DIP GA UKEBAO

Kerum lažirao financijsko izvješće i ostao dužan više od 300 tisuća kuna

08.08.2017 u 11:18

Bionic
Reading

Iako su lokalni izbori održani prije par mjeseci, Državno izborno povjerenstvo ovih je dana objavilo informacije o nadzoru financiranja kampanja na tim izborima. Posebno zanimljivi podaci otkriveni su u slučaju Željka Keruma

'Podaci u završnom Financijskom izvještaju o financiranju izborne promidžbe nisu točni, ni istiniti, te izborni sudionik nije ažurno vodio evidenciju o svim primljenim donacijama i troškovima izborne promidžbe', zaključak je Državnog izbornog povjerenstva koje je izvršilo nadzor financiranja kampanje kandidata za gradonačelnika Splita Željka Keruma.

Naime, iako su prema zakonu sudionici izbora dužni otvoriti posebni račun za financiranje, DIP je utvrdio da na Kerumovom posebnom računu nije bilo prometa. 'Uvidom u promete po posebnom računu za financiranje izborne promidžbe utvrđeno je da izborni sudionik nije uplatio vlastita sredstva na posebni račun za financiranje izborne promidžbe iako je u završnom Financijskom izvještaju o financiranju izborne promidžbe prikazao vlastita sredstva u iznosu od 464.911 kuna kao prihode izborne promidžbe', utvrdio je DIP.

Dapače, Kerum je u izvještaju prijavio da je imao 464.911 kuna rashoda i jednaki iznos prihoda, no DIP je utvrdio da to baš i nije bilo tako. 'Uvidom u zatražena očitovanja i dostavljene račune dobavljača utvrđeno je da izborni sudionik nije podmirio troškove nastale za izbornu promidžbu u ukupnom iznosu od 361.161 kuna, a koje je naveo u Izvješću o troškovima (rashodima) izborne promidžbe i završnom Financijskom izvještaju o financiranju izborne promidžbe. Za troškove navedene u Izvješću o troškovima (rashodima) izborne promidžbe u iznosu od 103.750 kuna Državno izborno povjerenstvo nije dobilo očitovanje dobavljača', stoji u izvještaju DIP-a.

Što se pak tiče Andre Krstulovića Opare, koji je u drugom krugu i postao gradonačelnik Splita, DIP u nadzoru nije našao zamjerku. Prema izvještaju, Opara je imao prihode od 534 tisuću kuna, a rashodi su iznosili 715 tisuća kuna.