'MADE IN FRANCE' SE PRODAJE

Francuska želi postati brand

13.01.2012 u 07:00

Bionic
Reading

Zemlja u kojoj radna mjesta stoje na staklenim nogama i gdje socijalna prava melju zakoni tržišne konkurencije, odlučila je staviti na kocku svoj ugled i status. Točnije, ne na kocku, već na niz proizvoda iz kojih stoje francuski proizvođači. No, je li oznaka 'Made in France' dovoljna za privlačenje kupaca?

Francusko porijeklo proizvoda možda je imalo smisla u domeni luksuznih proizvoda, od gastronomskih delicija i parfema do odjevnih predmeta, no mali i srednje veliki proizvođači odlučili su promijeniti taktiku. Etiketa 'Made in France' sada bode oči i s friteza, dječjih igračaka ili radijatora u nadi da će biti garancija veće kvalitete u svijetu konfekcijski rađenih stvari.

Les Echos tako piše o nekoliko web stranica koje prodaju isključivo certificirane francuske proizvode, što znači da je detaljno naveden svaki kooperater koji je sudjelovao u proizvodnji, nešto što je u prvi mah smetalo distributerima, pogotovo ukoliko je natpis 'Made in France' bi popraćen ikonom francuske zastave. No, u međuvremenu su se predomislili. Kako kaže Mazaya Kuroki iz Kitsunea, francuskog proizvođača odjeće, etiketa porijekla posebno je privlačna stranim turistima.

SEB, tvrtka koja radi električne aparate, također je na svoje proizvode počela stavljati uočljiv znak o porijeklu popraćen francuskom zastavom. Koliko god ta to čini proizvod donekle privlačnijim zbog općenitog imidža koji Francuska uživa na globalnoj sceni, magija svejedno ima granice. 'Razlika u cijeni francuskog proizvoda i nekog međunarodnog ekvivalenta ne smije biti veća od 10 posto, a ukoliko ipak jest, onda se naš proizvod mora drastično razlikovati po pitanju stila, dizajna i stvarne inovativnosti', kaže Gerard Salommez iz kompanije. Inovacija tako stvarno postoji u SEB-ovoj fritezi za pomfrit koja može zapržiti kilu krumpira na samo jednoj jušnoj žlici ulja.

Korištenje imena Francuske kao komparativne tržišne prednosti možda kratkoročno polučuje učinak, no predstavlja veliki rizik, mišljenja je Anne-Flore Maman, profesorica u poslovnoj školi ESSEC. Kao prvo, etikete o porijeklu lako je krivotvoriti i, jednom kada padne ljaga zbog nekog proizvoda 'made in France' koji ne zadovoljava visoke kriterije, bit će teško povratiti povjerenje kupaca. S druge strane, cijena će morati ostati prihvatljiva. Prosječni kupac, koji je uostalom i najveći motor gospodarstva, budno pazi da kupuje realno bolje proizvode, a ne auru luksuza i društveni status.