POP UP

Kako sam upoznao vašu majku i viralni marketing

20.11.2010 u 11:00

Bionic
Reading

Autori 'Izgubljenih' radili su fantastičan posao ubacivanjem bezbrojnih 'easter eggova' i 'tie-in' sajtova koji su upotpunjavali priču i proširili misterij, no oni su savršen tip serije za takve viralne kampanje. Kako to rade autori komedije 'Kako sam upoznao vašu majku'?

Zašto bi serije bile ograničene samo na matični medij, televiziju? Stvaranjem dodatnih internetskih sadržaja, autori televizijskih serija daju priliku svojim obožavateljima za uživanje u omiljenoj seriji i izvan tjednih epizoda, a pritom pridobiju i pokojeg novog gledatelja - viralne marketinške kampanje uz relativno malen ulog mogu polučiti dobre rezultate. Lako je pljunuti nešto veću cifru za ogromnu reklamu uz glavnu gradsku prometnicu, no malo više truda i kreativnosti potrebno je da bi se stvorio pozitivan 'buzz'.

Za početak, umjesto otkrivanja djelića slagalice, poanta je čista zabava i zezancija, no cilj je isti – promovirati proizvod i zainteresirati gledatelja. U dosadašnjih šest sezona serije o petero njujorških prijatelja, autori su kreirali hrpu lažnih sajtova koji su bili 'running gagovi' kroz nekoliko sezona ili barem usputno spomenuti u seriji, blogova, MySpace i Twitter profila te čak nekoliko knjiga. Producent Carl MacLaren zadužen je za osmišljavanje takvih blesavo-genijalnih ideja, a bar u kojem ekipa neprestano visi po njemu je nazvan MacLaren's.

Barney na webu

Najveći ženskar televizije nakon Jamesa Kirka, Barney Stinson, glavna je faca serije. Njegove mudrosti možete pratiti na blogu i Twitter profilu te pogledati njegov sjajni video životopis. Tajne svog umijeća dosad je otkrivao u dvjema knjigama; 'The Bro Code' te džepna verzija 'Bro on the Go' ultimativni su kodeks ponašanja za sve nadobudne galebare, a 'The Playbook' opisuje niz različitih načina za uspješno zavođenje pripadnica ljepšeg spola. Posljednja je dio jedne od sjajnih epizoda (8. po redu u 5. sezoni) i još sjajnije taktike zavođenja. Skraćeni koraci uz opasku 'nemojte ovo pokušavati kod kuće' su sljedeći: predstaviti se naivnoj žrtvi pod domišljatim pseudonimom – recimo Lorenzo von Matterhorn – i zbrisati, nakon čega će znatiželjna djevojka izvaditi svoj smartphone, izguglati Lorenza i saznati da je on obdareni milijarder. Ništa lakše. Pokušajte i vi pitati Google tko je Lorenzo von Matterhorn.  Prije emitiranja epizode postojao je i lažan unos na Wikipediji, koji je ubrzo izmijenjen i preusmjeren na članak o samoj epizodi.

Ted Mosby jedan je od najpretencioznijih douchebagova na televiziji, a zahvaljujući sajtu TedMosbyIsAJerk.com, to zna i cijeli internet. Doduše, jadni je Ted ni kriv ni dužan ispao bezosjećajni kreten nakon što je Barney potrošio nepoznatu djevojku u Tedovo ime te zbrisao bez pozdrava. Nepoznata djevojka opjevala je Tedovu / Barneyjevu bezosjećajnost u 22-minutnoj pjesmi na istom sajtu.

Svi imamo iracionalne strahove ili tajne iz prošlosti za koje ne želimo da se saznaju. Ili oboje, kao Robin Scherbatsky, bivša kanadska tinejdžerska zvijezda, koja je pod pseudonimom Robin Sparkles imala hit 'Let's Go to the Mall'. 'Nepoznata' obožavateljica napravila je i MySpace stranicu na kojoj je poziva na povratničku turneju. Spot na YouTubeu ima preko milijun posjeta.

Iz iste epizode potječe i Slap Bet, oklada Barneyja i Marshalla koji su pokušali pogoditi Robininu tajnu. Kako je Barney popušio okladu, Marshall je dobio pravo na pet iznenadnih pljuski, kad god poželi. Da bi dodatno izmučio Barneyja, Marshall je napravio sajt koji odbrojava vrijeme do sljedeće pljuske, zapravo početka epizode Slapsgiving.

Nažalost, taj i još niz drugih sličnih sajtova više nije dostupan, što je šteta, jer njihovo održavanje ne iziskuje više od nekoliko desetaka dolara godišnje, a seriji daju novi sloj i produbljuju priču.