TROŠKOVI U KAMPANJI

SDP 2, HDZ 1,5 milijuna, a Kregar 800 tisuća kuna

04.05.2009 u 10:53

Bionic
Reading

Iako su u prethodnim predizbornim kampanjama političkih stranaka iznosi namijenjeni promidžbi bili stroga tajna, ta praksa, čini se, polagano ali sigurno odumire. Primjer u prilog ovoj tezi činjenica je da je Novi list bez većih napora uspio prikupiti podatke o iznosima koje u prvom krugu kampanje namjeravaju potrošiti najozbiljniji gradonačelnički kandidati, odnosno liste za Gradsku skupštinu

Najviše novca na prvi krug kampanje, kako se moglo i očekivati, u Zagrebu će potrošiti vladajuća stranka – SDP. Kako tvrdi izvor iz vrha stranke, koji je želio ostati neimenovan, na prvi krug u promociji lika i djela gradonačelnika Milana Bandića bit će utrošeno nešto više od dva milijuna kuna. Službeni podaci o troškovima, tvrde u SDP-u, bit će predstavljeni idućeg tjedna.

'Još nismo predali financijski plan, ali ćemo to sasvim sigurno učiniti idući tjedan. Detalje oko financija još nemam', ustvrdila je jedna od operativki u Bandićevoj kampanji – Jelena Pavičić Vukičević.

Najveći dio od planiranog iznosa u kampanji SDP-a bit će potrošen na oglase u elektronskim i tiskanim medijima, a sljedeća stavka po veličini Bandićevi su jumbo plakati, koji po gradu niču kao gljive poslije kiše.

Tek nešto manje od SDP-a, između 1,5 i dva milijuna kuna, potrošit će Hrvatska demokratska zajednica u promociji svog kandidata Jasena Mesića.

Mesić će na kampanju potrošiti 1,5 milijuna kuna

'Teško da će naši troškovi biti ispod 1,5 milijun kuna', tvrdi visokopozicionirani izvor iz gradskog ogranka HDZ-a. Kao i socijaldemokrati, HDZ će najviše potrošiti na oglase u elektronskim medijima.

Najozbiljniji Bandićev protukandidat za mjesto gradonačelnika, nezavisni Josip Kregar, svoj financijski plan predstavio je na svojoj internet stranici još prije desetak dana. Prema ovom planu, Kregarova lista ukupno na kampanju kani potrošiti 1,6 milijuna kuna.

Polovica tog iznosa bit će potrošena u prvom krugu kampanje. Jedan dio od ovog iznosa Kregar će namaknuti putem malih donacija, što je nova praksa u zatvaranju financijske konstrukcije predizbornih kampanja u Hrvatskoj. Na ideju o skupljanju malih donacija u Kregarovom timu došao je Marko Rakar, PR guru najozbiljnijeg nezavisnog kandidata.

Što se tiče kandidata sa slabijim izgledima za uspjeh, barem kad je pozicija gradonačelnika u pitanju, najviše novca potrošit će slovenski grof Zlatko Klarić, predsjednik Akcije socijaldemokrata Hrvatske.

'Na kampanju ću u prvom krugu potrošiti između 500 i 600 tisuća kuna, a ukoliko uđem u drugi krug spreman sam potrošiti više od svih drugih kandidata zajedno. U tom slučaju izdvojio bih, ako bude trebalo, i pet milijuna kuna', ustvrdio je Klarić. On napominje da cijelokupni iznos svoje kampanje financira iz svog džepa. Izdatak od 500 do 600 tisuća kuna Klarić, međutim, neće niti osjetiti, s obzirom na to da je riječ o bogatom nasljedniku i vrlo dobro materijalno situiranom čovjeku.

Kad je riječ o malim kampanjama, kakva je ona nezavisnog kandidata Pere Kovačevića, svote, za razliku od onih koje kane potrošiti velike stranke, nisu prevelike. Kovačević će, primjerice, u kampanji za ulazak u Gradsku skupštinu potrošiti maksimalno stotinu tisuća kuna. Slične troškove napravit će i drugi 'mali stožeri'.