STROJOVOĐA VLAKA SMRTI

Osjećam tugu, a ne krivnju

25.10.2009 u 02:59

Bionic
Reading

Joško Palinić, koji je upravljao nagibnim vlakom u vrijeme nesreće kraj Kaštela, kroz suze se prisjetio dana kada je poginulo šest ljudi, a više od pedeset ih je ozlijeđeno

'Čista obraza mogu svakome pogledati u oči. Izražavam svoju sućut obiteljima stradalih. Nije istina da sam morao 127 puta kočiti. Ne osjećam krivnju, već samo veliku tugu', rekao je za HRT Palinić i dodao da više neće voziti vlak.

Kada je krenuo iz Zagreba, vlak je normalno vozio. Kaže kako nije istina da je nagibni sustav bio neispravan. No onda su krenuli nizbrdo.

'Vlak se nekontrolirano ponašao, aktivirao sam sve kočnice, ali ni to nije pomoglo', ispričao je Palinić. O razmjerima tragedije saznao je tek u bolnici.

Podsjetimo, kod Rudina, u blizini Kaštela, 24. srpnja iz tračnica je iskliznula cijela kompozicija nagibnog vlaka sa 119 ljudi koji je vozio na relaciji Zagreb - Split. Zbog nesreće je privedeno osmero ljudi, petorica djelatnika HŽ-a i trojica tvrtke Intrade d.o.o. Smijenjeni su i svi članovi Uprave HŽ Infrastrukture. Ustanovljeno je da je prije nesreće pruga poprskana retardantom, sredstvom za sprečavanje zapaljenja drvenih pragova na visokim temperaturama, što je bilo njen uzrok.

Crna kutija nagibnog vlaka pokazala je da se kretao brzinom većom od 99,5 kilometara na sat te da je klizio 3,46 minuta, pri čemu je prošao više od šest kilometara. Prije otklizavanja, kod Labina Dalmatinskog, vlak se kretao brzinom od 80 kilometara na sat te usporio na 24 kilometra, najvjerojatnije zbog konfiguracije terena.

Nakon što je istražni sudac Županijskog suda u Split Davor Svalina ispitao i posljednje svjedoke koje je predložilo tužiteljstvo, ukinuo je pritvor Ivanu Medaku, Ivanu Tomaškoviću i Jozi Bazini, osumnjičenima za nesreću nagibnog vlaka.

Rad istražnog povjerenstva još nije završen.