GIK

Appleov iMarketing Stevea Jobsa

30.08.2011 u 16:00

Bionic
Reading

Odlazak Jobsa s vodeće funkcije Applea i dalje je inspiracija za internaute i priču o Appleu

Jobsa su već u karijeri dobrano nahvalili kao vizionara i tehnološkoga revolucionara, ali postoji i grana biznisa u kojoj mu treba skinuti kapu do poda – a to je viralni marketing. Pod Steveovom dirigentskom palicom reklame za Appleove proizvode nisu ciljale na zadrte fanboyse, nego na široku publiku koja kod kuće možda nema niti jedan proizvod sa znakom jabuke. Je li uspio? Pitanje je posve retoričko.

5. Prapočetkom 'Appleove škole' oglašavanja drži se kultni video '1984', a iza njega je zanimljiva pričica: agencija Chiat/Day je koncipirala jako sličan video za Apple II 1982. godine, tadašnji direktor John Sculley ga nije volio, a Woz (koji je čuo da uprava ne želi oglas) ponudio je Jobsu plaćanje reklamiranja iz vlastitoga džepa.

4. Povratak u Apple 1997. obilježila je genijalna reklama 'Think different', u kojoj su zasjali Einstein, Bob Dylan, Malcolm X, Lennon i Gandhi. Jako simbolično, isti je video označavao i duboku promjenu u poslovanju kompanije - Apple više nije kopirao PC filozofiju.  

3. Serija reklama 'Get a Mac' (ukupno ih je snimljeno čak 66!) iz 2006. godine i danas je na glasu kao 'najzločestija'. Zgođušni Justin Long kao Mac, a bucmasti John Hodgman kao PC su izazvali lavinu parodija na internetima, a brutalno sprdanje s windozama puno neprijatelja među PC rajom. U konačnici je kao odgovor Microsofta čak osmišljena slična viralna kampanja 'I'm a PC'. 

2. Prva reklama za iPad prikazana je tijekom 82. dodjele Oscara. Na stranu koliko je koštao oglasni termin i reklamna sekunda - video je pogodio pravu 'u sridu'. A sama je svrha bila prikazati običnoga čovjeka s druge strane iPada i ukloniti strah korisnika. Strašna stvar koja svira je 'There Goes My Love' The Blue Vana.

1. U viralni marketing iPhonea 4 uključene su i velike korporativne zvjerke, poput Jonathana Ivea i Grega Joswiaka, ali - tradicionalno - ne i samoga Jobsa, koji se nikada nije pojavio u Appleovoj reklami. Dramatično, bombastično, riskantno, ali i - uspješno.