PREVARENI POTROŠAČI

HEP u 6 godina uzeo 13 milijuna kuna više

08.10.2009 u 16:36

Bionic
Reading

Punih šest godina, od 1999. do 2005. godine, HEP Elektra Karlovac kupcima, od kojih najveći dio čine kućanstva, zbog pogrešne primjene računalnog programa na naplatu je poslao gotovo trinaest milijuna kuna više od stvarnih potraživanja za utrošenu struju

Početkom 2005. godine oko tog su se slučaja lomila koplja u Elektri Karlovac, a u internom sukobu od odgovornosti su se ograđivali gotovi svi odjeli, pa ipak cijeli je slučaj prošao podalje od očiju javnosti, piše Jutarnji list

Došli smo u posjed dokumentacije u kojoj ondašnji rukovoditelj Službe za prodaju i odnose s potrošačima Ivan Mrljak, koji je danas na mjestu direktora HEP opskrbe d.o.o., predlaže da se u kategoriji kućanstva dugovna stavka s krajem 2004. godine jednostavno potezom pera umanji za 12,846.501,50 kuna.

- Ta je razlika nastala kroz više godina. Evidentno je spletom okolnosti došlo do greške. Mjesečna financijska izvješća o ostvarenju formirana su na temelju neodgovarajućih izvješća iz aplikacije.

U tim izvješćima, osim zaduženih kWh po zonama i po tarifama, nije bilo drugih vrlo bitnih podataka.

U dijelu programa “Mjesečno izvješće o prodaji” nisu se prikazivale uplate po zonama, što je presudan podatak za određivanje daljnjeg zaduženja po očitanju. U korištenju aplikacije dolazilo je do pogrešne primjene datuma knjiženja i datuma uplata/isplata/terećenja/odobrenja što je ponovno rezultiralo greškom” navedeno je u Izvješću o stanju potraživanja od 31. 12. 2004. godine koje je Mrljak poslao direktoru i svim službama karlovačkog distribucijskog područja.

Da bi sprao odgovornost s odjela na čijem je čelu bio, Ivan Pleše iz Odjela za poslovnu informatiku oštro se usprotivio Mrljakovom izvješću ocjenivši ga neargumentiranim, ali ga je odlučio zataškati.

“Takvo izvješće, u kojem se najveći dio odgovornosti stavlja na teret Odjela za poslovnu informatiku, neargumentirano je, ali ga mogu prihvatiti ako je ono obrazloženje prema “van”, te ako će se njime konačno zatvroriti krug pogrešnih knjiženja kod akontiranih potrošača.

Razočaravajuće je da je trebalo proći šest godina da bi se konstatiralo kako niti jedna od proteklih godina nije ispravno knjižena, a sve zbog neodgovarajućih izvješća iz aplikacije”, otpisao je Mrljaku Ivan Pleše

Pravo je pitanje na temelju kojih su podataka tih šest godina formirani računi koje su građani dobivali na svoje adrese, kao i što je s onima koji su eventualno uplatili više no što su to doista trebali, a novac im nikada nije vraćen. Neslužbeno doznajemo da za ovaj slučaj u HEP-u nitko nije sankcioniran.