BUZZ

Era obožavanja superblogera

20.03.2013 u 16:31

Bionic
Reading

U posljednje vrijeme sve se češće u marketinškim i medijskim analizama spominje čudnovata sintagma 'superblogeri'. Njihove supermoći definiraju se kao sposobnost da privuku pažnju virtualne publike, postave se kao autoriteti na određenom području i postaju takozvani 'influenceri', skupina potrošača koja pokreće trendove, prodaje proizvode i/ili čitav životni stil iliti lajfstajl

Baš kao i ostali nadahnuti smrtnici superblogeri pišu iz uvjerenja i potrebe da svoja znanja i vještine podijele sa svijetom, ali za razliku od ovih prvih, blogera vulgaris, okupljaju pravu vojsku fanova i postaju meritornijim od uhodanih, razvikanih medijskih kuća.

Upravo zbog toga, jedna od vodećih stranica na kojoj ćete pronaći sve i svašta o popularnim i društvenim trendovima, Trendhunter.com, novo doba virtualnog piskaranja naziva 'erom obožavanja superblogera' – čitatelji će pojedine autore pretvoriti u vrlo utjecajne celebrityje, brendove koji s vremenom postaju mnogo više od persone koja, kako je to Hemingway lijepo rekao, sjedi za tipkovnicom i krvari.

Posebno su zanimljiva područja procvata 'blogiranja' kulinarstvo, moda, kozmetika i tehnologija, a, primjerice, politički i ekonomski blogeri često postaju metom akvizicije novinskih izdavača. Superblogeri, dakle, postaju nešto ili netko što žele postati medijski izdavači (jer imaju kredibilitet i žilavo 'fanovlje'), običan puk (jer strast i znanje mogu unovčiti) i koga u svojim redovima žele imati oglašivači (jer s nevjerojatnom lakoćom prodaju proizvode i životni stil).

Kako piše pushingsocial.com, superblogeri (a riječ je o autorima koji imaju minimalno deset tisuća čitatelja dnevno) od ostalih proizvođača sadržaja razlikuju se po tome što su izgradili pleme, a ne publiku u klasičnom smislu riječi. Dakle, oni se nužno ne obraćaju masi, već specifičnoj ciljnoj publici s kojom dijele isto područje interesa.

Nadalje, oni redovno isporučuju sadržaj, bez izgovora i iznimke, i drže se točno određene teme. To ih, recimo, najviše izdvaja od 'klasičnih' medija koji su se možda pozicionirali na tržištu, znaju kome se obraćaju, ali nerijetko, ganjajući klikove i šeranja, vrludaju i podilaze masama.

O tome da bi i obični smrtnici mogli zajahati na valu superbloganja, pisao je i Guardian koji je sastavio listu pedeset najutjecajnijih svjetskih blogera. Na njihovoj se listi našla i petorka u nastavku; pioniri koji najbolje ilustriraju, svaki u svom području, što superbloger jest i kakav bi trebao biti.

Dobra je vijest to što svatko uz malo talenta, znatiželje, stručnosti (bez obzira je li riječ o hobiju ili zanimanju) i slobodnog vremena može iskoristiti potrebu publike da sadržaj konzumira od neovisnih, meritornih mini izdavača i postati superbloger. Dobra je vijest to što se od toga može i živjeti.

Web-dizajner Jason Kottke s praksom prikupljanja zanimljiva sadržaja s interneta započeo je još davne 1998. zbog čega ga zovu rodočelnikom blogerskog pokreta i prvim pravim 'filtratorom' zanimljivosti. Nasljednike je naučio koliko korisno može biti kad ti netko s dobrim ukusom svakodnevno servira najbolje od najboljeg, posebno u područjima filma, sporta, dizajna i novih tehnologija.

Kralj internetskog tračeraja blog je pokrenuo 2005. i danas zasluženo nosi titulu najomraženijeg celebrity blogera na svijetu. Možemo drobiti do besvijesti o tome koliko je neukusan, beskompromisan i željan publiciteta, ali i dalje ostaje činjenica da je autore duga jezika naučio kako se radi tračerski blog.

Iako je posljednjih godina nastala prava pomama za kulinarskim blogovima, Pim Techamuanvivit i dalje je jedna od najutjecajnijih blogerica. Ona svojim čitateljima nudi savjete i recenzije, a njezin je cilj, vjerojatno, probati svu hranu na svijetu, jer redovno izvještava o tome gdje je i što pojela (od restorana s Michelinovim zvjezdicama pa do uličnih štandova).

Talentirani fotograf ostat će upamćen kao pokretač trenda 'street style' fotografije, ali i bloger koji je uspio promijeniti čitavu modnu industriju. Zahvaljujući njegovim fotografskim zapisima, ulična moda ušla je u luksuzne butike, neznane šetače učinio je ikonama stila i inspirirao modne blogere i fotografe da slijede njegov primjer.

Dooce ili Heather Armstrong neformalni je vođa blogera koji u virtualnom svijetu bilježe svoje dnevne aktivnosti, pišu o svom životu, poslu i obitelji. Iako ona nije prva blogerica koja je pokrenula taj trend, svakako je jedna od poznatijih i jedina koja se može pohvaliti da je, zahvaljujući njoj, u urbani rječnik ušao termin 'to dooce' ili 'dooced' (otpustiti ili biti otpušten jer na blogu pišeš o poslu). Armstrong je danas zahvalna što joj je zbog bloga uručen otkaz, jer danas živi od pisanja.