red pjesme, red gafa

Najnovijom izjavom iznervirala je Rijeku: Popisali smo gotovo sve bisere Kolinde Grabar-Kitarović tijekom pet godina mandata

29.10.2019 u 18:24

Zbog izjave da je HNK Rijeka u vrijeme Jugoslavije bila rezervni klub za Partizan i Crvenu zvezdu od Kolinde Grabar-Kitarović ogradio se i tamošnji HDZ. Bio je to samo dio izjava koje je predsjednica dala tijekom posjeta SAD-u, a koje su kao i neke ranije izazvale niz reakcija

Iako je svojim izjavama i postupcima kroz godine izazivala snažne reakcije javnosti, posebno se na njih obraća pažnja kada je predsjednica bila u kampanji.

Surov život predsjednice u Jugoslaviji

Tako je među zadnjima reakcije izazvala njena izjava prilikom primanja Fullbrightove nagrade ovaj vikend u SAD-u, kada je spomenula kako je 'rođena s krive strane željezne zavjese'. Zbog reakcija, predsjednica je tu izjavu pokušala pojasniti po povratku u Hrvatsku, no pritom je iznijela vrlo čudan prijedlog. 'Ako je itko nostalgičan za bivšom Jugoslavijom, hajdemo uvesti tjedan dana bivše Jugoslavije. Znate tko će najviše profitirati? Ja osobno. Jer ako kažete bilo što protiv mene, završit ćete na Golom otoku', kazala je.

Tom prilikom osvrnula se i na nogomet, zbog čega je HNK Rijeka zatražila očitovanje. Naime, predsjednica je kazala kako je u vrijeme Jugoslavije navijala za Hajduk i Dinamo jer 'nogomet nije bio samo nogomet' nego izraz 'nacionalne pripadnosti. 'Kao Riječanka sam odlazila na utakmice Rijeke, ali naša Rijeka je tada bila nekakav rezervni klub za Partizan i Crvenu Zvezdu i domaći igrači koji su bili dobri i kvalitetni odlazili su u Hajduk, nešto malo u Dinamo. Dinamo i Hajduk bili su toliko blizu mojemu srcu', poručila je i izazvala niz kritika.

No, ove izjave nije bio prvi put da se Kolinda Grabar-Kitarović referirala na život u Jugoslaviji. U javnosti je ostao zapamćen njen intervju za austrijski Kleine Zeitung u kojem je, između ostalog kazala, kako se u bivšoj državo nije moglo govoriti da je netko 'Hrvat ili Hrvatica' nego da je iz Hrvatske. Tu izjavu jednostavno je demantirao popis stanovništva iz Jugoslavije, te razni dokumenti na kojima su ljudi uredno upisivali nacionalnost.

No, pravi val kritika i ismijavanja na društvenim mrežama izazvala je njena izjava iz tog intervjua u kojem govori o jogurtu. 'Odrasla sam u komunizmu, i nisam htjela ništa drugo nego da izađem iz toga. Htjela sam biti slobodna. Htjela sam imati mogućnost u dućanu birati između raznih vrsta jogurta, i da ne moram vlastima priopćavati koliko ću kruha trebati idućeg tjedna', poručila je predsjednica, no i to je ubrzo demantirano podacima da se u Jugoslaviji bez problema nudilo razne vrste jogurta.

Sredinom rujna ove godine predsjednica je pak posjetila Zagorje i pozvala ljude da češće posjećuju taj kraj. 'I zato ćemo je danas staviti u središte pozornosti i da otpjevate onu prekrasnu popevku Došel bum doma sel si bum pod brajde, koju smo pjevali s vojnicima u Afganistanu, jer je to jedna od popevki koje su nastale u onim vremenima kada se nije smjela spominjati Hrvatska, Hrvatsko zagorje, domovina, bregi, zipka u kojoj domovina spi, sve ono što je izražavalo domoljublje', objasnila je predsjednica. Iako je je govorila kako se Zagorje nije smjelo spominjati, podaci iz jugoslavije brzo su je demantirali, no dodatan gaf bio je i što pjesma koju je spominjala nije uopće iz vremena bivše države, nego je napisana 1999. godine.

