PROBNI ROK ZA DIREKTORE

Hajdaš Dončić izazvao paniku među šefovima javnih poduzeća

08.08.2012 u 10:45

Bionic
Reading

Ministar prometa, pomorstva i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić direktorima će u državnim ili javnim poduzećima u svom resoru ubuduće davati ugovore po formuli 1+3, odnosno dobit će ugovor na godinu dana i, ukoliko ne zadovolje – moraju otići, donosi Globus. Oni direktori koji u prvih godinu dana zadovolje kriterije, dobit će produljenje ugovora na još tri godine

Novi direktor Croatia Airlinesa, Krešimir Kučko prvi je dobio takav ugovor, a ministar Hajdaš Dončić kaže za Globus kako od njega 'ima velika očekivanja'. 'Kučko nema vremena za pogreške', upozorio je ministar.

Uskoro će isti ugovor po modelu 1+3 dobiti i direktor HŽ Infrastrukture Darko Peričić, budući je tvrtka kojoj je na čelu ocijenjena kao jedna od najvažnijih u procesu restrukturiranja Hrvatskih željeznica.

'Ostanak menadžera ovisit će isključivo o njihovu radu, ispunjavanju zadanih ciljeva i poslovnim rezultatima. Ministarstvo je zadalo ciljeve i rokove restrukturiranja pojedinih poduzeća, a menadžeri ih moraju izvršiti', kaže ministar Hajdaš Dončić.

Namjerava ugovore i plaće vezati uz postignute rezultate, a posebnu pozornost namjerava posvetiti menadžerima koji će koristiti novac iz europskih fondova. Na tom području želi postići maksimalnu učinkovitost.

Globus upozorava na činjenicu da aktualna Vlada nema problem samo s 'naslijeđenim' menadžerima iz vremena HDZ-a, nego i s onima koja je sama postavila, a nisu opravdali povjerenje nove vlasti. Tako se navodi da upravo ministar prometa, pomorstva i infrastrukture ima najviše problema s direktorima u svom resoru.

Podsjeća se, tako, na činjenicu da je Reneu Valčiću, direktoru HŽ Holdinga, dva puta vraćan plan restrukturiranja Hrvatskih željeznica. Nagovještava i da će taj direktor biti u fotelji samo dok se ne provede prva faza restrukturiranja, odnosno ukine HŽ Holding, pa će Valčićeva karijera ovisiti o tome kako će ispuniti zadatke koje je dobio od ministra.

Na popisu 'slabih karika', ako ne i najslabija, po procjeni Globusa, jest direktor Jadrolinije Slavko Lončar koji je na toj dužnosti već 13 godina i koji će je, najvjerojatnije s prvim danom rujna, i napustiti. Navodno u Jadroliniji 'provodi svoju, a ne politiku Ministarstva'. I njegov će nasljednik dobiti ugovor 1+3.

Na ministrovu testu su direktor Hrvatskih autocesta Dražen Guštin, kojem je uz restrukturiranje HAC-a kušnja i kako će reagirati na slučaj svog brata Damira, također jednog od direktora u tom poduzeću, koji je nedavno alkoholiziran vozio službeni automobil autocestom A1. Na svojevrsnom testu, također na provedbi preustroja, i direktor je Autoceste Rijeka – Zagreb, Željko Denona

Među onima kojima je ministar Hajdaš Dončić zadovoljan prednjači direktor Hrvatskih pošta Alen Premužak, spomenuti Darko Peričić iz HŽ Infrastrukture te Edo Kos, čelni čovjek Hrvatskih cesta.

Kad su drugi resori u pitanju, Globus navodi da najmanje problema sa svojim menadžerima ima ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina, dok bi se na kušnji moglo naći prijateljstvo ministra gospodarstva Radimira Čačića i direktora HEP-a Zlatka Koračevića

Navodno Čačić nije posve zadovoljan brzinom kojom HEP kreće u investicije, a trebao bi biti nositelj investicijskog ciklusa u zemlji, pa se čak i spominju česte kritike na Koračevićev račun, što se protumačilo kao razmišljanje o smjeni. Dobro upućeni izvori tvrde kako od smjene čelnog čovjeka HEP-a neće biti ništa.