KONKURENTSKI IZAZOVI

Snažan pad dobiti Nokije u drugom tromjesečju

22.07.2010 u 15:27

Bionic
Reading

Najveći svjetski proizvođač mobilnih telefona Nokia izvijestio je u četvrtak o snažnom padu neto dobiti u drugom tromjesečju zbog 'nastavljenih konkurentskih izazova'

Kompanija je objavila da joj je neto dobit u proteklom tromjesečju iznosila 104 milijuna eura, u usporedbi s 287 milijuna eura u istom razdoblju prošle godine.

Prihodi su porasli za jedan posto na 10 milijardi eura ali su bili pet posto viši nego u prethodnom tromjesečju, priopćila je finska tvrtka.

Rezultati su u skladu s prognozama analitičara i tvrtkinim sniženim prognozama iz lipnja.

Grupa je tijekom drugog tromjesečja prodala 111,1 milijun mobitela, osam posto više nego u istom razdoblju lani, te tri posto više nego u prvom ovogodišnjem tromjesečju.

Ta brojka uključuje 24 milijuna takozvanih 'pametnih' telefona, 42 posto više nego u istom razdoblju lani.

Izvršni direktor Nokije Olli-Pekka Kallasvuo istaknuo je da je globalno tržište mobitela nastavilo rasti "zdravim tempom" unatoč oštrijoj konkurenciji, te da je Nokija ostvarila dobre rezultate na nekim tržištima koja predvode rast.

U finskoj tvrtki procjenjuju da je njihov udio u svjetskom tržištu u drugom tromjesečju iznosio 33 posto, čime se on blago smanjio na godišnjoj razini ali je ostao nepromijenjen u odnosu na prvo tromjesečje 2010.

U Nokiji predviđaju da će globalno tržište mobitela u 2010. porasti za 10 posto, te da će njihov udio ostati nepromijenjen.

Prosječna prodajna cijena Nokijinih mobitela iznosila je u drugom tromjesečju 61 euro, u odnosu na 62 eura u prvom tromjesečju 2010. i 64 eura od istom razdoblju lani.