NDH bez osude

Nije se Kolinda Grabar-Kitarović spominjala samo Jugoslavije nego i tzv. NDH. Silne reakcije izazvala je njena izjava da je pozdrav 'Za dom spremni' stari hrvatski povijesni pozdrav, no predsjednica je ove godine ipak priznala da je pogriješila kada je to rekla. 'Ja sam počinila grešku kada sam rekla da je to povijesni pozdrav jer su mi to rekli neki od mojih savjetnika. Prihvaćam činjenicu da to nije hrvatski povijesni pozdrav. Poanta izjave je tada bila ipak da je on neprihvatljiv i kompromitiran. Tu je poanta', kazala je ove godine.

'Nakon Drugog svjetskog rata mnogi su Hrvati u Argentini pronašli slobodu u kojoj su mogli svjedočiti svoje domoljublje i isticati opravdane zahtjeve za slobodom hrvatskoga naroda', poručila je prošle godine prilikom posjeta Argentini Kolinda Grabar-Kitarović. Ta je izjava izazvala reakcije jer je poznato da je dobar dio ustaške emigracije, uključujući i Antu Pavelića i Eugena Kvaternika, završio u zemljama Južne Amerike, odnosno Argentini.

Grabar-Kitarović reakcije je izazvala i nenajavljenim, tajnim posjetima stratištu u Jasenovcu, ali i jednako nenajavljenim posjetima Bleiburgu, Hudoj jami i Maclju.

Slikala se pred ogradom, oduzimala mikrofon, pjevala posvuda

Vrlo često je izazivala i reakcije svojim drugim izjavama. Primjerice kada je poručila da kao migranti u Europi dolaze uglavnom muškarci, dok žene i djeca ostaju u matičnim državama, ali i nedavno kada je poručila da 'pravosuđe mora slušati narod'.

Osim što je 'izmještanjem ureda obišla sve županije, predsjednica je građane primala i u svom uredu na Pantovčaku. Na samom početku mandata gosti su se tako mogli slikati i s 'kartonskom Kolindom', odnosno kartonskim likovima predsjednice i dvojice gardista.

Tijekom mandata bilo je i reakcija na razne fotografije i snimke predsjednice 'u akciji' - od postavljanja keramičkih pločica u Crkvi Gospe Velikog Hrvatskog Krsnog Zavjeta u Kninu, vožnje trajekta, cjelonoćnog ribarenja, vožnje kombajna, borbe sa Stipom Miočićem pa i krečenja stana.

Mnogi do dan danas nisu zaboravili njen posjet SAD-u kada se javljala za Dnevnik ispred ograde koja okružuje Bijelu kuću, poput kakve reporterke. Jednako tako bilo je zabilježeno i kada je na parlamentarnim izborima fotografirala glasački listić, iako je to zabranjeno.

Kao vrhovna zapovjednica često se družila i s vojskom, a prilikom obilaska zimskog kampa vojarne u Udbini zavukla se i u šator. 'I ja sam spavala u velikom šatoru, američkom, koji su bili i grijani, ali bila je jedna noć kada su nam isključili grijanje da vide kako ćemo reagirati. Ovi mali šatori su jako dobri, imaju zaštitnu foliju koja jako puno znači … puno su bolji jer je ugodnije kada dva ljudska tijela griju prostor', rekla je tada Kolinda Grabar-Kitarović.

Da je predsjednica strastvena navijačica pokazala je na raznim sportskim terenima, no njeno navijanje najviše je zabilježeno na Svjetskom prvenstvu u Rusiji, gdje se nakon finalne utakmice spustila na teren i potpuno mokra od kiše grlila i hrvatske i francuske nogometaše te francuskog predsjednika Emmanuela Macrona.

