PREZADUŽENI HAC

Dubrovnik ostaje bez Dalmatine

Bionic
Reading

Zbog prezaduženosti, Hrvatske autoceste neće biti u mogućnosti u idućim godinama dizati nove kredite, a kao glavna posljedica takvog stanja bit će zaustavljanje gradnje autoceste Zagreb – Dubrovnik od Vrgorca do Ploča, te odustajanje od tunela 'Sveti Ilija' kroz Biokovo nakon što se do kraja ove godine probiju obje tunelske cijevi

Tu, neslužbenu informaciju Slobodna Dalmacija dobila je od izvora bliskih vladajućoj koaliciji, a temelje se na četverogodišnjem planu investicija 2009. – 2012. što ga je Povjerenstvu za ceste nedavno uputio HAC

Naime, HAC se prema kriterijima EUROSTAT-a, statističkog ureda EU-a, smiju zaduživati maksimalno do razine dvostrukih godišnjih prihoda te kompanije. Projekcije HAC-a govore da će ove godine ukupni prihodi biti na razini od oko 2,74 mlrd. kuna, a kreditne obveze 1,3 mlrd. kuna, iduće godine prihodi bi trebali iznositi oko tri milijarde kuna, a kreditne obveze 1,4 mlrd. kuna, dok bi 20111. ukupni prihodi iznosili 3,2, a obveze 1,4 mlrd. kuna.

To znači da bi bilo kakvo veće zaduženje HAC-a 'probilo' zaduženje iznad dvostrukih prihoda kompanije, te su u HAC-u zbog toga predvidjeli drastično smanjivanje investicija do 2012. godine. Tako bi s 3,6 mlrd. kuna investicija u ovoj godini, ta stavka pala na 1,3 mlrd. kuna, u 2011. na samo 400 milijuna kuna.

Neslužbeno se doznaje da HAC traži od Vlade da na sebe preuzme dio njegovih kreditnih obveza kako bi se tvrtka mogla zadužiti za nove investicije. No, ministra financija Ivan Šuker tvrdi da ne zna ništa o tome.

Od većih projekata HAC bi morao odustati i od izgradnje autoceste Zagreb – Sisak, a radovi bi prestali kod Velike Gorice, te bi se odustalo i od izgradnje mosta na Dravi na koridoru 5c, odnosno autocesti Osijek – mađarska granica

Odustajanje od gradnje autoceste prema Dubrovniku i tunela Sveti Ilija ne bi trebalo stajati ništa više od plaćanja radova koji će biti izvedeni jer novi poslovi nisu ni ugovarani. Međutim, odustajanje od gradnje autoceste prema Sisku, mosta na Dravi rezultiralo bi nadoknađivanjem svih troškova koje su izvođači imali do zaustavljanja radova, te plaćanjem osiguranja i zaštite, odnosno konzerviranja radova, a postoji i mogućnost da izvođači tuže HAC zbog raskida ugovora.

Ministar Božidar Kalmeta nije htio komentirati zaustavljanje radova, a član Uprave HAC-a Mario Lovrinčević potvrdio je da HAC ima problema s razinom kreditnih obveza.