(NE)TRANSPARENTNA PREDSJEDNIČKA KAMPANJA

'Kandidati imaju priliku biti ispred Mesića'

19.11.2009 u 09:32

Bionic
Reading

GONG i Transparency International zatražili su od kandidata za predsjednika RH da javno objave iznose koje planiraju potrošiti u kampanji, da do 20. prosinca Državnom izbornom povjerenstvu dostave privremena izvješća o visini i izvorima sredstava prikupljenih za troškove promidžbe s imenima donatora te da do 10. siječnja javno objave i DIP-u dostave podatke o visini i izvorima sredstava utrošenih u kampanju

'Nažalost, zakonski okvir koji propisuje izborna pravila sažet je na dva lista papira ili u svega sedam članaka. Zemlja koja želi postati dio EU mora to bolje razraditi. Ovi izbori su prilika za kandidate da prije nego što netko od njih zasjedne na Pantovčak uistinu pokažu da im je stalo do borbe protiv korupcije.

Prilika im je to i da budu korak ispred Zakona i ispred Stjepana Mesića i njegove kampanje iz 2004. godine', kazao je predsjednik TI Hrvatska Zorislav Antun Petrović.

GONG i TIH smatraju da financiranje izbornih kampanja u zakonodavstvu nije dobro riješeno te da bi se ovakvim postupanjem osigurala transparentnost financiranja. Drže također kako bi od kandidata bilo neprimjereno da se koriste prostorima i sredstvima državne uprave te ih pozivaju da to izbjegavaju.

Prema njihovoj računici, u kampanji za prošle predsjedničke izbore aktualni predsjednik potrošio je oko šest milijuna kuna, a pretpostavljaju da bi se sa sedam do 10 milijuna kuna mogla isfinancirati pristojna kampanja.

'Pratit ćemo oglašavanje kandidata na nacionalnim televizijama, internetskim portalima, novinama i plakatima, koje prema dosadašnjim iskustvima čini oko pedeset posto utrošenih sredstava u kampanju, što bi nam trebalo okvirno dati podatak koliko je tko potrošio', istaknula je direktorica GONG-a Sandra Pernar

Prema rezultatima istraživanjima koje je TIH proveo prije posljednjih parlamentarnih izbora, većina hrvatskih građana (52,8 posto) stranke i političare koji javno ne objavljuju svoje izvore financiranja smatra nepoštenima, pa stoga drže da će i ovaj podatak nagnati kandidate da što transparentnije predstave svoje financijske podatke iz kampanje.