Ostalo je zabilježeno i kada je novinaru N1 Hrvoju Krešiću, očito iziritirana njegovim pitanjem, pokušala oteti mikrofon.

Plesači baletne predstave 'Labuđe jezero' sigurno će upamtiti svoju premijeru, nakon koje je dok su još dobivali ovacije iz publike, na pozornicu ušetala Kolinda Grabar-Kitarović. Uspjela je čak dobiti i buket namijenjen izvođačima, a na aplauz upućen izvođačima i sama se naklonila.

Krajem 2016. Hrvatsku je potresla afera 'srpske čokoladice.' Naime, nakon što je Kolinda Grabar-Kitarović djeci u jednom dubrovačkom vrtiću podijelila pakete, jedan od roditelja pobunio se zato što su se u paketu našle i srpske čokoladice. Predsjednica se odmah ispričala i rekla da će djeci poslati hrvatske čokoladice.

Mnoge je pak ovo ljeto začudilo ponašanje predsjednice na kninskoj tvrđavi prilikom primanja za ratne zapovjednike iz Domovinskog rata. Mnogi su joj tada zamjerili da je u govoru koristila previše engleskog jezika, da je glumila i afektirala, dok je najdalje išao bivši predsjednik Ivo Josipović kazavši da se mnogi pitaju je li predsjednica bila alkoholizirana.

Upravo na tom primanju predsjednica je s ministrima zapjevala pjesmu 'U boj, u boj', a pjevanja se nije ostavila ni u drugim prigodama, a pa ni prilikom nedavne turneje po SAD-u.

'Ne možete nikad sve zadovoljiti, kada biste se to trudili, ne biste imali svoje mišljenje. Ja sam rekla uvijek. Tko pjeva, zlo ne misli. Ja pjevam tako kako pjevam. Kada sam bila mala, crkveni zbor me prihvatio, unatoč mojem “uštonavanju”, sad sam malo bolja, ali ipak odlučila sam prihvatiti one prijedloge Jacquesa Houdeka i još nekih koji su mi predložili da poradim u mojem glasu, no problem je u tome što i ne stignem puno pjevati. Kada sam pjevala u crkvenom zboru imala sam vremena za vježbanje jer je to kao i svaka druga aktivnost, morate puno pjevati da biste dobro pjevali. No, nije to bitno. Bitno je da se tom gestom daje do znanja ja sam čovjek, ja sam žena, ja sam jedna od vas. Ja ću stati za ovaj mikrofon pa iako me cijela Hrvatska kritizirala, ja ću vam otpjevati jednu pjesmu jer moram trčati u zračnu luku da bih stigla u New York na ove sastanke u Općoj skupštini, da vam pokažem koliko ste mi bitni i važni, koliko je hrvatsko zajedništvo važno. Briga me tko će me kritizirati i briga me ako 'štonavam'. Nitko se ne bi trebao ustručavati niti od pjevanja ili neke druge aktivnosti, ako ti netko kaže da nisi u tome dobar', kazala je nakon silnih reakcija na njeno pjevanje.

Među posljednje gafove ubrajaju se i njena izjava nakon utakmice hrvatske reprezentacije u Splitu. ''A šta da vam kažem, presretna sam zbog, naravno, rezultata, ali još više zbog Dalića i svih igrača i ponajviše svih ovih ljudi koji su se skupili ovdje u Splitu. Od Visa do Kupresa, cijela Hrvatska', poručila je predsjednica, i brzo zaradila kritike da svojata teritorij susjedne BiH.

Uz Kolindu Grabar-Kitarović veže se i gaf njenog izbornog stožera koji je prije nekoliko tjedana na predstavljanju njene kandidature novinarima podijelio transkript njenog govora, no na papirima koji su podijeljeni ostale su i upute namjenjene predsjednici. Na kraju odlomka o braniteljima i herojima Domovinskog rata sugerirano joj je da se blago nasmiješi, dok je na samom kraju govora nakon boldanog teksta pisanog dobila uputu - Bez hvala vam!