EKOLOGIJA

Tehno kompanije napokon kreću u borbu protiv krivolovaca na internetu

09.03.2018 u 15:10

Bionic
Reading

Nova inicijativa u kojoj sudjeluju najveći divovi digitalne i tehno industrije nastoji u suradnji sa stručnjacima doći na kraj krivolovcima na internetu

Samo spominjanje trgovine divljim životinjama vrlo često za sobom povlači zamošljene scene skrivenih skladišta i zamračenih spremišta u velikim lukama, no istina je da se velika većina procesa zapravo odvija ispred ekrana računala.

Za krivolovce koji prodaju rogove nosoroga ili slonovske kljove, anonimnost i pristup svakom kutku interneta je vrlo velika prednost. Upravo zbog toga tehnološke kompanije nastoje pomoći pri njihovom suzbijanju.

Nova inicijativa

U najnovijoj međunarodnoj inicijativi koja je okupila 21 tehno kompaniju nastoji se sukobiti sa krivolovcima koji obitavaju na globalnoj mreži. Riječ je o Globalnoj koaliciji za suzbijanje online prodaje divljih životinja, odnosno Global Coalition to End Wildlife Trafficking Online, na čelu s Googleom i World Wildlife Fundom. Ona okuplja divove poput eBayja, Etsyja, Facebooka, a nastoji utjecati na smanjenje krijumčarenja životninja online. Njihov cilj je do 2020. smanjiti digitalnu trgovinu divljim životinjama za čak osamdeset posto. 

Nastojanje stiže u vidu tehnoloških kompanija koje se suočavaju sa povećanim brojem kritika upućenih prema nepreuzimanju odgovornosti za povećani broj nezakonitih aktivnosti krijumčarenja divljih i zaštićenih životnija na poznatim digitalnim platformama.

Sue Lieberman, potpredsjednica Društva za zaštitu životinja za međunarodna pravila i stručnjakinja za suzbijanje krijumčarenja životinja tijekom razgovora za Earther rekla je da problem krivolovstva online postaje sve veće zbog dostupnosti velikih online tržnica.

  • +5
Ove stvari nipošto ne smijete objavljivati na Facebooku Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Previd i ignoriranje

Podsjetimo, Društvo za zaštitu životinja nije dio nove inicijative, no Lieberman tvrdi da ima vrlo veliku ulogu pri surađivanju sa mrežama poput Facebooka i Googlea, kao i njihovim azijskim varijantama poput Alibae i Baidua u nastojanju da suzbiju prodaju krijumčarenih životinja. Popularne platforme kao Instagram i Craigslist već su dulje vrijeme pod udarom zbog dozvoljavanja protuzakonite prodaje životinjskih proizvoda i jedinki. Primjerice, Facebook se 2016. morao javno ispričati zbog oglasa za prodaju mladih ježeva.

Instagram je tako nedavno pokrenuo novi sustav upozorenja koji korisniku daje do znanja da hešteg koji koristi vrlo često ima veze sa objavama koje 'ohrabruju štetno djelovanje protiv divljine i okoliša'.

Sudeći prema WWF-u, treba svega 'par minuta' da se pojedinac na internetu pronađe sve od 'privjesaka od slonovače do mladih tigrova.' U zemljama poput Vijetnama i Kambodže odlazak na Facebook zbog kupnje divljih životinja je svakodnevna rutina'.

Prema izvještaju Konvencije Ujedinjenih naroda o međunarodnoj prodaji ugroženih vrsta, godišnji promet u tom polju seže više od 20 milijardi dolara. Ovo uključuje preko 20.000 ilegalno ubijenih afričkih slonova ubijenih svake godine, kao i tri mrtva nosoroga dnevno na području Južne Afrike.

Kako se suočiti s problemom?

Nova inicijativa poziva brojne kompanije da razviju mjere za suzbijanje krijumčarskih aktivnosti. Pod time se podrazumijeva uvođenje tehnoloških rješenja za prepoznavanje ilegalnih proizvoda povećanjem javne svijesti te korištenjem strojnog učenja. 

Lieberman na koncu naglašava da kombinacija povećanog javnog pritiska i svijesti u javnom i tehnološkom sektoru pomaže pri borbi protiv ilegalne prodaje divljih životinja na internetu.