dizajner Boris Malešević

'Kada se dogodio potres, da je Bandić bio ispred rodilišta u Petrovoj i da su ga kamere snimile kako izvodi djecu, on danas ne bi imao problem dobiti izbore'

18.10.2020 u 16:51

Bionic
Reading

'Ja ne znam za drugi posao. Ja se cijeli život bavim kreativom. Uvijek sam bio na neki način vuk samotnjak i nikada nisam imao radno vrijeme. To je ono nešto što bi čovjek stvarno poželio u životu', rekao je dizajner Boris Malešević gostujući u emisiji Nedjeljom u dva, urednika i voditelja Aleksandra Stankovića

Bilo je u poslu, dodao je, i lijepih i loših trenutaka. To nije posao od osam do četiri.

'To je posao koji nosite doma i spavate s njim. Ja 24 sata na dan razmišljam o stvarima koje trebam riješiti. Kreativni proces ne možete isključiti 24 sata. S druge strane, taj posao je vezan za ljude - radite s ljudima. To je ponekad teško. Najteže. Pogotovo ako su političari', kazao je Malešević, koji je radio na kampanjama Zorana Milanovića, HDZ-a i drugih.

Dodao je kako političari, kada ga angažiraju, nisu zahtjevniji od primjerice osoba iz bankarskog sektora, "ali političari se obično sjete u zadnji čas". Kao primjer naveo je da ako je kampanja za lokalne izbore u svibnju, oni će se sjetiti prvoga travnja. A na pitanje hoće li raditi kampanju Milanu Bandiću, odgovorio je:

'Da, to je objavio jedan tjednik na svojoj stranici. Ja sam tamo došao sa svojim prijateljem nešto oko Ulyssesa i naišao je gospodin Bandić. Urednik, fotograf i još jedan političar su došli tamo slučajno i tako je to ispalo. Međutim, da - ja razgovaram trenutno sa sedam, osam ljudi - što u Zagrebu, što u Hrvatskoj oko nekakvog mogućeg angažmana. To su za sada još uvijek, što bismo rekli, 'zemljani radovi'.'

Na konstataciju da je sada listopad pa do travnja, svibnja, odnosno lokalnih izbora - ima još dosta vremena, prerano je da ga političari angažiraju, Malešević je kazao:

'Onima kojima gori pod petama, oni se malo ranije probude. Rekao bih da Bandić ipak spada u tu kategoriju'. Bandiću u posljednje vrijeme, dodao je, ne ide baš dobro i raditi za njega bio bi izazov.

'Izazov je u političkom marketingu napraviti kampanju za Bandića - i to uspješnu. Morate priznati da je to za nekoga tko se bavi kreativnim poslom i marketingom - izazov', rekao je Malešević.

No u ovome trenutku, ponovio je, još ne zna hoće li raditi kampanju za Bandića, jer, kako je već spomenuo, u razgovorima je s njim i s još puno kandidata. Poznato je i kako u posljednje vrijeme Malešević nije baš pozitivno govorio o Bandiću, odnosno o njegovu radu posljednjih 10-ak godina u Zagrebu.

'Rekao sam da mu je to zadnji mandat jer je promijenio ime Trga maršala Tita. On me nazvao tada na telefon i kazao zašto to mislim da mu je zadnji mandat', rekao je Malešević i dodao kako mu je odgovorio da, ako to radi iz uvjerenja, da je imao 17 godina da to napravi. No, to je napravio zbog Hasanbegovića.

'Mislim da je to u političkom smislu označilo početak njegovog pada. Druge razloge političke ja ne vidim. On nije čovjek koji nosi veliku ideologiju u džepovima', kazao je Malešević i dodao kako se tom promjenom Bandić zamjerio jednom dijelu birača.

Komentirao je i svoju izjavu da je Bandiću oslabio politički instinkt. Primjerice, o političkom instinktu se može govoriti kada se događaju velike krize, kao što je bio potres u Zagrebu. One su, kazao je Malešević, "melem za takve političare koji su upali u probleme".

'Oni se na njima mogu regenerirati, mogu se podići i mogu ispasti heroji u gradu. Kada se desio potres, da je on u 15 minuta bio ispred Petrove, rodilišta s dva busa ZET-a i da su ga kamere snimile kako je izvodio djecu i rodilje u autobus i iznio iz te bolnice koja je nastrada - ja mislim da on danas ne bi imao problema dobiti izbore. Ali on to nije napravio', rekao je Malešević.

Dodao je i kako misli da bi nekadašnji Bandić to napravio. A na pitanje koliko mu Dario Juričan 'radi o glavi' kazao je kako je Juričan jedan od većih uzročnika glavobolje ljudima koji rade za Bandića.

'On se služi jednom neobičnom kampanjom koja do sada kod nas nije viđena. To je neki performing i kod njega se vidi da on to što radi - da mu je jako stalo', kazao je Malešević.

Na pitanje ako će raditi kampanju za Bandića - hoće li mu biti jako stalo da on osvoji taj mandat, Malešević je odgovorio:

'Radeći za nekoga ja nisam apologet. Da sam apologet to nije moguće. Koliko sam radio za različite ljude onda bih bio apologet svih, a to nije moguće te dodao kako ima neke svoje metode i izazove koje nastoji realizirati.'

