SLOVENSKI PREMIJER PAHOR

'Mislim kao Milanović, a s Kosor imam izuzetan odnos'

11.10.2011 u 20:02

U intervjuu za HTV slovenski premijer Borut Pahor govorio je o svom odnosu s premijerkom Jadrankom Kosor i pregovorima oko rješavanja graničnog pitanja s Hrvatskom

'Prije tri godine kada sam sastavljao vladu, više sam mislio na rješavanje graničnog problema s Hrvatskom nego na sastavljanje vlade', rekao je slovenski premijer Borut Pahor za HTV. 'Hrvatska je mogla postati veliki problem za Sloveniju i Slovenija za Hrvatsku, posebno jer sam već tada bio svjestan da se bliži velika gospodarska kriza.'

Upitan kako to da nije uspio pronaći rješenje s bivšim premijerom Sanaderom, a našao ga je brzo s premijerkom Kosor s kojom se dogovorila arbitraža, Pahor kaže: 'Bila je ključna promjena u pregovorima kada su Ljubljana i Zagreb ostali sami, kada više nije intervenirala Europska unija. Odjednom smo bili sami i s vrlo velikim problemom. Činilo se da samo od naše političke mudrosti zavisi hoćemo li se izvući iz tog problema. Premda to nisam planirao, već smo u Trakošćanu došli do okvirnog rješenja, znao sam od početka da to mora biti kompromis.'

Pahor je rekao da su se on i Kosor u tajnosti sastajali više puta i kaže da je 'svih 664 dana do sporazuma bio ispit'.

'Odnos s Jadrankom Kosor u vrijeme pregovora doživljavao sam kao uspon na brdo na kojoj su bila sva neriješena pitanja. Penjući se uz stijenu, Kosor je u svom ruksaku nosila hranu, a ja sam nosio vodu. Da je netko bio sebičan, nitko ne bi stigao do vrha', metaforički je opisao svoj odnos s Kosor.

Arbitražni sporazum je, kako kaže, 'trajna, kompromisna i pravedna odluka'. 'Morate znati da smo Kosor i ja sami riješili taj problem, uz svjedoke švedske i američke diplomate, ali sami.'

Na pitanje je li bio lobist Srbije i rekao da bi ona trebala ući u Europsku uniju kada i Hrvatska, Pahor to poriče i kaže da to nikada nije rekao, nego da je mislio da ne smije biti prevelik raskorak od ulaska Hrvatske u EU i pregovora Srbije s EU 'zbog stabilnosti i sigurnosti regije'.

Govoreći o svom odnosu s premijerkom Kosor i srbijanskim predsjednikom Borisom Tadićem, kaže da je 'personalna trilaterala tradicija koja se rodila sa željom za pomirenjem što je još uvijek osjetljiv proces'.

Kaže da su parlamentarni izbori u Sloveniji, zakazani također za 4. prosinca, samo slučajnost, a na pitanje s kime ima bolji odnos - s Milanovićem ili Kosor, uputio je bujicu lovorika na obje strane:

Zoran Milanović mi je dobar prijatelj te osoba s kojom dijelim svjetonazore i želim mu puno sreće na izborima. S premijerkom Kosor sam prošao kroz dramatično iskustvo koje zahtijeva puno povjerenja i s njom imam izuzetan ljudski odnos. Bila je sa mnom u najtežim trenucima, na dostojanstven i iskren način, što je dovelo do rezultata. Imamo jedan ljudski odnos.'

Pitanje je li istina da ima poslovni prijedlog jedne strane tvrtke u slučaju da izgubi na sljedećim izborima, Pahor nije htio komentirati.