POHLEPNE AUTOCESTE

Auto pretvore u kamion, dva sata u 81 dan

03.08.2009 u 09:16

Bionic
Reading

Novinari Jutarnjeg lista otkrili su da automatski sustav naplate cestarine u Demerju i Vratima pogrešno obračunava račune

Točno 81 dan trebao je službenom vozaču Jutarnjeg lista da po autocesti dođe od Zagreba do Fužina, a u prosjeku mu je trebalo više od 17 sati da prevali jedan kilometar. Nakon obavljenog posla iz Rijeke krenuo je nazad u Zagreb, a njegov VW Polo ‘prepoznali’ su kao kombi ili vozilo s prikolicom i naplatili mu 108 kuna umjesto 60 kuna koliko redovito plaća. To bi se moglo zaključiti iz dva apsurdna i potpuno netočna računa koja je vozač dobio na naplatnim postajama Vrata i Demerje ove subote, u danu kad su obarani rekordi po dužini kolona i broju vozila na hrvatskim autocestama

Automatski sustav naplate tvrtke Autocesta Rijeka - Zagreb očito ne može točno izračunati vrijeme koje vozač provodi na autocesti niti odrediti vozi li on kamion ili automobil, ali novi PDV, od 23 posto, pogođen je, začudo, u lipu. Jutarnji list donio je i preslike računa koji dokazuju da sustav naplate na Autocesti Rijeka-Zagreb vara potrošače. 

Kad bismo baš cjepidlačili, ni ta tvrdnja ne bi stajala, jer su zbog zaokruživanja na decimale iznosi svugdje veći za lipu i pol do dvije.

Procjenjuje se kako je na tisuće vozača kojima je naplaćena pogrešna cestarina. Svakog sata preko mjerne točke kod Karlovca u subotu je prošlo u prosjeku dvije tisuće vozila. Kolone na naplatnim postajama bile su duge i po 12 kilometara. Kako su većina vozača stranci, broj žalbi vjerojatno neće biti velik. Da su se i htjeli žaliti u subotu poslijepodne ili u nedjelju, to nije bilo moguće.

Na telefonski broj naplatne postaje Zagreb, koji je istaknut na svakom računu, nitko se nije javljao. U podružnici za naplatu cestarine također nitko nije dizao slušalicu. U središnjem Uredu ARZ-a ista stvar. Glasnogovornica ARZ-a nije bila dostupna ni u uredu niti uz mobitel. Javila se jedino operaterka na dežurnoj liniji koja je rekla da nema dopuštenje za razgovor s novinarima.

- Koliko ja znam, problema s naplatom nije bilo. Ako ste imali problem, možete se žaliti putem faksa. To vrijedi i za strance - rekla nam je.

‘Ne smijemo zvati šefove’

Pokušali smo i preko dežurnog telefona Hrvatskog autokluba.

- Ne možete se nikome požaliti jer je njima danas neradni dan. Rade samo blagajnici na postajama - objasnili su nam u info centru HAK-a.

- Unatoč udarnom vikendu? - čudili smo se.

- Da, unatoč tome! - kažu.

Na naplatnoj postaji Demerje javio se voditelj smjene.

- Ne mogu vam dati broj od šefova. Uostalom, nedjelja je, ne smijemo ih ni zvati.