LIBERALIZACIJA NA ČEKANJU

Produljuje se monopol zagrebačkih taksista?

11.11.2010 u 07:00

Bionic
Reading

Od odluke Gradske skupštine kojom se liberalizira to tržište i prema kojoj bi u 2011. na zagrebačkim ulicama trebalo biti 267 novih vozila taksija prošlo je nešto više od dva tjedna, ali stvari se još iz proceduralnih razloga nisu pomakle s mrtve točke i čini se da će se građani koji čekaju na vožnju jeftinijim taksijem ipak morati još malo strpjeti

Naime, odluka Skupštine stupila je na snagu osmi dan od objave u službenom gradskom glasniku, a nakon toga započeo je teći rok od 45 dana u kojem gradonačelnik Milan Bandić treba donijeti akte iz svoje nadležnosti da bi ona bila provedena. Tek nakon toga u roku od osam dana raspisat će se javni poziv za izdavanje novih licenci za prijevoz taksijem.

Međutim, kako sada stvari stoje, nije isključeno da će se sve skupa prolongirati, i to zato što je, kako doznajemo od pročelnika Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju, graditeljstvo, komunalne poslove i promet Davora Jelavića, njegov ured zatražio dodatna pojašnjenja od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Iako je Bandić nakon donošenja odluke Skupštine najavio da se njegove službe neće žaliti, odnosno tražiti nova tumačenja od MMPI-ja, one su to ipak učinile jer smatraju da su neki članci u suprotnosti sa Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu, a drže i da je ograničenje na 50 dozvola po prijevozniku u suprotnosti s mišljenjem Agencije o tržišnom natjecanju.

'Ministarstvo bi trebalo donijeti odluku početkom tjedna', kazao nam je kratko Jelavićev zamjenik Mijo Bezer i izrazio skepsu da će veliki igrači koji planiraju doći na tržište moći naći velik broj vozača koji će ispunjavati sve potrebne uvjete.

Ukoliko MMPI da za pravo Gradskom uredu za promet, u njemu smatraju da se sve ponovno treba vratiti pred Skupštinu, što cijeli proces vraća na početak i odgađa za neko vrijeme.

Što o svemu misli predsjednik Gradske skupštine Boris Šprem, koji je potpisao odluku i koji je zbog prijetnji gnjevnih taksista zatražio i zaštitu za obitelj, nismo uspjeli saznati jer se nije javljao na mobitel.

Vlasnika tvrtke Cameo taxi Kostu Minovskog, koji na velika vrata planira doći u Zagreb, moguća novonastala situacija ne brine previše.

Naručio sam sto Citroena - Kosta Minovski

'Stižem u Zagreb čim to bude moguće. Neka se ne brinu oni koji misle da neću imati sve potrebne papire, ljude i vozila. U Zagrebu smo registrirali dvije tvrtke, jer jedna može dobiti samo 50 dozvola, a moguće je da ćemo registrirati i treću.

Naručili smo sto bijelih Citroena C5 i za desetak dana raspisat ćemo natječaj na kojem ćemo tražiti 320 vozača. Konkurencije se ne bojim, a hoće li se zagrebački taksisti udruživati i osnivati tvrtke, o tome ne razmišljam niti me zanima', zaključio je Minovski.

Poduzimaju li što zagrebački taksisti i razmišljaju li o kakvom obliku udruživanja u tvrtke ili osnivanju vlastitih, gotovo je nemoguće saznati. Mirsad Hukić nije više njihov glasnogovornik, a predsjednik Udruge Juraj Šnidarić navodi da je on cijeli život samostalni obrtnik i da će to i ostati do mirovine. Što će i hoće li što poduzeti njegove kolege, kaže da ne zna i dodaje da će ljudi biti sigurno pametniji kada gradonačelnik donese potrebne akte.