'Mislim da se kod Bandića može to napraviti, ali rečeno nogometnim rječnikom - on više ne ovisi samo o svome rezultatu. Mora gledati kako su završile i ostale utakmice', kazao je Malešević.

Što je više kandidata, smatra Malešević, Bandiću su veće šanse u izbornoj kampanji, no, kako je kazao, trenutno u Zagrebu dvije velike strane nemaju, barem za sada, 'neke Bogom dane kandidate'.

Za Bandića je Malešević radio već nekoliko puta, a na pitanje ima li problem s tim da Bandić njegovu agenciju plaća novcem koji je stekao na diskutabilan način, Malešević je odgovorio:

'Ja nikada nikoga, od tržišnih pa do političkih klijenata, ne pitam odakle im novac.'

U ovome trenutku i premijer i predsjednik države govore o radikalizaciji. Incident koji se dogodio na Trgu sv. Marka svjedoči nešto o tome. Na pitanje vidi li u tome ono što premijer Plenković govori - desnu radikalizaciju koja je naglašena dolaskom Karamarka na vlast, Malešević je odgovorio da vidi.

- Vidim je. Društva se militariziraju, mi u Hrvatskoj imamo stanje da je puno ljudi zarobljeno u '90. godinama, u ratu, rekao je Malešević.

- Pogledajte tog dečka koji ima 22 godine i koji na društvenim mrežama objavljuje da sanja rat, kako sanja da ubija neprijatelje, slika se s oružjem. Ja ne znam kako to netko tko se bavi državnom sigurnosti, borbom protiv terorizma - danas služeći se modernom tehnologijom čovjek ostavlja jako puno tragova o sebi - kako oni to nisu vidjeli, kazao je Malešević.

Na pitanje smatra li da političari doprinose radikalizaciji u društvu, Malešević je odgovorio:

'U javnom prostoru je previše krajnje degutantnih ideja, emisija, tekstova, nastupa medijskih. To ne može rezultirati drugim nego da proizvede takve neke ljude koji se naprosto odvaže na ono što neki zagovaraju'.

Među brojnim problemima s kojima se kao društvo i država susrećemo, nameće se i pitanje - koga briga prepucavanja osobnoj razini premijera i predsjednika?

'Oni su jedan za drugoga samo Zoran i Andrej. Oni jedan drugog ne gledaju kao predsjednika i premijera. Ja bih htio da to bude odnos predsjednika i premijera koji ima neki smisao na dobrobit zemlje', kazao je Malešević.

'Neću reći da se to svelo na osobnu razinu, ja to ustvari ne znam, ali ova varijanta - Zoran tu nastupa po modelu ekonomije pažnje i društva spektakla. Milijuni ljudi danas žive od toga. Kardashiani bi bili kruha gladni da nemaju pažnju medijsku', dodao je Malešević.

Dodao je kako je Milanović načitan čovjek i zna što su trendovi te da on naprosto tako komunicira.

'S druge strane je Andrej Plenković koji to ne voli. I oni se tu nikako ne mogu složiti. Gotovo da je to sada i pitanje stila. Ali, nas boli briga za stil. Mi bismo htjeli neki sadržaj', rekao je Malešević.

Godine 2016. Malešević je smislio slogan HDZ-a 'Vjerodostojno'. Na pitanje u čemu su to oni vjerodostojni, odgovorio je kako je HDZ 2016. bio u jako velikoj krizi te da je pao na 18 posto rejtinga te ga je tada nazvao Božinović i kazao mu 'idemo raditi'.

'U takvoj situaciji kada si na samrti, trebaš imati šokantno rješenje koje te oživi. Nikad nitko nije mogao ni zamisliti da bi HDZ moga imati slogan 'Vjerodostojno'. Ali čemu je on služio? Služio je da skrene pažnju s nečeg drugog i da se ljudi oko tog slogana totalno šokiraju i kažu je li to moguće. Dakle, slogan uvijek mora biti na neki način šokantan - jednu skupinu negativno, a za drugu skupinu pozitivno', kazao je Malešević.

Malešević je radio i u radnoj skupini koja je bila zadužena za brendiranje Hrvatske, bivše predsjednice Kolinde Grabar Kitarović nakon čega je izjavio da je ona forsirala 'ljigavo domoljublje' pa je zato radio za Zorana Milanovića.

'Pa dobro, to je bio nekakav moment osobni', kazao je Malešević i dodao kako je na toj radnoj skupini bilo oko 30, 35 ljudi i nikada nisu dolazili svi, ali je njih oko 20, 25 dolazilo.

'To je bilo sjajno metodološki obrađeno sve, napravili smo jednu trećinu posla, došli smo do esencije brenda što to Hrvatska može biti. Esencija brenda nije izjava koja je slogan. Slogan je kreativna interpretacija te esencije', kazao je Malešević. Esencija je, dodao je, da je Hrvatska poželjno mjesto za život i to su prezentirali Vladi.

'Vlada se obvezala da će osigurati tijelo za promidžbu i promociju Hrvatske. To nije još do danas osnovano. A to bi bio drugi korak da se to tijelo osnuje i da se krene raditi kreativa - da se osmisle poruke, slogani, načini komunikacije. I treći dio tog procesa bi bila implementacija, produkcija svega toga', kazao je Malešević.

'Jedino bitno za brendiranje zemlje je mentalitet i način života', zaključio je Malešević.