ministrica znanosti

Divjak: Ne bih dozvolila da se pravi predstava oko obrazovne reforme

03.12.2018 u 11:08

Bionic
Reading

'Moramo se držati rokova kako bi reforma ušla u sve škole. To je krajnji cilj i zahvaljujem HNS-u na podršci', odgovorila je novinarima ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak prilikom otvaranja skupa na kojem su predstavljeni rezultati o istraživanju zapošljivosti diplomiranih studenata te okrugli stol 'Sustavno praćenje zapošljivosti u službi povezivanja obrazovanja i gospodarstva'

Ministrica Divjak komentirajući konferenciju za novinare koju je proteklog vikenda održao HNS o obrazovnoj reformi i besplatnim udžbenicima odnosno o potrebi donošenja novog zakona o udbženicima, na novinarski upit je li sve bio performans HNS-a je rekla kako ona ne bi dozvolila da se pravi predstava oko ozbiljne teme kao što je obrazovna reforma, donosi N1.

'Moramo se držati rokova kako bi reforma ušla u sve škole. To je krajnji cilj i zahvaljujem HNS-u na podršci. Preduvjeti za to su Zakon o udžbenicima, koji uređuje sustav pripreme i odobravanja udžbenika i uređuje sustav najviše cijene udžbenika. Bez toga imamo veliki problem. To je vrlo ozbiljna tema i tu se svi moramo držati rokova, ako razmišljamo strateški', dodala je Divjak te istaknula kako ona nije članica HNS-a te ne može govoriti s političke strane, ali sa stručne je poručila da se mora požuriti kako bi se uhvatio tempo.

Smatra kako je dobro što je napravljeno istraživanje o zapošljivosti diplomiranih studenata te da se ono ne bi trebalo provoditi sporadično nego u jednakim vremenskim intervalima i biti europski usporedivo.

'Važno je da se vidi da se zapošljivost mladih povećala, pogotovo ako vidimo period od šest mjeseci nakon što se diplomira. Odgovornost i visokih učilišta i nas koji krojimo politike jest da se uzmu stvarne potrebe i da se studijski programi prilagode onome što će biti traženo na tržištu rada', istaknula je Divjak.

Napomenula je kako se ne mogu povećavati kvote na studnetskim programima gdje na tržištu imamo nezaposlene koji su takve programe i završili.

'Moramo s visokim učilištima imati pregovore da vidimo koji su to programi gdje ima smisla povećavati kvote, a gdje bi trebalo kvote smanjivati', poručila je Divjak.