačić je svojim Chryslerom naletio na Škodu koju je vozila Katalin Liptak. Od posljedica ozljeda zadobivenih u toj nesreći dva dana kasnije preminuo je njezin suprug György Liptak (60), dok je njezina majka Imrene Antal (81) umrla 10-ak dana poslije u bolnici

Ukoliko bude bezuvjetno osuđen na zatvorsku kaznu, predsjednik HNS-a, ujedno i jedan od lidera Kukuriku koalicije, najavio je povlačenje iz politike. Po mađarskim zakonima, prijeti mu kazna od jedne do pet godina zatvora