FAVORIZIRANA BRAĆA ŽUŽUL

Naplaćuju radove HAC-u pet puta skuplje od konkurencije

05.10.2009 u 08:11

Bionic
Reading

Tvrtka Skladgradnja grup d.o.o., jedan od najvećih kooperanata u sustavu hrvatske cestogradnje i brodogradnje, naplaćuje svoj rad i do pet puta skuplje od domaće konkurencije

Jutarnji list je u posjedu natječajne dokumentacije i sporazuma HAC-a i Skladgradnje za posao 'premazivanja bojom obloge tunela Mala Kapela i Sveti Rok na autocesti Zagreb – Split' po ugovorenoj cijeni od 43,4 milijuna kuna.

Ugovor, koji su u siječnju 2009. godine potpisali predsjednik Uprave HAC-a Jurica Prskalo i direktor Skladgradnje Slaven Žužul, uključivao je premazivanje bojom obiju cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok. Desna cijev Male Kapele duga je 5.780 metara, a lijeva 5.821 metar. Lijeva cijev tunela Sveti Rok duga je 5.679 metara, a desna 5.670 metara. To, dakle, znači da je cijena bojenja jednog tunela iznosila cca 10 milijuna kuna, odnosno pet milijuna kuna po cijevi.

Jutarnji list posjeduje i daleko povoljniji HAC-ov ugovor za poslove bojanja tunela Sveti Rok, sklopljen u veljači 2003. s tvrtkom Brezovica-Gradnja d.o.o.

Po tom ugovoru, poduzeću Brezovica-Gradnja je za izvođenje radova na premazivanju i bojenju jedne cijevi tunela Sveti Rok plaćeno samo 937 tisuća kuna. Cijena radova Brezovica-Gradnje po tome je pet puta niža od one poduzeća Skladgradnja.

Uspješni Žužulovi rođaci

Tvrtku Skladgradnja d.o.o. 2003. godine pokrenula su braća Slaven i Jozo Žužul iz Imotskog, diplomirani inženjeri strojarstva i građevine. Braća Žužul rođaci su Miomira Žužula, utjecajnog HDZ-ovca i lobista američke građevinske tvrtke Bechtel, te dugogodišnji poznanici bivšeg premijera Ive Sanadera, s kojim su surađivali još dok je bio direktor izdavačke kuće Logos.

Da je vrijednost radova Skladgradnje uvelike precijenjena, uvjereni su i predstavnici Sindikata HAC-a. Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata, za Jutarnji tvrdi da su iste radove na bojenju tunela mogli izvesti i radnici HAC-a, i to po puno povoljnijoj cijeni.

'Umjesto da platimo Skladgradnji 43 milijuna kuna, uz malo ulaganja mogli smo to obaviti sami. Samo na tom poslu uštedjeli bismo 35 milijuna kuna, a taj iznos zadovoljio bi sve zahtjeve za povećanjem plaća naših radnika', upozorava sindikalist Stanić.

On također podsjeća na visoku cijenu Skladgradnje od 220 kuna po metru, za razliku od povoljnijih 34,8 kuna po metru, koliko je i ove godine ponudila Brezovica-Gradnja.

Stanić tvrdi da osim Brezovice postoji još izvođača koji su spremni kvalitetno i višestruko jeftinije obaviti posao. No oni su, kako tvrdi, unaprijed obeshrabreni ponašanjem Uprave HAC-a koja favorizira Skladgradnju.

Unatoč iznimno visokim cijenama rada, Skladgradnja je i ove godine postala kooperant Hrvatskih autocesta u ugovorenim poslovima vrednijima od četiri milijarde kuna. Samo za radove na dionici autoceste Dubrovnik - Doli, Skladgradnja je s HAC-om sklopila ugovor težak 1,5 milijardi kuna.

Zanimljivo je da tvrtka specijalizirana za antikorozivnu zaštitu i bojenje od HAC-a dobiva gotovo polovicu od ukupno predviđenih 3,6 milijardi kuna za gradnju kompletne dionice Dubrovnik - Doli. No ugovor sklopljen početkom ove godine sada je upitan zbog proračunskog manjka.

Deficitom države ugroženi su i drugi favorizirani kooperanti HAC-a, poput Dalekovoda. Predsjednik Stjepan Mesić posljednjih dana upozorava na problematično poslovanje kooperanata hrvatskih javnih poduzeća, dok je za Jutarnji list izjavio da će o toj temi zatražiti raspravu na državnom vrhu.