PREDSJEDNIČKI IZBORI U SAD-U

Obama i Romney u punom naletu na Ohio

28.10.2012 u 15:07

Bionic
Reading

Američka savezna država Ohio igrala je središnju ulogu u predsjedničkim kampanjama mnogo godina, ali ni u jednom trenutku njezin značaj nije bio tako velik kao ove godine, kada izgleda kao da se cijela predizborna kampanja vodi u toj državi Srednjeg Zapada, s površinom dvostruko većom od Hrvatske i 11,5 milijuna stanovnika

Karikatura Roba Rogersa, objavljena ovoga mjeseca u listu Pittsburgh Post-Gazette, duhovito dočarava simbolički značaj Ohia za ishod predsjedničkih izbora 6. studenoga.

Tri školarca stoje pred zemljovidom SAD-a na kojem nisu označene granice među saveznim državama, a na karti piše jednostavno ‘Ohio’.

‘Sviđa mi se novi zemljovid’, kaže jedan je od najmlađih. ‘To je puno lakše nego pamtiti 50 država’.

No u kampanji koja se vodi u Ohiu nema ništa karikaturalno. Američki demokratski predsjednik Barack Obama i republikanac Mitt Romney angažirani su u borbi visokih uloga za 18 elektorskih glasova koje donosi Ohio.

Ako ih Obama uspije osvojiti, Romneyev put do 270 elektorskih glasova potrebnih za pobjedu na predsjedničkim izborima postaje gotovo neizvediv, piše u nedjelju The Washington Post.

Prije dva mjeseca, Obama je imao malu prednost u Ohiu. Unatrag mjesec dana, nakon Romneyevog komentara o ‘47 posto" Amerikanaca koji podupiru Obamu jer su ovisni o državnim davanjima, Obamino vodstvo povećano je na osam do 10 postotnih bodova, prema nekoliko anketa. U razdoblju nakon TV debata, Romneyeva je kampanja dobila novu energiju, pa na temelju zadnjih ispitivanja Obama ima tek neznatnu prednost.

Nekolicina drugih država također ostaje u igri. Florida je najveća ‘država-bojište’, s 29 elektorskih glasova, i pobjeda u njoj imperativ je za Romneya. Obje kampanje očekuju da će izbore u ??Virginija odlučiti minimalna razlika. Colorado i New Hampshire također izgledaju izjednačeno. Obamina kampanja odbija odustati od Sjeverne Karoline, iako je Romney tamo favorit. Mitt Romney ne popušta u Nevadi, iako je Obamin tim uvjeren u pobjedu. U Wisconsinu se također očekuje izjednačena bitka.

Ipak, zbog svoje središnje uloge u izračunima glasova elektorskog kolegija, Ohio privlači najveći fokus i intenzitet, a bitka se vodi cijelo vrijeme i na svim frontama. Teško prođe i jedan dan bez da Obama i Romney, ili njihovi potpredsjednički partneri Joe Biden i Paul Ryan, posjete tu državu - često u istom danu.

Od stranačkih konvencija, Romney je u Ohiu proveo 12 dana, održavši 27 predizbornih skupova, a Ryan je bio na 19 skupova u 12 dana, prema podacima republikanske kampanje. Obamin izborni stožer navodi da je on u Ohiu proveo sedam dana nakon konvencije, održavši 10 skupova dok je Biden održao 10 skupova u šest dana kampanje.

Romney je u subotu najavio otkazivanje kampanje u Virginiji u nedjelju zbog uragana Sandy, pa umjesto toga odlazi u Ohio.

On ostaje u Ohiu u ponedjeljak i utorak, a vratit će se ponovo dan prije izbora. Obama bi se trebao pojaviti s bivšim predsjednikom Billom Clintonom u ponedjeljak i opet se vratiti dva dana kasnije. Gotovo je sigurno da će oba kandidata biti u Ohiu tijekom posljednjih sati kampanje.

Predizborni oglasi gotovo se neprekidno emitiraju na lokalnim televizijskim programima, a radio oglasi jednako su učestali.

Prema posljednjim podacima lista National Journal, Obamin je stožer na oglašavanje u Ohiu od 1. svibnja potrošio 63,2 milijuna USD, a odbori za političku akciju (PAC) koji ga podupiru 15 milijuna USD.

Romneyev je stožer u oglašavanje u Ohiu uložio 37,2 milijuna USD, Republikanski nacionalni odbor (RNC) 7,5 miljuna USD a šest odbora za političku akciju ukupno 40,2 milijuna USD.

Birače se bombardira i pozivima s telefonskih automata, a kao primjer njihove reakcije na tu sve rašireniju metodu vođenja kampanje, The Washington Post citira Libby Gulden iz Madeire, gradića pokraj Cincinnatija, koja kaže da ona i suprug primaju 10 do 12 poziva dnevno. Kada na zaslonu vide pozivni broj Washingtona 202, oni jednostavno prekinu poziv, objasnila je Gulden.