POZITIVNI PODACI

Božinović: Hrvatska 7. u EU po smanjenju broja poginulih u prometu

17.04.2018 u 13:43

Bionic
Reading

Po smanjenju broja smrtno stradalih u prometu Hrvatska je na sedmom mjestu u Europskoj uniji, istaknuo je ministar unutarnjih poslova Davor Božinović na konferenciji „Sigurnost cestovnog prometa”, koja je u utorak održana u Zagrebu u organizaciji Jutarnjeg lista i MUP-a.

Božinović je kazao da je smanjenje broja smrtno stradalih posljednjih godina postignuto uz kontinuirani trend povećanje broja vozila i vozača. Iznio je podatak da je od 1994. broj vozila povećan za 1,3 milijuna ili za 154 posto, a broj vozača za 900 tisuća ili 61 posto, dok se istovremeno smanjuje korištenje javnog prijevoza.

„To prometnice čini sve opterećenijim i opasnijim mjestom”, kazao je Božinović. Ocijenio je i da relativno dobri rezultati MUP ne zadovoljavaju pa svakodnevno istražuju nove mogućnosti, pogotovo one koje pruža suvremena tehnologija, kako bi se smanjio broj nesreća i stradalih u prometu.

Naglasak na preventivi, edukaciji i suradnji

U tome je, dodao je ministar, posebno važna preventivna i edukativna djelatnost, ali i suradnja s Ministarstvom prometa i drugim službama kako bi se ubrzao „rad po nesreći unutar tzv. zlatnog sata jer podaci govore da 40 posto poginulih umre u tijeku prevoženja do bolnice”.

„Dakle ukuliko svi skupa budemo brži sigurno je da ćemo povećati broj onih koji će preživjeti fatalne posljedice prometnih nezgoda. Mi na tome radimo vrlo intenzivno u suradnji sa svima koji sudjeluju u radu podizanja sigurnosti u prometu. MUP je stjecajem okolnosti i tradicije u tome vodeća institucija. Mi smo potpuno svjesni odgovornosti i kroz ulaganja u opremu, ljude i preventivu i u poticanje povezivanja znanstvenih istraživanja s onim što radimo. Siguran sam da ćemo u godinama koje dolaze ostvariti još bolje rezultate”, kazao je Božinović u izjavi novinarima.

Na pitanje je li za „zlatni sat” rješenje helikopterska služba, a s obzirom da neki stručnjaci ukazuju da su vojni i policijski helikopteri često spori u prevoženju pacijenata, Božinović je kazao da je to pitanje za znanstvenu raspravu.

„Nisam sklon davati izjave koje nisu znanstveno utemeljene. Hrvatske nije velika ali je raspršena i helikopteri su se pokazali kao idealno rješenje i u Ministarstvu obrane i u MUP-u. Razmišlja se da se i motocikli koriste za hitnu pomoć, dakle sve ono što možemo testirati, naravno imajući u vidu i proračunske mogućnosti, mi ćemo učiniti da pronađemo optimalno rješenje jer sigurnost je jedan od temeljnih misija MUP-a, a sigurnost prometa je unutar ukupne sigurnosti jedan od prioriteta”, ustvrdio je Božinović.

  • +5
Davor Božinović, ministar unutarnjih poslova Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek/PIXSELL

Glavni cilj smanjenje poginulih za 50 posto do kraja 2020.

Po riječima organizatora cilj konferencije bio je senzibilizirati javnost na važnost sigurnosti prometa na cestama i raspraviti što se može učiniti da se poboljša sigurnost cestovnog prometa.

Konferencija pokušava odgovoriti na pitanje može li se ostvariti glavni cilj u Nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa, a to je smanjiti broj poginulih za 50 posto do kraja 2020. godine, kažu u MUP-u. Navode i da su "četiri glavne ubojice u prometu" ljudske greške, točnije alkoholiziranost vozača, brzina, nekorištenje sigurnosnog pojasa i distrakcija, odnosno korištenje mobitela u vožnji.

Božinović je kazao da je stradavanje u cestovnom prometu jedan od najznačajnijih sigurnosnih problema, jer prometnice godišnje odnesu više od 300 života, preko 2.700 osoba je teže ozlijeđeno, a gotovo 12 tisuća lakše. Podaci govore i da materijalna i nematerijalna šteta koja nastaje od prometnih nesreća predstavlja veliki gubitak za razvoj društva i procjenjuje se na više od 8 milijardi kuna ili gotovo 2,7 posto hrvatskog BDP-a.

Pomoćnik ministar prometa Mario Madunić kazao je da će ove godine u hrvatske autoceste biti uloženo 300 milijuna kuna te da su upravo ulaganja ono što autoceste u Hrvatskoj čini sigurnima i modernima.

Madunić je kazao i da se smanjenje broja poginulih na cestama za 50 posto do 2020. može postići uklanjanjem tzv. crnih točaka, poboljšanjem pješačkih i biciklističkih staza te boljom pokrivenosti prometnim znakovima.