Buzz

Psi su out, konji i koze su in

06.02.2013 u 12:15

Bionic
Reading

Svima koji su se odlučili ulupati četiri milijuna dolara u emitiranje jednog 30-sekundnog spota tijekom Super Bowla jasno je da on onda mora biti vraški dobar

Upravo zbog tih vrtoglavih iznosa i činjenice da je riječ o najgledanijem programu u godini, marketingaši se u sezoni američkog nogometa nadmeću svojim kreativnim talentom i produkcijskim vještinama ne bi li ostavili traga u svijesti potrošača.

Prošla je godina, u tom smislu, bila godina pasa budući da se pokazalo da je najveći broj oglašivača ikad odlučilo tim četveronožnim ljubimcima prepustiti ulogu promotora branda. Psi umiju prenijeti emociju, unijeti optimalnu dozu humora u spot i, što je najvažnije, privući pozornost gledatelja izbombardiranih reklamama, što su, po mišljenju marketinških stručnjaka, bili osnovni razlozi zbog kojih su marketingaši odlučili igrati ziheraški i uvaliti u spotove omiljene ljubimce svih oblika i veličina.

Zbog tih dobrih iskustava i činjenice da su 'pseće reklame' bile na svim ljestvicama najboljih Super Bowl uradaka u 2012., činilo se da će se isti trend nastaviti i ove godine. Ali, nije bilo tako. Marketingaši su ovaj put odlučili na čas zaboraviti pse i isti ili bolji efekt pokušali ostvariti angažmanom nekih drugih predstavnika životinjske vrste. Koze, konji i vukovi preuzeli su vodstvo te pauze za reklame tijekom Super Bowla pretvorili u Animal Planet. I pogodite što? Gledateljima se ta životinjska diverzija svidjela jer su čak tri reklame s beštijama dospjele na listu deset najpopularnijih reklama Super Bowla 2013.

Konj

Budweiser/The Clydesdales: Brotherhood

Budweiserova oda konjima je, prema podacima Ace Metrixa, najefikasnija reklama ovogodišnjeg Super Bowla, i to, vjeruju, zbog optimalnog omjera humora i emocija.

Koza

Doritos/Goat for Sale

Koza koja obožava Doritos? Koza koja bi ubila za Doritos? Istina, neuobičajen odabir životinje i mnogo, mnogo hrskanja, učinili su ovu reklamu pamtljivom, a proizvod primamljivim. Četvrta na listi najefikasnijih.

Vuk

Cars.com/Wolf

Prema Mashableu, prvo pravilo kreiranja virala je 'kad ne znaš što ćeš, ubaci štene'. Cars.com su ubacili nešto 'slatko', istina, ali slatko, kako bi Ameri rekli, s dramatičnim twistom. Pas nije pas nego je vuk, a kupnja preko njihove internetske stranice nije drama već olakšanje. Okej, shvatili.

Gazela i jaguar

Skechers/Man vs Cheetah

Gazele su brze. Jaguari još brži. Čovjek sa skečersicama? Najbrži. Ova vrlo jednostavna demonstracija funkcionalnosti proizvoda uz malu pomoć životinja i zrnce humora, dospjela je na osmo mjesto najefikasnijih Super Bowl reklama.

Zoo-svijet 

Kia Sorento/Space Babies

Spot koji je prouzrokovao onaj 'uimeee' efekt na pravom je putu da postane najboljim viralom Super Bowla. Svi elementi 'slatkoće' su tu – znatiželjno dijete, zbunjeni otac, mnogo beba i predivnih dlakavih, antropomorfnih stvorenja. Kia je igrala na sigurno.