GLAS ZA VLAK

Adlešič sprečava izolaciju Daruvara

18.05.2010 u 13:30

Bionic
Reading

Nakon ispraćaja posljednjeg vlaka u Daruvaru, potpredsjednica Vlade Đurđa Adlešič odlučila je okupiti sve čelne ljude grada i Hrvatskih željeznica da bi se utvrdili razlozi za očitu izolaciju grada s ogromnim turističkim potencijalom i 15.000 stanovnika

Potpredsjednica Vlade za unutarnju politiku Đurđa Adlešič za tportal.hr je potvrdila da je u kontaktu s daruvarskim gradonačelnikom Daliborom Rohlikom i čelnicima Hrvatskih željeznica, s kojima dogovara sastanak za idući tjedan po pitanju grada Daruvara i njegove prometne izolacije.

AKCIJA ZA SPAS 15.000 GRAĐANA OD IZOLACIJE

Ispraćaj posljednjeg vlaka u Daruvaru do sanacije za koju se ne zna kada će biti...

Naime, grad je udaljen 50 kilometara od prvog sljedećeg grada, a najbliža autocesta je u Kutini - 60-ak kilometara dalje. Građanima su nakon ukidanja željezničkog prometa ostali samo autobusi - Čazmatransov i onaj HŽ-ov, koji će voziti za vrijeme 'privremene' obustave prometa.

Situacija je posebno zabrinjavajuća jer su Hrvatske željeznice već na drugim primjerima, kao u Kumrovcu, pokazale da 'privremeno' može trajati i više od 10 godina. Takvo obrazloženje za grad, koji je nakon zatvaranja triju relacija (Sirač – Pčelić, Pleternica – Našice, Ličko Dugo Polje – Knin) ostao za 11 kilometara i jednu stanicu zakinut za povezanost sa Zagrebom, nije dovoljno.

Kada HŽ tvrdi da ove godine neće imati novca za obnovu pruga i da se 'očekuje da će biti planirana u planu održavanja za narednu godinu', to ponovno navodi na sumnju da će se godinama trošiti novac na autobuse koje će HŽ unajmiti za prijevoz putnika umjesto za glavni problem, a to je obnova pruga.

DARUVAR - VAŽNO TURISTIČKO SREDIŠTE

Iako se to tiče i svog ostalog okolnog stanovništva koje je do jučer ujutro putovalo vlakom na posao ili u školu, priča o Daruvaru je i indikator toga kako se čelni ljudi u državi odnose prema gradovima u kojima, ako ništa drugo, živi 15.000 stanovnika.

O gradu Daruvaru ipak se ima što za dodati - Ivica i Janica Kostelić godinama su stalni gosti rehabilitacijskog centra i toplica koje su poznato lječilište još iz rimskog doba, otkada imaju naziv Aquae balissae. Daruvar je nekoliko puta izabran za najljepši mali grad u Hrvatskoj, a može se pohvaliti bujnom vegetacijom koja kreće od uređenog parka u samom centru.

Iako ima novouređeni vodeni park, Daruvar nema novca za promociju pa malobrojni koriste njegove ljepote po cijenama koje su među nižima u Hrvatskoj. Ukidanje jedne od dvije vrste javnog prijevoza zasigurno će još negativnije utjecati na razvoj grada. Na internetskim forumima već postoje grupe pod nazivima 'Daruvar ne postoji', a koliko će izolaciji dodatno doprinijeti odluka HŽ-a, teško je i procijeniti.

'DALEKOSEŽNE I ŠTETNE POSLJEDICE ZA GRAD'

Ivica Kostelić dao je svoju karijeru u ruke daruvarskim fizijatrima

Toga je svjesna i potpredsjednica Vlade Adlešič koja najavljuje da neće tako lako pustiti taj problem te kaže da je u kontaktu i sa saborskom zastupnicom češke manjine Zdenkom Čuhnil, koja je inače iz Daruvara. Naime, Daruvar je poseban i zbog svoje nacionalne raznolikosti, jer u njemu živi najveća manjina Čeha u Hrvatskoj, a velike su i zajednice mađarske i talijanske manjine.

'Ukidanje željezničkog prometa može ostaviti dalekosežne i štetne posljedice na Daruvar. To je grad s ogromnim turističkim potencijalom i moramo vidjeti zbog čega je donesena takva odluka', rekla je Adlešič.

Osim toga, famozna decentralizacija i regionalni razvoj - o čemu se toliko govori i na čemu inzistira i Europska unija - očito nije ni u planu kada se donose ovakve nelogične odluke kao što je ukidanje željeznice u gradu, dok malo mjesto Sirač, 11 kilometara dalje, najvjerojatnije zbog tvrtke Kamen Sirač, i dalje svojim mještanima nudi komotan prijevoz vlakom direktno do glavnog grada.

Kako doznajemo, Daruvarčani će imati priliku kao 1998, kada su peticijom 'spasili' vlakove, ponovno dati svoj potpis za spašavanje željezničkog prometa u ionako izoliranom gradu.