PROJEKT STAKLENI STROP

Možete li i vi učiniti nešto za djecu i mlade bez roditeljske skrbi

22.12.2011 u 07:00

Bionic
Reading

Nakon tri mjeseca otkako je kroz medijske radionice (u kojima je 16 polaznika učilo osnove snimanja, montaže te audio-video produkcije TV reklama i spotova) započeo neprofitni projekt 'Snimi ovo', četiri tima od po četvero djevojaka i mladića, snimila su pod zajedničkim nazivom 'Vidite li i Vi stakleni strop', četiri kratka filma. Projekt vodi udruga Medijska tvornica, a svi mladi 'filmaši' su štićenici domova i stambenih zajednica za djecu i mlade bez odgovarajuće roditeljske skrbi u Zagrebu i okolici Na kraju svakog od njih, štićenici nas pitaju upravo to - vidimo li stakleni strop?

Njihovi uraci, koje su sami snimili, režirali, montirali i za koje su sami napisali scenarije, i to na temelju svojih iskustava, naslovljeni Komedija, Drama, Prijateljstvo i Ljubav, daju najbolji odgovor na to pitanje. Stakleni strop simbolizira vjeru u sebe, svoju budućnost i optimizam, ali isto tako i oslobađanje od predrasuda s kojima se ovi mladi često suočavaju. Baš s predrasudama o sebi, prilično oštro su se razračunali u jednom od najboljih spotova nazvanom – Ljubav.

Na radionicama o filmu njegovoj povijesti, načinu na koji nastaje, od scenarija do gotovog, produkcijski obrađenog materijala, predavači su bili, Danijel Tipura, također suosnivač udruge, David Tešić, i poznati glazbeni producent Boris Đurđević, poznatiji iz trojca Colonia, a uz Medijsku tvornicu stao je kao glasnogovornik projekta i nogometaš Goran Vlaović koji je i doslovno posudio svoj glas, pitajući nas na kraju spotova: 'Vidite li i Vi stakleni strop?'

Posljednjih desetak dana, otkako se kratki filmovi vrte na internetu i na sedam televizija (među njima HRT, NovaTV, RTL i 24SataTV), prema riječima Valerije Novak, jedne od osnivača udruge Medijska tvornica, telefon sve češće zvoni i već su ostvareni neki konkretni kontakti i dogovorena pomoć. 'Jedan od štićenika ubrzo će od obitelji iz Sv. Nedjelje dobiti nove cipele, a danas su nam se javili i iz XV. gimnazije da će, potaknuti televizijskim spotom, održati učeničko vijeće na kojem će organizirati prikupljanje financijskih sredstava, i odlučiti kojem od štićenika koji su stavili svoje profile na portal www.stakleni-strop.hr poslati pomoć', rekla je Valerija Novak, dodavši da se nada da je to samo početak te da očekuje još i više interesa i poziva poslije blagdana.

Projekt, naime, ima svoj portal, a kao jedan od sponzora izradila ga je tvrtka Endora, i on će ostati permanentno na internetu, tako da će se i popis profila koji su trenutačno na portalu stalno širiti. Trenutno ih je dostupno 13, i to mladih koji su sudjelovali u radionici, a u njima su, uz datum rođenja i inicijale (nisu pravi jer se prema zakonu ne smije odavati identitet maloljetnika koji su štićenici domova ili stambenih zajednica), u jednoj rečenici sastavljene njihove želje, najnormalnije, realne i skromne, poput upisivanja plesne škole, škole nogometa, stipendije za fakultet ili odjeće i obuće.

Projekt, za koji je udruga Medijska tvornica, koja se bavi promicanjem, razvijanjem i poboljšanjem civilnog društva i zaštitom ljudskih prava, sakupila pravu armiju sponzora, a među ostalim, jedan od financijskih je čak i Svjetska banka, ima za cilj motivirati i osposobiti mlade bez odgovarajuće roditeljske skrbi za što uspješniju socijalizaciju putem raznih radionica na kojima stječu znanja koja će im jako dobro doći, jednom kada istekne 'gostoprimstvo' u domu ili stambenoj zajednici, a to je s navršenih 18, odnosno (za one koji se još redovno školuju) 21 godinom.

Jedan od velikih problema koje treba prepoznati i na koje treba obratiti pažnju i uložiti veliki trud da se nešto promijeni, što je i cilj ovog projekta je motivacija ovih mladih osoba da se aktivno uhvate ukoštac s planiranjem svoje budućnosti. Oni su kao i druga djeca i mladi, u najosjetljivijim godinama, usred puberteta, zaigrani, i ne razmišljaju svi od njih o tome da nije lako biti samostalan. Ali za razliku od onih dovoljno sretnih koji imaju nekoga tko će im pomoći i nakon navršavanja punoljetnosti, oni nemaju.

Zato je jako važno motivirati ih da ozbiljno razmišljaju o svojoj budućnosti, prihvate i iskoriste svaku priliku, a posebno kad je primjerice riječ o usvajanjima konkretnih znanja i vještina (koje im je ovaj projekt kroz svoje tromjesečne radionice omogućio) koje će im, ako se prepoznaju u tome, i žele se time baviti, biti od ogromne pomoći u pronalaženju posla, i svog mjesta pod suncem. Ne samo da na taj način uče teoriju, i odrađuju je u praksi, već samim sudjelovanjem u tako velikim akcijama kao što je ova, dolaze do novih poznanstava na licu mjesta, a svako poznanstvo više, i šansa je više za onaj trenutak, 'životni marker', točka s koje im je krenulo dobro.