ministar obrazovanja

Fuchs zadovoljan: Situacija je još uvijek dobra, gotovo 84 posto škola radi 'redovno'

14.10.2020 u 15:06

Bionic
Reading

Ministar obrazovanja Radovan Fuchs izjavio je u srijedu da se trenutačno u 83,52 škola u Hrvatskoj nastava održava po modelu "A", odnosno "licem u lice", da je u učeničkoj populaciji jedan posto zaraženih koronavirusom, i smatra kako je dobar individulani pristup nastavi u školama

Prije početka sjednice hrvatske Vlade ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs izjavio je novinarima da se, prema najnovijim podatcima - onim današnjim, u 83,52 posto škola u Hrvatskoj ili u 1135 škola nastava održava, ako to možemo reći "redovno", po modelu "A", odnosno "licem u lice".

Model "B" nastave, odnosno mješoviti model - pola nastave kod kuće pola online - provodi se u 89 škola što je 6,55 posto škola u Hrvatskoj. Kombinacija modela "A" i "B" provodi se u 2,5 posto škola što je, rekao je, razmjerno malo dok se model "C" - nastava isključivo online, što znači da su škole kompletno zatvorene, sada provodi u 19 škola što je oko 1,4 posto, i nešto je više nego po prethodnim podatcima.

Kombinacija modela "A" i "C" u gradovima s lošom epidemiološkom situacijom

Fuchs je izvijestio kako se sada u nekim školama u gradovima s lošom epidemiološkom situacijom pojavljuje kombinacija modela "A" i "C". Po tomu se model "A "- nastava "licem u lice" povodi od prvoga do četvrtog razreda osnovne škole, a razredna nastava od petoga do osmog razreda osnovne škole provodi se online.

Ministar je rekao kako su trenutačno 143 prosvjetna djelatnika na neki način izvan škole, od njih su 33 djelatnika pozitivni na koronavirus, a ostali su u samoizlolaciji.

Kada govorimo o djeci i učenicima, Fuchs je izvijestio da su 4384 učenika izvan škole, od njih je na koronavirus pozitivno 294 učenika, a ostali su u samoizolaciji.

Ocijenio je kako se posljednji tjedan pokazao trend porasta, dodavši da se podatci prate na dnevnoj bazi, a grafikon pokazuje trend i po dobnim strukturama.

Tako je, rekao je, najmanje djece pozitivne na koronavirus u vrtićkoj populaciji, nešto više ih je od prvoga do četvrtog razreda, a kao što smo i očekivali, u srednjoj školi je najviše učenika pozitivnih na koronavirus koji su, zbog druženja i načina komunikacije izvan škole, vjerojatno više izloženi mogućnosti zaraze.

Ministar Fuchs dodao je kako se sada radi analiza kakva je transmisija virusa unutar škola, rekavši da je, po svemu sudeći, stanje stabilno i dobro, pa se čak pokazalo da u nekim slučajevima, gdje smo mislili da postoji transmisija, to nije bio slučaj, već je riječ uglavnom o zarazi izvana.

Situacija još uvijek dobra; za individualni pristup

Ministar smatra kako je situacija još uvijek dobra jer je riječ o jedan posto zaraženih u učeničkoj populaciji te će se najavio je Fuchs, i dalje nastaviti raditi na sličan način koji se, ocijenio je, pokazao dobrim.

"Ako situacija bude i dalje ovakva, pogotovo u školama, mislim da je dobar ovaj individulani pristup načinu nastave - od škole do škole, od situacije do situacije jer još uvijek imamo više od 80 posto učenika u školama", istaknuo je Fuchs.

Kada je pak riječ o maskama, ministar obrazovanja smatra da bi, zbog najnovijih zbivanja, bilo dobro da svi nose maske, dodavši kako je Ministarstvo obrazovanja i dalje pri varijanti da, ako je distanca između učenika unutar škole više od dva metra, oni tijekom sata ne moraju nositi masku.

Ali, objasnio je, smatrate da su primjerene mjere koje donosite u određenom trenutku, odnosno nazovimo to u "relativnoj situaciji".

Ocijenio je kako je dobro ako se netko zarazi u razrednoj nastavi da i učitelji i učenici nose maske iako to nije propisano. Jer, ustvrdio je Fuchs, to je civilizacijski i kulturološki pristup u trenutku kada smo suočeni s epidemijom i siguran je da više ne bismo trebali polemizirati treba li ili ne nositi maske.

Na novinarsko pitanje treba li inspekcija provjeravati situaciju u školama vezano za pridržavanje epidemioloških mjera, Fuchs je odgovorio niječno rekavši da bi to značilo da bi "inspektori trebali trčati po školama i provjeravati tko nosi, a tko ne nosi masku". Za to su, ocijenio je, naravno odgovorni djelatnici u školama. Napomenuo je kako sada postoje, a bilo ih je i prije, slučajevi da učenici odbijaju nositi maske kao individualni bunt ili zbog instrukcije roditelja.

Ipak, Fuchs smatra da će se, s obzirom na postojeću situaciju, "ustabiliti svijest pa će se maske nositi i tamo gdje to čak nije ni propisno".